Jak powinna wyglądać strona gabinetu lekarskiego?

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.


Jak powinna wyglądać strona gabinetu lekarskiego - czego szukają pacjenci?

Z perspektywy pacjenta, który szuka lekarza, wizyta zaczyna się najczęściej w Internecie. Aż 9 na 10 internautów w Polsce szuka lekarzy i informacji o zdrowiu w sieci. Przed dokonaniem wyboru użytkownik odwiedzi zwykle kilka stron (lub profili) i porówna je ze sobą. Na co zwrócić uwagę?

  • Łatwość nawigacji. Jeśli samo poruszanie się po stronie przysparza trudności, a informacje pogrupowane są w nieintuicyjny sposób - pacjent najpewniej zrezygnuje i po prostu przejdzie na stronę www innego gabinetu.

  • Informacje o leczonych chorobach i wykonywanych zabiegach oraz świadczonych usługach. Pacjent najczęściej ma konkretne oczekiwania. Potrzebuje pomocy: wykonania określonego zabiegu lub pomocy w walce z konkretnym urazem lub schorzeniem. Nie przegląda stron internetowych hobbystycznie - szuka informacji. Stąd lekarz koniecznie musi przedstawić na stronie swoją pełną ofertę.

  • Cennik. Każdy chce wiedzieć, ile zapłaci za leczenie i w jaki sposób będzie mógł dokonać płatności. Co prawda same ceny nie są kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze - w badaniu przeprowadzonym przez ZnanyLekarz.pl wskazało na nie jako najważniejsze informacje o lekarzu ponad 40% pacjentów, był to piąty kolejny wynik - ale nie znaczy to, że powinno się je przemilczeć. W przypadku problemu z konkretną wyceną warto podać chociaż poglądowe “widełki”.

  • Dane kontaktowe. Jeśli pacjent po przejrzeniu udostępnionych danych uzna, że dany gabinet jest dobrym wyborem - zechce umówić wizytę. Dane adresowe powinny być więc łatwo dostępne i zawsze aktualne. Pomocna będzie też mapka objaśniająca dojazd.

  • Możliwość umówienia wizyty online. Cóż z tego, że pacjent będzie zdecydowany na umówienie wizyty, jeśli… nie uda mu się dodzwonić? Jak wynika z badania ZnanyLekarz.pl, aż 44% prób dodzwonienia się do lekarza pozostawało bezowocnych. Wobec tego warto umożliwić pacjentom umówienie wizyty przez Internet, już z poziomu strony www. 

Pro tip: Kalendarz wizyt łatwo udostępnisz online - i to od razu z możliwością rejestracji na wizytę -  z pomocą widgetu od ZnanyLekarz.

  • Opinie pacjentów o lekarzu / wizycie. Dla 63% pacjentów to właśnie czynnik decydujący o wyborze lekarza, specjalisty, czy placówki. Zadbaj o to, aby zbierać opinie pacjentów i eksponować je w widocznym miejscu na swojej stronie.

📑 Przeczytaj też: 3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów.

 

Niezbędnik strony internetowej gabinetu lekarskiego 

Jak widzimy, skuteczna strona internetowa gabinetu lekarskiego musi spełniać ściśle określone warunki. Najwspanialszy projekt graficzny nie pomoże, jeśli pacjent nie dowie się, z jakim problemem może zgłosić się do gabinetu albo gdy nie uda mu się umówić wizyty. Warto to mieć na uwadze - strona internetowa nie jest i nigdy nie powinna być traktowana jako cel sam w sobie. To narzędzie, pełniące konkretną funkcję. 

Strona internetowa wymaga aktualizowania. Każde istotne zmiany dotyczące gabinetu - zmiana godzin przyjmowania, przeniesienie pod inny adres, ale też np. rozszerzenie oferty lub zmiany cennika - powinny być na bieżąco wprowadzane na stronę. Strona internetowa pełni swoją funkcję, gdy jest aktualna. Nie wręczymy nikomu wizytówki z nieaktualnym numerem kontaktowym, prawda?

Dysponując tą wiedzą, można zlecić wykonanie strony internetowej wyspecjalizowanej agencji lub freelancerowi. Projekt prostej, estetycznej witryny to nie jedyny wydatek - do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt opłacenia domeny (pomijamy tu koszty pozycjonowania!). Powinno to być standardem, jednak warto upewnić się, że jako właściciel strony będziemy mogli i potrafili samodzielnie edytować jej treść - zlecanie wykonawcom wprowadzania każdej aktualizacji jest czasochłonne i mało wydajne.

Można też pokusić się o własnoręczne wykonanie strony www. Dziś nie wymaga to już specjalistycznej wiedzy ani nawet znajomości języka programowania HTML - dostępne są intuicyjne, proste w obsłudze kreatory (wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google frazę "kreator stron www"). Stworzenie strony internetowej wymaga wyłącznie poświęcenia czasu, a następnie wykupienia domeny.

Strona internetowa gabinetu lekarskiego od ZnanyLekarz.pl

Stronę internetową gabinetu może też wykonać… serwis ZnanyLekarz.pl. Lekarze posiadający profil w serwisie i korzystający z oprogramowania medycznego ZnanyLekarz mogą otrzymać dodatkowo w pełni funkcjonalną stronę www. Do wyboru są atrakcyjne szablony graficzne, a zarządzanie witryną jest banalnie proste - zmiany wprowadzone w profilu lekarza automatycznie nanoszone są na stronę. Strony zaprojektowano zgodnie z aktualnymi trendami - m.in. ich wygląd automatycznie dostosuje się do możliwości ekranów urządzeń mobilnych, jeśli z nich korzystać będą odwiedzający.

Mówiąc wprost: odpada Ci kwestia martwienia się o technikalia i związane z nimi koszty. Dla lekarza, który zdaje sobie sprawę, jaką funkcję powinna pełnić jego strona internetowa, a przy tym nie ma czasu albo chęci na nadzorowanie pracy wykonawcy ani samodzielne tworzenie witryny - wydaje się to optymalnym rozwiązaniem.


Zobacz ofertę profesjonalnych stron www >>