W 2019 r. ZnanyLekarz przeprowadził badania dotyczące procesu poszukiwania i wyboru specjalisty. Wynika z nich, że istnieje grupa informacji, na które pacjenci zwracają szczególną uwagę w tym procesie. Są to m.in.: opinie, zdjęcie, dane teleadresowe, cennik i lokalizacja. Te dane stanowią niezbędny element “wizytówki” każdego lekarza w Internecie - czy to na własnej stronie www, czy na profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. To one najbardziej interesują pacjentów i niejednokrotnie są dla nich kryterium decyzyjnym. Stanowią też wyróżnik każdego lekarza na tle innych specjalistów. Poniżej przedstawiamy wskazówki odnośnie tego, jakie informacje i dane warto zamieścić na swój temat w Internecie:
To pierwszy element internetowej wizytówki lekarza, który przyciąga uwagę pacjentów. Na ZnanyLekarz.pl profile ze zdjęciami są odwiedzane 30% częściej niż profile bez zdjęcia. Z naszych badań wynika, że pacjenci zwracają szczególną uwagę na to, czy lekarz się uśmiecha i czy zdjęcie jest naturalne. Nie zachęcają ich bowiem fotografie, które wyglądają sztucznie, jak wycięte z reklamy.
Opinie były i nadal są najważniejszym elementem profilu lekarza, na który pacjenci zwracają uwagę i który ma największy wpływ na ich decyzję. Szczególnie podczas dokonywania wstępnej selekcji. Kluczowa jest tutaj proporcja opinii negatywnych i pozytywnych oraz - przede wszystkim - fakt, czy lekarz odpowiada na wystawione mu recenzje. Responsywność lekarza postrzegana jest przez pacjentów jako wyraz zaangażowania i zainteresowania ich opiniami.
Cennik jest bardzo ważną informacją dla pacjentów - podanie choć ceny podstawowej usługi pozwala się zorientować, jakie koszty można ponieść w toku leczenia. Pacjenci bardzo często wybierają specjalistów na podstawie cen ich usług. W przypadku lekarzy, u których opinie, lokalizacja czy posiadane doświadczenie są podobne, kryterium finansowe może decydować o ostatecznym wyborze (szczególnie w przypadku dużych różnic cen: różnice rzędu 10-20 zł są w zasadzie nieistotne).
Lokalizacja jest szczególnie ważna dla pacjentów, którzy poszukują lekarza prowadzącego lub planują serię wizyt / zabiegów. Przy podawaniu danych adresowych warto pamiętać o umieszczeniu wskazówek dojazdu.
Istnieje grupa pacjentów, dla których wykształcenie i rozległe doświadczenie zawodowe jest szczególnie poszukiwaną cechą specjalisty. Natomiast większość pacjentów sprawdza tę sekcję informacji, jednak nie jest to dla nich kluczowe kryterium decyzyjne.
To część internetowej wizytówki lekarza, w której można pokazać się od najbardziej osobistej strony. Z naszych badań wynika, że takie informacje, napisane w pierwszej osobie, robią najlepsze wrażenie na pacjentach i budują zaufanie do specjalisty.
Zachęcamy, by udostępniać pacjentom jak najwięcej informacji na temat swojej praktyki. Stanowi to bowiem podstawę widoczności w Internecie i pomaga pacjentom podjąć decyzję o wyborze lekarza. Pokazanie swojego doświadczenia i kluczowych danych jest też przejawem proklienckiego podejścia, wysoko cenionego wśród lekarzy i pracowników ochrony zdrowia.
Sięgnij po więcej!
Pobierz poradnik, by dowiedzieć się, jak jeszcze zadbać o widoczność w Internecie. Sprawdzisz w nim też, jak wygląda ścieżka pacjenta szukającego lekarza i ile może Cię kosztować słaba widoczność.