Blog dla Placówek Znanylekarz.pl New

Marketing medyczny: employee advocacy placówki medycznej

Autor: Ania Fudali | sie 02, 2022

Firmy doceniają znaczenie employee advocacy w procesie budowania wizerunku. Nie inaczej jest w przypadku branży medycznej. Dowiedz się, na czym polega i jak możesz wyglądać rzecznictwo pracownicze w placówce medycznej.

Rzecznictwo pracownicze doskonale sprawdza się w budowaniu świadomości marki oraz profesjonalnego wizerunku. Dlaczego to działa? Bo w social media najważniejsi są ludzie. A to właśnie ludzie - twój zespół -  tworzą twoją placówkę. I na co dzień dbają o zdrowie i Doświadczenia pacjenta -  (o patient experience więcej piszemy w tym artykule).

Czym jest rzecznictwo pracownicze (employee advocacy) w placówce medycznej

Jeśli lekarz ma konto społecznościowe, a placówka w której jest zatrudniony chciałaby wykorzystać jego obecność w social mediach do promocji swojej marki, warto pomyśleć o strategii Employee advocacy. Reguły tej strategii określą właśnie to, jak lekarz  powinien działać w mediach społecznościowych. - tłumaczy Katarzyna Szymańska.

“Employee Advocacy opiera się na tym, że pracownicy angażują się w promocję placówki, stając się jej ambasadorami. To reprezentowanie placówki, jej wizerunku właśnie w oparciu o pracujących w niej lekarzy i specjalistów.

W czasach ogromnej popularności mediów społecznościowych, to właśnie za ich pośrednictwem program Employee Advocacy jest realizowany. Lekarze dają placówce wsparcie komunikacyjne i promocyjne publikując treści z nią związane na swoich prywatnych profilach społecznościowych. Social media mogą być w tym przypadku świetną okazją do zbudowania zaufania i pierwszego kontaktu z placówką za pośrednictwem konkretnego lekarza. “

Cytowany fragment pochodzi z ebooka “Komunikacja z pacjentem w social mediach” 👉 pobierz darmowego e-booka.

Kto może być “ambasadorem” placówki?

Odpowiedź jest banalnie prosta: każdy pracownik. Lekarz, specjalista, manager - każda osoba jest tak naprawdę wizytówką placówki i łącznikiem z pacjentami. Również w social mediach.

Employee advocacy placówki medycznej - dlaczego warto spróbować?

Pracownicy są, obok zadowolonych pacjentów, najlepszymi rzecznikami placówki. Są też wiarygodny źródłem informacji. A ich działania pomagają budować profesjonalny wizerunek.
Dodatkowo, treści publikowane i udostępnianie przez Ciebie, czy Twoich pracowników, mają znacznie większe audytorium niż te, które opublikujesz na profilu placówki.

Poza oczywistą korzyścią, jaką jest docieranie do szerszej grupy obecnych i potencjalnych pacjentów placówki, employee advocacy stanowi też wsparcie dla działań rekrutacyjnych. Podobnie jak pacjenci w przypadku wyboru placówki, tak i lekarze oraz specjaliści przy wyborze miejsca pracy zasięgają opinii: zarówno znajomych wśród znajomych, jak i w sieci.

Podsumowując, podstawowe korzyści z wykorzystania employee advocacy w placówce medycznej to:

  • wsparcie procesu budowania marki i wizerunku.
  • nadanie komunikacji “ludzkiej twarzy”,
  • dodanie przekazom autentyczności i wiarygodności, a w efekcie
  • zwiększenie zasięgu komunikacji w social mediach.

 

Zdaniem ekspertki marketingu online, Katarzyny Szymańskiej, employee advocacy placówki medycznej “jest genialnym elementem strategii marketingowej, mającym na celu budowanie wizerunku marki medycznej. Firma, także ta działająca w sektorze medycznym - gabinet lekarski, centrum medyczne, szpital, klinika to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. To oni są jej najcenniejszym aktywem. Po prostu postaw na swój zespół.”

Employee advocacy w placówce medycznej - jak to ugryźć?

 

Zastanawiasz się, jak mogłoby wyglądać employee advocacy w twojej placówce?

Oto kilka propozycji:

  1. Zaangażuj swoich pracowników w proces tworzenia treści. Mogą one mieć charakter porad o tematyce zdrowotnej.
  2. Pokaż ludzi - ich pracę, dyplomy. Możesz również pokazać ich pasję - to sprawi, że okażą się z bardziej “ludzkiej strony”.
  3. Pracownicy udostępniają treści placówki na swoich prywatnych profilach. W takim przypadku zadbaj o to, aby treści te było odpowiednio przygotowane i atrakcyjne dla odbiorców.

Przykłady employee advocacy placówki medycznej

 

 

 

A tak robimy to w ZnanyLekarz:

 

 

 

** Po więcej inspiracji na treści zajrzyj do artykułu: Pomysły na posty w social mediach dla branży medycznej.**

 

Rzecznictwo pracownicze - o czym warto pamiętać?

Rzecznictwo pracownicze JEST dobrowolne. Doskonałym rozwiązaniem jest też “dawanie przykładu” - jeśli jako np. manager placówki nie udostępniasz jej treści, dlaczego miałby oczekiwać od swoich współpracowników?

Przede wszystkim - zadbaj o jakość publikowanych materiałów. Korzystaj też z różnorodnych form: wzbogacaj posty zdjęciami, czy wideo.

I na koniec, jednak nie najmniej ważne: mierz efekty. Wykorzystaj do tego narzędzia statystyczne udostępniane przez każde z mediów społecznościowych. Przykładowo, LinkedIn, platforma najbardziej skupiona wokół biznesu, proponuje dedykowany widok w którym sprawdzisz najważniejsze metryki (patrz grafika poniżej).

Więcej informacji znajdziesz bezpośrednio na LinkedIn:  https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a565579/wyswietl-employee-advocacy-analize-dla-swojego-strona-linkedin?lang=pl

I…do dzieła! Buduj sukces swojej placówki zespołowo :)

 

Chcesz wiedzieć, jak zaplanować działania w social mediach i publikować efektywnie? 

👉 pobierz bezpłatnego e-booka Komunikacja z pacjentem w social mediach i dowiesz się jak:

  • prawidłowo budować strategię komunikacji w social mediach,
  • tworzyć angażujące treści do dzielenia się z odbiorcami,
  • wybrać najlepsze platformy społecznościowe dla branży medycznej.