Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

poradnik
Marketing medyczny: jakie informacje są ważne dla pacjentów?
 
Zdajesz sobie sprawę z tego, że aktualności są ważne dla pacjentów, ale nie wiesz, jak zacząć je komunikować?
Podpowiadamy, jakie tematy mogą zaciekawić Twoich pacjentów i sprawić, że poczują się oni bardziej przywiązani do placówki.

illu-people-sent-message-mail-1

Przedstaw personel

Stwórz cykl publikacji, w których przedstawisz sylwetki pracowników placówki. Wielu pacjentów doceni informacje na temat wykształcenia, kwalifikacji, przebytych kursów i szkoleń, zawodowych i prywatnych zainteresowań personelu. Ważne, aby zdjęcia wzbudzały sympatię i zaufanie. Tego typu treści potrafią skutecznie wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa i satysfakcję pacjentów, nawet jeżeli kojarzą pracowników tylko ze zdjęć z Internetu. Nie zapomnij, aby zadbać o odpowiednie zgody na publikację zdjęć.

Edukuj (potencjalnych) pacjentów

Skoro publikujesz informacje o zakresie i rodzaju usług świadczonych w placówce, to dlaczego nie dodać opisu typowej wizyty? Pacjenci często nie wiedzą czego spodziewać się po wizycie lub jak się do niej przygotować. Informując potencjalnych pacjentów o przebiegu typowej wizyty, poniekąd zarządzasz ich oczekiwaniami. To z kolei, może mieć wpływ na ich satysfakcję, a w efekcie na reputację placówki.

Zachęć do wystawienia opinii

Zarządzanie wizerunkiem placówki w sieci to nieodłączna część działań marketingowych w dzisiejszych czasach. Jeżeli chcesz wypromować swoją placówkę i zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o odpowiedni social proof, czyli znaleźć potwierdzenie wśród głosów swojej społeczności. Większość pacjentów czyta opinie o lekarzu i bierze je pod uwagę przy wyborze specjalisty. Kampanie informacyjne są jednym ze sposobów na pozyskanie opinii od pacjentów.

Aktualności 

Zbliża się dzień walki z AZS lub dzień profilaktyki raka piersi? To dobra okazja, by zachęcić pacjentów do zadbania o swoje zdrowie. Może warto stworzyć pakiety badań lub badań w połączeniu z konsultacjami specjalistów? Tutaj dowiesz się jak stworzyć pierwszy pakiet. Jeśli jednak już masz ją w ofercie swojej placówki, nie zwlekaj z poinformowaniem pacjentów! Pamiętaj, informacja na temat zniżek to forma reklamy.

Public Relations

Pracownicy placówki biorą udział w konferencji, sympozjum, akcjach dobroczynnych lub prozdrowotnych? Relacje z tych wydarzeń mogą okazać się interesujące dla osób z branży lub pacjentów. Jeżeli Twoi pracownicy publikują w branżowych czasopismach, poinformuj o tym swoich odbiorców.

Co dalej?
👉 Zaktualizuj informacje na profilu
👉 Dowiedz się, jak wysłać kampanię informacyjną
👉 Poznaj szablony kampanii informacyjnych
👉 Jak stworzyć pierwszy pakiet dla pacjentów?


 

 
Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!