Jak zorganizować pracę placówki w okresie chorobowym?

Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?

 

Zdalna recepcja

W okresie chorobowym recepcja jest często przeciążona obsługą pacjentów w placówce. Przez to ma jeszcze mniej czasu niż zwykle na odbieranie telefonów od osób, które chcą się zapisać na wizyty. Niestety aż 60% pacjentów rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny do tej samej placówki, gdy pierwsze połączenie nie zostanie odebrane. Rozwiązaniem tego problemu może być wyznaczenie specjalnej osoby na recepcji, która będzie zajmowała się jedynie telefonicznym zapisywaniem na wizyty. Nie jest to jednak w pełni efektywne z punktu widzenia podziału pracy personelu.

Problem z nieodebranymi połączeniami może za nas rozwiązać także zdalna recepcja. Dzięki niej zyskujemy pewność, że każdy telefon zostanie odebrany, a przeszkoleni pracownicy zapewnią odpowiednią jakość rozmowy. Przykładem takiej usługi jest TeleRejestracja, dostępna w ramach Pakietu Premium od ZnanyLekarz, która odciąża recepcję w codziennej pracy i odbiera 99,5% połączeń przychodzących.


Zapisy online

Coraz więcej osób szuka produktów i usług w Internecie. Nie inaczej jest z branżą medyczną: aż 85% pacjentów wyraża chęć zapisu na wizyty online! Dlatego wiele placówek decyduje się na udostępnienie możliwości rejestracji na swojej stronie www. Taka opcja daje pacjentom swobodę wyboru terminu i lekarza, zaś recepcji umożliwia skupienie się na innych niż umawianie wizyt zadaniach. Możliwość samodzielnej rejestracji przez Internet również znacząco przyspiesza cały proces, co jest szczególnie istotne w przypadku nagłego zachorowania w sezonie jesiennym.


Przypomnienia o wizytach

W okresie wzmożonych zapisów na wizyty niezwykle istotne jest przypominanie o nadchodzących terminach. Często się zdarza, że pacjenci zapisują się do różnych placówek i lekarzy w poszukiwaniu jak najbliższego terminu konsultacji. Jednak wielu z nich zapomina później o zaplanowanych wizytach… Wówczas wysłanie przypomnienia nie tylko zwiększa szansę, że pacjent pojawi się na wizycie, ale również, że ją odwoła, jeśli nie będzie mógł przyjść.

W praktyce konieczność wysyłania czy dzwonienia z przypomnieniem o wizycie oznacza często dodatkową pracę dla recepcji. Warto zminimalizować ten wysiłek i skorzystać z takich narzędzi, jak panel do masowej wysyłki SMS (np. SMSAPI). System automatycznych wiadomości z przypomnieniami o wizytach wchodzi również w skład Pakietu Premium dla placówek od ZnanyLekarz. Dzięki nim liczba pacjentów, którzy zapominają odwołać wizytę, znacząco spada. Z naszych badań wynika, że SMS-owe przypomnienia zmniejszają nawet o 60% odsetek wizyt, które się nie odbyły i nie zostały odwołane!


Twój zysk

W okresie chorobowym odciążenie recepcji jest szczególnie ważne. Proces zapisu na wizyty będzie dużo prostszy, gdy pacjenci dostaną możliwość samodzielnej rejestracji, a recepcja nie będzie musiała im o tych wizytach przypominać. Wprowadzenie takich rozwiązań wcale nie jest trudne - warto skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi i usług, które mogą Cię w tym wyręczyć. Zyskają na tym Twoja placówka i pacjenci.

 


Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną