Technologie, które docenią Twoi pacjenci

Jakie metody komunikacji z pacjentami stosuje Twoja placówka? Wierzymy, że robisz wszystko, co w Twojej wierze jest najlepsze. Jednak w wielu przychodniach wciąż spotykamy techniki rodem z zeszłego stulecia. Tymczasem nowe, sprawdzone technologie świetnie zastępują te przestarzałe…
Z czym do ludzi…
Omijane wzrokiem plakaty wiszące w wejściach do przychodni, rozdawane ulotki, czy ustne zaproszenia do skorzystania z usług przychodni, przekazywane pacjentom przez samych lekarzy podczas wizyt… Skuteczność takich prób zawsze stała pod znakiem zapytania - a można prościej i skuteczniej.
Narzędzia na miarę czasów
Zamiast metod angażujących czas i uwagę pracowników recepcji, a w niektórych przypadkach i lekarzy, rozważ zastosowanie prostych technologii, pozwalających skutecznie dotrzeć z Twoimi informacjami do ściśle określonych grup pacjentów. Przykładem takich działań są banalne w obsłudze i wygodne kampanie SMS oraz e-mail. Wymagają one jedynie wprowadzenia treści wiadomości - np. informacji o rozpoczynającym się sezonie szczepień na grypę - i wyboru grupy pacjentów, do których kierujemy nasz komunikat - np. osób, które od roku nie odwiedziły Twojego dentysty lub tych, którzy pojawiali się na szczepieniach. Ustawienie takiej mini-kampanii jest bardzo proste i trwa zaledwie kilka minut. Skuteczność takich działań da się monitorować, co pozwala sprawdzać jakie komunikaty owocują zapisami na wizyty.
Nie przegap okazji do kontaktu z pacjentami
Przykładów na wykorzystanie kampanii SMS i e-mail jest więcej, niż myślisz. Oprócz informacji o szczepieniach przeciwko chorobom sezonowym możesz poinformować swoich pacjentów o:
- zmianach w grafiku pracy lekarzy
- zbliżającym się badaniu okresowym, np. wzroku
- poszerzeniu oferty przychodni o nowy sprzęt do badań
- ofercie badań dopasowanych do ich poprzednich wizyt
- pojawieniu się w placówce lekarzy o nowych specjalizacjach
W ten sposób zarówno zainspirujesz pacjentów do wizyt w Twojej placówce, jak i - polecając dedykowane badania - dasz im odczuć faktyczną troskę o ich zdrowie. Pacjenci z pewnością to docenią.
Skuteczność i wizerunek
Wykorzystanie technologii idących z duchem czasów przyniesie Ci nie tylko wymierne korzyści w postaci wzrostu ilości zapisów. Wprowadzenie ich do komunikacji z pacjentami pozytywnie wpłynie również na wizerunek Twojej placówki, jako dbającej o pacjenta i nadążającej za standardami współczesnej obsługi klienta.
Zobacz te i inne rozwiązania usprawniające komunikację z pacjentami, dostępne w Pakiecie Premium dla placówek:
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.