AdWords - linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google. Wygodny sposób na dotarcie z ofertą do zainteresowanych odbiorców - link wyświetli im się, gdy wpiszą w wyszukiwarkę wybrane przez nas słowa kluczowe, związane z tematyką strony. Za każde kliknięcie w link zapłacimy. Sam link będzie oznaczony jako reklama.
Branding - wszystko to, co tworzy markę naszej placówki. Nazwa, logo, identyfikacja wizualna.
Buzz marketing - “marketing szeptany”. Dawanie pacjentom powodów, aby sami z siebie dobrze mówili o naszej placówce i zachęcali innych do jej odwiedzenia. Takimi “szeptami” mogą być np. pozytywne opinie o zatrudnionych lekarzach, zamieszczane przez pacjentów na ZnanyLekarz.pl
Content marketing - inaczej marketing treści. Promowanie marki poprzez dostarczanie odbiorcy wartościowych materiałów - np. poradników, ciekawych artykułów etc. Wszyscy lubią dostawać wartościowe rzeczy za darmo. Pacjenci też.
Copywriting - wszystko, co wiąże się z pisaniem w reklamie i marketingu. Opracowanie haseł reklamowych, sloganów, scenariuszy filmów, ale też tekstów na strony internetowe, wpisów na bloga itp. Dobry copywriting jest paliwem dla skutecznego content marketingu.
CPC - ang. Cost Per Click, koszt kliknięcia. Model płatności kampanii promocyjnych, w którym rozliczane są kliknięcia w link, a nie samo wyświetlenie reklamy. Kluczowe pojęcie podczas planowania kampanii AdWords.
CTA - ang. Call To Action, wezwanie do działania. Jednoznaczny, prosty przekaz, sugerujący wykonanie konkretnej akcji - np. kupno produktu, umówienie wizyty lub kliknięcie w link.
CTR - ang. Click Through Rate, współczynnik klikalności. Mierzy, ile osób kliknęło w zaproponowane materiały lub reklamy.
Inbound marketing - podejście marketingowe zakładające, że to konsument powinien samodzielnie dotrzeć do firmy, niezachęcany w bezpośredni sposób. Inbound marketer ucieszy się raczej, gdy pacjent wybierze placówkę zainspirowany ciekawymi treściami na jej stronie, a nie zasypany toną reklamowych ulotek.
Keywords - słowa kluczowe, czyli wszystkie hasła, które internauci będą wpisywać w Google, szukając naszej placówki. Nawet jeśli nie wiedzą jeszcze, że szukają właśnie jej.
KPI - ang. Key Performance Indicator, “kluczowy wskażnik efektywności”. Może nim być np. liczba pozyskanych pacjentów, wzrost liczby odwiedzin strony internetowej, spadek liczby nieodebranych telefonów. Im skuteczniej prowadzimy działania marketingowe, tym wyższa powinna być wartość KPI.
Bezpłatny ebook o marketingu w Internecie dla placówek medycznych. Pobierz >
Newsletter - e-mail wysyłany cyklicznie do subskrybentów. Zwykle podsumowuje wydarzenia z danego okresu (np. publikacje na firmowym blogu z ostatniego tygodnia, dwóch tygodni, miesiąca), zawiera też ciekawe artykuły i informacje o zbliżających się wydarzeniach lub promocjach.
PageRank - tajemniczy algorytm, decydujący o pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Zasady jego działania ulegają ciągłym zmianom.
Rebranding - proces zmiany marki i jej postrzegania przez konsumentów. Docelowo: na lepsze. Magda Gessler robi to restauracjom w telewizji.
Remarketing - wykorzystanie wiedzy o tym, jakie aktywności w Internecie poczynił użytkownik, aby nakłonić go do podjęcia jakiejś akcji. Nie chodzi (wbrew pozorom) o szantaż, tylko np. próbę nakłonienia do powrotu Internauty, który już prawie kupił coś w sklepie internetowym, ale w ostatniej chwili się rozmyślił.
SEM - ang. Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarce. Wszystkie działania, które poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych (z naciskiem na Google, pozostałe to w Polsce mało istotny wycinek rynku).
SEO - ang. Search Engine Optimalization, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Dostosowanie treści i samej konstrukcji strony internetowej tak, aby jak najbardziej odpowiadały aktualnym wymaganiom algorytmu PageRank i wyświetlała się jak najwyżej w liście wyników wyszukiwarki Google po wpisaniu słów kluczowych.
Spam - niechciane treści. Cyfrowy odpowiednik ulotek, które znajdujemy w skrzynce pocztowej i zatknięte za wycieraczkę. Jeśli nasze newslettery nie będą ciekawe (bo np. copywriter nie przykłada się do pracy), subskrynenci uznają je za spam i zaczną kasować bez czytania.
Social media - media społecznościowe. Facebook, Instagram, Twitter. Warto promować placówkę przy ich pomocy. Wielu naszych pacjentów spędza na Facebooku cały dzień, więc może to być idealny kanał dotarcia do nich.
Targetowanie - określenie grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami (np. ze względu na wiek czy płeć). Współczesna technologia pozwala skutecznie adresować przekaz w Internecie do mieszkańców konkretnych okolic - wówczas mówimy o geotargetowaniu.
Bezpłatny ebook o marketingu w Internecie dla placówek medycznych! Pobierz >