lip 22, 2020

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

opinions.pngWiększość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Obowiązkiem managera jest więc należyte wyeksponowanie opinii o zatrudnionych lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.


Perspektywa pacjenta

Aż 88% pacjentów uzależnia wybór lekarza od opinii, jakie przeczyta na jego temat. To nic niezwykłego - większości ludzi brakuje merytorycznej wiedzy, aby rzetelnie ocenić pracę lekarzy, a przecież potrzebuje jakiegoś kryterium wyboru. Przed decyzją przeglądają więc opinie w Internecie, żeby poznać zdanie osób, które korzystały już z usług danego lekarza. Pozytywne rekomendacje zwykle przesądzają o wyborze. Opinie o lekarzach odpowiadają na potrzeby pacjentów.

Okiem managera

Z perspektywy managera opinie o lekarzu to szansa, aby niewielkiem nakładem finansowym pozyskać pacjenta. Opinie muszą być w tym celu wyeksponowane - na stronie www placówki można zamieścić widgety z opiniami o lekarzach, pochodzącymi z serwisu ZnanyLekarz.pl. W oczach takie opinie będą bardziej wiarygodne, niż zwykłe cytaty z wiadomości nadesłanych przez pacjentów mailem lub pozostawionych w “księdze gości” - portal odwiedzany jest miesięcznie przez 3.5 miliona użytkowników; to największe w polskim Internecie miejsce dla lekarzy i pacjentów. Dzięki rygorystycznym zasadom moderacji opinii pacjenci wiedzą, że mogą mieć zaufanie do treści zamieszczanych w portalu.

Profile lekarzy powinne być połączone z profilem placówki - tak, aby pacjent zachęcony opiniami mógł od razu umówić wizytę w naszej klinice.

 

Co sądzą lekarze?

Z perspektywy lekarza opinie wciąż często wiążą się z pewnymi obawami. Część lekarzy wciaż uważa, że pacjenci nie mają prawa oceniać ich pracy i oburzają się na kryrykę. Tymczasem wolność wypowiedzi na temat pracy osób wykonujących zawody zaufania publicznego jest gwarantowana przez Konstytucję. W portalu ZnanyLekarz.pl lekarze mają możliwość reagowania na opinie, mogą odpowiadać pacjentom, wchodzić z nimi w polemikę, a w skrajnych przypadkach - zgłaszać wypowiedzi jako nadużycia. Warto zachęcać zatrudnionych przez nas lekarzy do interakcji z użytkownikami portalu - budują w ten sposób nie tylko swój profesjonalny wizerunek, ale także promują placówkę.

Podstawowe zasady reagownia na opinie pacjentów

  • Lekarz powinien zawsze reagować na opinie agresywne, niemerytoryczne i mijające się z prawdą.
  • Za konstruktywną krytykę lub pozytywną opinię wypada zawsze podziękować.
  • Można śmiało polemizować, jeśli pacjent usiłuje dyskutować na gruncie merytorycznym, a nie ma racji.


Warto pamiętać, że negatywne opinie wcale nie przekraślają lekarza - blisko 60% wizyt na ZL umawia się do lekarzy, którzy otrzymali przynajmniej jedną negatywną opinię..

O wystawienie opinii w portalu możemy pacjentów otwarcie poprosić. Jeśli nie chcą tego robić sami lekarze, to zadanie dla recepcji. Można też prosić o opinie w mailach/smsach wysyłanych po wizycie. To normalna, powszechnie przyjęta praktyka - korzystają z niej portale do zamawiania jedzenia, sklepy i księgarnie internetowe.



Pobierz bezpłatne kompendium wiedzy o opiniach w portalu ZnanyLekarz.pl >