Marketing dla lekarzy: buduj wizerunek odpowiadając na pytania pacjentów
Odpowiedzi na pytania pacjentów stanowią doskonałą okazję do budowania wizerunku eksperta. W tym artykule dowiesz się, jak dzięki nim zwiększyć swoją widoczność w Internecie i zbudować zaufanie wśród potencjalnych pacjentów. Przedstawimy również kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w tym procesie.
Co znajdziesz w artykule:
- 7 korzyści, jakie przynosi udzielanie odpowiedzi na pytania pacjentów,
- porady, jak dzięki odpowiedziom na pytania pozyskać potencjalnych pacjentów,
- sposoby udzielania odpowiedzi na pytania pacjentów.
Dlaczego odpowiedzi na pytania pacjentów są ważne dla budowania wizerunku eksperta?
Pacjenci często mają wiele pytań i wątpliwości dotyczących swojego zdrowia. Najczęściej w takim przypadku sięgają do...Internetu!
Spójrzmy na statystyki: 90% pacjentów zaczyna swoją "ścieżkę pacjenta" do gabinetu w Internecie. Czy zawsze i o wszystko pytają "doktora Google"?
Cytując twórców raportu PBI: "Osoby preferujące tradycyjną diagnozę przez lekarza, mogą skorzystać nie tylko z wyszukiwarek placówek/lekarzy ale także z rankingów lekarzy. Na stronach znanylekarz.pl (...) możemy sprawdzić opinie o wybranym przez nas specjaliście, a także podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi internautami." Z tej możliwości korzysta miesięcznie ponad 1 800 000 użytkowników - obecnie znanylekarz.pl to najbardziej popularny serwis nie tylko z danymi lekarzy i placówek, a przede wszystkim z opiniami o nich.
ZnanyLekarz.pl to serwis współtworzony przez pacjentów, dlatego tak chętnie z niego korzystają i traktują jako wiarygodne źródło rekomendacji oraz porad. Te ostatnie znajdują się w sekcji "Zapytaj lekarza", w której użytkownicy anonimowo mogą zadać dowolne pytania ekspertom.
Jakie korzyści przynosi udzielanie odpowiedzi na pytania pacjentów?
Udzielanie odpowiedzi na pytania pacjentów niesie za sobą wiele korzyści dla Ciebie jako eksperta:
1. Budujesz zaufanie i wiarygodność
Gdy udzielasz odpowiedzi na te pytania, pokazujesz swoją wiedzę i doświadczenie. To przekłada się na zwiększenie zaufania pacjentów i budowanie więzi - jeszcze przed pierwszą wizytą w twoim gabinecie.
2. Zmniejszasz bariery w kontakcie lekarz / specjalista - pacjent oraz
3. Dbasz o pozytywne doświadczenia pacjentów (także potencjalnych)
Kiedy pacjenci widzą, że jesteś dostępny i gotowy do pomocy, łatwiej nawiązują z Tobą kontakt i czują się bardziej komfortowo. Odpowiadasz też na ich realne potrzeby, budując w ten sposób pozytywne doświadczenia. A co za tym idzie - rośnie szansa, że gdy zdecydują się na wizytę, to skorzystają właśnie z Twoich usług.
4. Wzmacniasz swój autorytet i prezentujesz ekspercki wizerunek
Udzielanie odpowiedzi na pytania pacjentów pozwala Ci pokazać się jako autorytet w danej dziedzinie. Kiedy inni pacjenci widzą, że jesteś w stanie skutecznie odpowiedzieć na pytania i rozwiązać problemy zdrowotne, zaczynają postrzegać Cię jako eksperta. To z kolei przyczynia się do budowania Twojego wizerunku jako zaufanego specjalisty, któremu można powierzyć swoje zdrowie.
5. Rozwijasz swoje kompetencje
Ponadto, dzięki udzielaniu odpowiedzi na pytania pacjentów, możesz się również doskonalić jako specjalista. Udzielając odpowiedzi poszerzasz swoje umiejętności komunikacji i stajesz się jeszcze lepszym ekspertem. To wpływa nie tylko na Twoją satysfakcję z wykonywanej pracy, ale także na jakość świadczonych usług.
6. Zyskujesz większą widoczność na największej platformie łączącej pacjentów ze specjalistami opieki medycznej i więcej odwiedzin profilu
ZnanyLekarz odwiedza miesięcznie ponad 6 mln użytkowników - wśród nich Twoi obecni i potencjalni pacjenci. Dzięki udzielaniu odpowiedzi na pytania pacjentów zyskasz większą liczbę odwiedzin profilu. Statystyki ZnanyLekarz.pl pokazują, że profile lekarzy, którzy odpowiedzieli na co najmniej jedno pytanie, są odwiedzane nawet o 36% częściej - co w naturalny sposób przekłada się także na wzrost liczby umówionych wizyt.
Warto pamiętać, że odpowiedzi na pytania to z punktu widzenia algorytmów Google wartościowe treści, które warto pokazywać odbiorcom - powiązane z Twoim nazwiskiem budują więc Twoją pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej.
7. Łatwiej docierasz do potencjalnych pacjentów
Gdy udzielasz wartościowych odpowiedzi, pacjenci zaczynają polecać Cię innym, co przekłada się na zwiększenie liczby pacjentów i sukces Twojej praktyki. Co więcej, bezpośrednio w sekcji “Porady” pokazywane są najpopularniejsze pytania pacjentów z ostatnich 30 dni oraz najbardziej aktywni (udzielający najwięcej porad) lekarze i specjaliści.
Odpowiadaj na pytania pacjentów w sekcji Zapytaj lekarza na ZnanyLekarz.pl i łatwiej docieraj do potencjalnych pacjentów!
Aby zacząć odpowiadać na pytania pacjentów, wystarczy zweryfikowany bezpłatny profil na ZnanyLekarz.pl.
Dlaczego profil lekarza i specjalisty musi być zweryfikowany? To, co wyróżnia ZnanyLekarz.pl to rzetelność i wiarygodność. Dlatego pacjenci, choć mogą zadawać pytania anonimowo, to odpowiedzi otrzymują od prawdziwych specjalistów. Przy każdej odpowiedzi pojawia się miniatura ze zdjęciem lekarza i jego danymi, które są jednocześnie linkiem do profilu. Przykład poniżej.
Klikając w link i przechodząc bezpośrednio do profilu lekarza, potencjalny pacjent może sprawdzić interesujące go informacje, jak specjalizacja, doświadczenie, czy opinie innych pacjentów. Dlatego dbaj, aby Twój profil był aktualny i uzupełniony. 💡 Więcej porad, jak to zrobić znajdziesz w poradniku: 6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl
Dzięki połączeniu odpowiedzi z profilem lekarzy, czy specjalisty, może także skontaktować się z takim ekspertem (czyli np. Tobą) jeśli ma dodatkowe pytania lub po prostu chciałby umówić wizytę - tutaj dużym usprawnieniem jest, gdy w Swoim profilu udostępniasz również kalendarz wizyt online z możliwością rejestracji przez Internet.
Jak zacząć odpowiadać na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl?
Krok 1: Zaloguj się do swojego profilu na ZnanyLekarz.pl
Krok 2: Przejdź do sekcji "Pytania"
Krok 3: Sprawdź, jakie pytania zadają pacjenci
Możesz przejrzeć wszystkie pytania "ręcznie" lub znaleźć te interesujące Cię - korzystając z dostępnego filtra.
Krok 4: Udziel odpowiedzi i buduj wizerunek eksperta!
Przejdź do intersującego Cię pytania i Kliknij "Odpowiedz", wpisz treść, a gdy skończysz, po prostu "Wyślij odpowiedź". I już! Pacjent otrzyma powiadomienia mailowe, a dodatkowo Twoja odpowiedź pojawi się w sekcji "Pytania" i pomoże Ci budować widoczność i wizerunek. 😀
Zacznij już dzisiaj - zobacz, jakie pytania czekają na Twoją odpowiedź!
A jeśli jeszcze nie posiadasz profilu, możesz założyć go bezpłatnie!👇
Jakie pytania pacjentów warto uwzględnić w swoich odpowiedziach?
Podczas udzielania odpowiedzi na pytania pacjentów warto uwzględnić te, które są najczęściej zadawane w Twojej dziedzinie medycyny. To pytania dotyczące objawów chorobowych, sposobów leczenia, profilaktyki zdrowotnej czy skutków ubocznych terapii.
Warto również uwzględnić pytania pacjentów dotyczące kontrowersyjnych tematów lub mitów związanych z Twoją dziedziną. Udzielenie rzetelnej odpowiedzi na tego rodzaju pytania pomoże pacjentom rozwiać wątpliwości i zwiększy ich zaufanie do Ciebie jako eksperta.
Nie zapominaj również o pytaniach dotyczących Twojej specjalizacji. Pacjenci, którzy potrzebują bardziej zaawansowanej opieki, szukają specjalistów w danej dziedzinie. Odpowiedzi na pytania związane z Twoją specjalizacją pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych pacjentów.
Jakie są najlepsze sposoby udzielania odpowiedzi na pytania pacjentów?
Najlepszym sposobem udzielania odpowiedzi na pytania pacjentów jest dostarczanie im wartościowych informacji w sposób zrozumiały i przystępny. O czym pamiętać?
- Unikaj używania języka medycznego, który może być trudny do zrozumienia dla pacjentów.
- Staraj się wytłumaczyć skomplikowane zagadnienia w prosty sposób, używając przykładów i analogii.
- Nie bój się również podzielić się swoimi doświadczeniami i historiami pacjentów (oczywiście przestrzegając zasad i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych), które mogą pomóc w zobrazowaniu pewnych sytuacji lub problemów zdrowotnych. To sprawi, że odpowiedzi będą bardziej osobiste i pacjenci łatwiej będą się utożsamiać z Tobą.
- Pamiętaj również o empatii i życzliwości w udzielaniu odpowiedzi. Pacjenci często szukają nie tylko informacji, ale także wsparcia i zrozumienia. Okazanie troski i zainteresowania ich problemami może przyczynić się do budowania trwałej relacji z pacjentem.
🔖 Przeczytaj też: Komunikacja z pacjentem: o empatii w zawodzie lekarza
Podsumowanie: dlaczego warto odpowiadać na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl?
Misją ZnanyLekarz jest czynić opiekę medyczną bardziej ludzką. Nasz platforma jest pomostem między pacjentami, a specjalistami i placówkami medycznymi. Od wielu lat z sukcesami budujemy zaufanie pacjentów i pomagamy im znaleźć najlepszą opiekę medyczną. Z sukcesami pomagamy też rozwijać się i skutecznie zarządzać codzienną pracą specjalistom i placówkom. Wiemy też, że budowanie zasięgów w Internecie to trudne zadanie, dlatego oferujemy Ci rozwiązanie w postaci "Zapytaj lekarza" - na ZnanyLekarz.pl.
Poza nadrzędną wartością, jaką jest pomoc osobie w potrzebie, udzielanie odpowiedzi przyczynią się także znacząco do poprawy Twojej widoczności w serwisie ZnanyLekarz i pomogą w budowaniu Twojego profesjonalnego wizerunku Internecie.
Do tego ZnanyLekarz.pl po prostu jest popularny i doskonale wypozycjonowany. To znaczy, że szukający lekarza, czy odpowiedzi na pytania, najpierw trafią właśnie na ZnanyLekarz.pl
Regularne udzielanie wartościowych odpowiedzi na pytania pacjentów sprawi, że zyskasz większe zaufanie i lojalność pacjentów, co przekłada się na długoterminowy sukces Twojej praktyki.
Chcesz skutecznie budować wizerunek i widoczność? Poznaj bezpłatne i płatne działania, które pomogą Ci rozwinąć praktykę - pobierz listę! 👇
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.