Efektywna recepcja w gabinecie lekarskim

Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Blisko 1/3 telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. Jak temu zaradzić?

Czytaj dalej

Efektywna recepcja w gabinecie lekarskim

Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Blisko 1/3 telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. Jak temu zaradzić?


Komunikacja z pacjentem: o empatii w zawodzie lekarza

Empatyczny lekarz, czyli jaki? Jak być empatycznym jednocześnie dla pacjenta i dla siebie? 


gru 5, 2022

6 zasad moderacji opinii o lekarzach w ZnanyLekarz.pl

 

Opinie o lekarzach zamieszczane w Internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.


3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

 

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 14 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:


lis 23, 2022

Opinie o lekarzach - 3 różne perspektywy

Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Ważne jest więc należyte wyeksponowanie opinii o lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.


lis 15, 2022

Prywatny gabinet lekarski - co warto wiedzieć zanim otworzysz własny gabinet?

Dopiero zaczynasz samodzielną przygodę, a może masz już doświadczenie i myślisz, aby otworzyć prywatny gabinet lekarski? Na przykładzie gabinetu stomatologicznego ekspert podpowiada, na co zwrócić uwagę.


Jak zmienia się rynek pracy lekarzy?

Lekarz jako pracownik. Jaki jest rynek pracy i czego oczekują polscy lekarze i specjaliści? Przedstawiamy wnioski z badania OZZL. 


3 zasady wysyłania skutecznych przypomnień o wizytach

Przypomnienia o umówionej wizycie pomagają zapełnić grafiki lekarzy, statystycznie redukując aż o 65% liczbę “zapominalskich”, którzy nie zjawiają się w umówionym terminie.


paź 28, 2022

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.


5 zasad strategii w mediach społecznościowych

Niektórzy lekarze unikają mediów społecznościowych. Część nie czuje potrzeby pojawiania się w nich, część nie rozumie ich sposobu działania, a jeszcze inni po prostu nie mają czasu, by je prowadzić. A szkoda, bo media społecznościowe mogą znacząco pomóc w dotarciu do pacjentów. Co więcej, ich prowadzenie wcale nie musi być trudne i czasochłonne, wystarczy pamiętać o pięciu zasadach.


4 kroki do zbadania satysfakcji pacjentów

Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.”


paź 19, 2022

5 porad, jak wykorzystać wiadomości tekstowe w komunikacji z pacjentami

SMSy uważa się za technologię nieco już zapomnianą, zepchniętą na dalszy plan przez technologie internetowe. Tymczasem to wciąż bardzo skuteczna metoda komunikacji, która znakomicie nadaje się do promowania gabinetu lekarskiego.


Listopad - Miesiąc Walki z Męskim Rakiem + poradnik komunikacji


Movember w komunikacji gabinetu, placówki, lekarza. Dowiedz się, jak edukować pacjentów, budować zasięgi i prowadzić skuteczną komunikację.


6 informacji niezbędnych na Twoim profilu w ZnanyLekarz.pl

 

 

Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.

Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego? 


paź 7, 2022

Pacjenci oczekują wygodnego kontaktu z lekarzem. Ale co na to RODO?

Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!


paź 5, 2022

5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez Internet

 

Każdego miesiąca z możliwości rejestracji wizyt online przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.


Różowy październik - poradnik komunikacji dla branży medycznej

Tradycyjnie 10 miesiąc roku to w ZnanyLekarz (i nie tylko) Różowy październik (miesiąc świadomości raka piersi). Zobacz, jak wykorzystać tę okazję w komunikacji swojego gabinetu (lub placówki).


Pier(w)si do badań - różowy październik w ZnanyLekarz

W ramach różowego października – miesiąca świadomości raka piersi – ZnanyLekarz już po raz kolejny uruchamia akcję "Pier(w)si do badań". Jej celem jest propagowanie regularnych badań ginekologicznych, takich jak USG piersi czy cytologia, wśród kobiet. 


wrz 20, 2022

Zero tolerancji dla fałszywych opinii?

To właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Jednak nie wszystkie opinie mają pokrycie w rzeczywistości. Sprawdź, jak walczyć z fałszywymi opiniami i czym są Zaufane Opinie.


6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl

 

Ze ZnanyLekarz.pl korzysta ponad 1 300 000 pacjentów miesięcznie. ZnanyLekarz.pl to także najczęściej pojawiający się wynik dla różnych zapytań w wyszukiwarce Google. Dlatego...jeśli chcesz zadbać o swoją widoczność w sieci i skutecznie docierać do pacjentów - stwórz skuteczny zadbaj o swój profil w ZnanyLekarz.pl. Pokażemy Ci, jak to zrobić.


sie 25, 2022

Doktor Google: czego w sieci szukają pacjenci?

 

Żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów Internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.


sie 24, 2022

Jak ZnanyLekarz zapewnia bezpieczeństwo danych?

ZnanyLekarz stosuje liczne zabezpieczenia danych lekarzy i pacjentów we wszystkich funkcjonalnościach Pakietu Premium - również podczas prowadzenia konsultacji online. W tym celu korzysta z jednego z najlepszych i najbardziej godnych zaufania serwisów zabezpieczania baz danych – rozwiązania chmurowego Amazon Web Services.


sie 23, 2022

Pacjenci nic nie wiedzą o Twojej pracy

Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.


Raportowanie do systemu P1, e-skierowanie, e-recepta,e-zwolnienie, EDM

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, e-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie, raportowanie do platformy P1 - digitalizacja w branży medycznej to już codzienność. Dlatego wielu lekarzy, aby spełnić te wymogi oraz ułatwić sobie codzienną pracę, coraz chętniej wykorzystuje kompleksowe systemy gabinetowe, takie jak ZnanyLekarz PRO.


sie 7, 2022

5 porad jak wykorzystać Google AdWords w promocji gabinetu lekarskiego

Pacjenci, szukając lekarza, zazwyczaj korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują w okno wyszukiwania imię i nazwisko (jeśli znają lekarza) albo specjalizację czy rodzaj usługi oraz miasto (jeśli nie znają konkretnego specjalisty). Jak sprawić, aby Twoja strona wyświetliła się na liście wyników wyszukiwania? Możesz zadbać o pozycjonowanie strony albo zainwestować w reklamę Google AdWords. Na czym polega promocja w programie AdWords? I o czym należy pamiętać, uruchamiając kampanię promującą usługi lekarskie?


6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarce

 

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.


lip 26, 2022

MEDakademia: kurs online dla lekarzy i specjalistów

Z dumą zapraszamy do udziału w MEDakademii. Od kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad kursem, który właśnie oddajemy w wasze ręce.


Lekarz w social mediach: 9 pomysłów na posty

Lekarz w social mediach to już nie przysłowiowy “biały miś na Krupówkach”, a codzienność. Chcesz być tam gdzie Twoi pacjenci, więc komunikujesz się z nimi w social mediach. Albo dopiero chcesz zacząć i potrzebujesz odrobiny inspiracji? 


Wypoczynek lekarza - jak zrobić sobie przerwę w pracy lub wakacje? (+ pomocne narzędzia)

Wakacje to czas słońca, napojów z parasolką, czytania książek pod palemką i relaksu. Każdy potrzebuje urlopu i ma prawo do odpoczynku fizycznego i mentalnego. Jednak bardzo trudno jest pogodzić wyjazd z pracą lekarza czy specjalisty w branży medycznej. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne! Potrzeba trochę chęci, pomocy oraz… odpowiednich narzędzi. Pokażemy Ci jak wykorzystać funkcje systemu gabinetowego, aby zapewnić sobie czas na niezbędny wypoczynek.

Co możesz zrobić, aby spokojnie wypoczywać i jednocześnie mieć pewność, że Twoi pacjenci są “zaopiekowani’ i nie zaskoczyła ich twoja nieobecność? Oto kilka prostych działań i narzędzi, dzięki którym odpoczniesz w spokoju:


Widget, czyli jak ułatwić pacjentom wybór Twojego gabinetu

 

 

Przeczytaj też: Widget, czyli sprytny sposób na rejestrację online pacjentów

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza.

Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?


kwi 11, 2022

3 sprawdzone sposoby na nieobecności pacjentów

Niewielu jest lekarzy, którzy nie zmagają się z problemem zapominalskich pacjentów. Jak często w ciągu miesiąca, tygodnia, a może nawet dnia zdarza Ci się, że pacjent zapomina o terminie i nie przychodzi na wizytę? Takie sytuacje są niezwykle frustrujące - specjalista traci nie tylko pieniądze, ale też czas, w którym mógłby pomóc innemu pacjentowi. Jak sobie z nimi radzić? Poznaj 3 sprawdzone sposoby.


kwi 7, 2022

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 90% z nich przyznaje, że poszukiwania lekarza zaczyna...w Internecie. A dla zdecydowanej większości, kluczowym kryterium przy wyborze lekarza są  właśnie znalezione opinie.


mar 30, 2022

(Odzyskaj) godziny, za które nikt Ci nie płaci

Czasu masz ograniczoną ilość, a zadań całe mnóstwo. Nie możesz go “oszczędzić”, jednak…możesz zagospodarować i wykorzystać go efektywniej. Być może po prostu chcesz zarabiać więcej. A może pracować krócej (i wydajniej), jednocześnie nie zmniejszając liczby pacjentów?


mar 21, 2022

7 najczęstszych błędów w komunikacji z pacjentem + rozwiązania

Dlaczego komunikacja z pacjentem jest tak ważna? Sposób, w jaki przebiega rozmowa telefoniczna z pacjentem ma wpływ na to, czy w ogóle dojdzie do wizyty. Błędy w komunikacji z pacjentami zwyczajnie utrudniają pracę lekarza. Wpływają też negatywnie na tzw. patient experience


mar 7, 2022

Trudny pacjent: jak z nim rozmawiać?

Trudny pacjent, czyli jaki? Najczęściej to pacjent roszczeniowy, automatycznie przychodzi na myśl stwierdzenie “oho, będą problemy”. To taki trochę pacjent “niechciany”, bo wiadomo, że jego obsługa będzie bardziej wymagająca. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.


lut 23, 2022

Jakie funkcje zawiera aplikacja medyczna ZnanyLekarz - odkrywamy karty

Zastanawiasz się, po co Ci aplikacja medyczna na smartfona, skoro masz już system na swoim komputerze? Poznaj funkcjonalności aplikacji mobilnej ZnanyLekarz i przekonaj się, jak wygodnie mieć kalendarz i kompendium wiedzy o pacjentach zawsze pod ręką!


Polski Ład a lekarze - eksperci InFakt o zmianach dla branży medycznej

Polski Ład to temat, który zelektryzował wiele branż, nie tylko medyczną. Nowe przepisy i wymogi to od początku stycznia już rzeczywistość. Jak się w niej odnaleźć?


sty 20, 2022

System rezerwacji wizyt online dla gabinetu lekarskiego

Zarządzanie własnym gabinetem jest nie lada wyzwaniem. Oprócz bycia specjalistą w swojej dziedzinie i po prostu leczenia pacjentów, w codziennej pracy zmagasz się z wieloma obowiązkami. Musisz być jednocześnie lekarzem, managerem, marketingowcem, a nierzadko również zajmujesz się administracją i rejestracją pacjentów. Mnóstwo zadań! Ułatw je sobie, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Jednym z nich jest system rezerwacji online pacjentów. W tym artykule opowiem pokrótce czym jest, i w jaki sposób pomoże Ci zyskać więcej czasu na pracę z pacjentami.


Bądź widoczny w Internecie: pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Czy jesteś widoczny w Internecie? 90% internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało lekarza w sieci. Pomyśl, na ile mogą znaleźć Ciebie i Twoje usługi?

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.


7 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza

Jak skutecznie pozyskiwać i…zatrzymać pacjenta? Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.

W tym artykule pokażę Ci 7 kroków na ścieżce pacjenta, które możesz wdrożyć w swojej placówce, aby skuteczniej budować z nim długofalowe relacje. Innymi słowy: aby był Twoim pacjentem, a nie konkurencji.


Ujawniamy szczegóły oferty ZnanyLekarz

Wydaje Ci się, że ZnanyLekarz nie jest dla Ciebie lub kojarzy Ci się jedynie z portalem do wystawiania opinii i umawiania wizyt? Wiele tracisz, bo to jedynie ułamek oferty dla lekarzy i placówek medycznych...


cze 14, 2021

Co musisz wiedzieć o raportowaniu zdarzeń medycznych do Platformy P1

Od 1 lipca 2021 roku obowiązkowe dla wszystkich podmiotów leczniczych będzie raportowanie zdarzeń medycznych do Systemu P1. Celem tej zmiany jest umożliwienie wymiany EDM (elektronicznej dokumentacji medycznej) między podmiotami leczniczymi. Podstawą prawną tego obowiązku jest Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2020 r.


cze 11, 2021

7 wskazówek jak wybrać kasę fiskalną online

Kasy fiskalne są obowiązkowe dla lekarzy i lekarzy dentystów prowadzących prywatną praktykę od momentu świadczenia pierwszej usługi. Do ostatniego dnia czerwca 2021 r. urządzenia fiskalne w gabinetach medycznych należy obligatoryjnie wymienić na tzw. kasy online, które w sposób automatyczny przesyłają dane do Ministerstwa Finansów.


maj 12, 2021

Obowiązek kas fiskalnych online dla lekarzy

Od 1 lipca 2021 roku lekarzy i lekarzy dentystów, będących osobami fizycznymi, obowiązywać będzie nakaz stosowania kas fiskalnych online. Kasy fiskalne online zastąpią kasy rejestrujące z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.


sty 21, 2021

EDM a bezpieczeństwo danych Twoich pacjentów

Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.


paź 14, 2020

Jarosław Kuźniar: Czy warto odpowiadać na opinie?

Według badań ZnanyLekarz, to właśnie opinie są tym czynnikiem, który decyduje o wyborze lekarza lub placówki. Jednak, obok pozytywnych, zdarzają się i takie wyjątkowo niepochlebne, a czasem wręcz nieprawdziwe. Co z nimi zrobić? 
Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?


cze 4, 2020

Odpowiedzialność lekarza za błąd medyczny a konsultacje online


Artykuł porusza najważniejsze kwestie prawne dotyczące odpowiedzialności lekarza za błąd medyczny, w związku z coraz popularniejszym sposobem udzielania porad lekarskich, jakimi w obliczu epidemii stały się telekonsultacje (konsultacje online).


Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?


kwi 8, 2020

Czy konsultacje online są w Polsce legalne?

Odkąd epidemia koronawirusa stała się naszą rzeczywistością, nie dziwi fakt, że pacjenci poszukują alternatywnych metod kontaktu z lekarzem. Jedną z nich jest konsultacja zdalna. Na ile jednak jest to rozwiązanie zgodne z prawem?


mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?


sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


Tych rzeczy nie musisz już robić w swoim gabinecie

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?


lut 20, 2019

Sprawdź, ilu pacjentów przesypiasz


sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.


Poznaj mit, który pogrąża Twój gabinet


4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?

gru 20, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 2

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


Twoja placówka traci pacjentów przez… ich smartfony!

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale żeby przekonać do Twojej placówki medycznej 60% polskich pacjentów, musisz dobrze zaprezentować ją w miejscu o bardzo ograniczonej powierzchni. To ekran smartfona.


E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.


gru 5, 2018

Jak dialog motywujący buduje przymierze terapeutyczne - cz. 1

Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.


3 błędy, przez które strona www Twojej placówki jest bezużyteczna

Wiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?


4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.


Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.


Popularne artykuły