Blog dla Placówek Znanylekarz.pl New

12 darmowych narzędzi, które ułatwią pracę managera placówki medycznej w 2020 roku

Autor: Piotr Rubaj | lis 06, 2023

Aby lekarze zatrudnieni w placówce medycznej dobrze wykonywali swoją pracę, potrzebują odpowiednich narzędzi. To samo dotyczy managera placówki. Skutecznego marketingu online nie sposób dziś prowadzić, nie dysponując odpowiednim oprogramowaniem. Na szczęście nie trzeba wydawać na nie fortuny. Przygotowaliśmy zestawienie 12 narzędzi przydatnych dla każdego managera, za które nie trzeba zapłacić ani złotówki!

 

1. Dokumenty Google 

Pakiet biurowy to podstawowe narzędzie pracy każdego managera. Na szczęście czasy, w których skazani byliśmy na aplikacje kosztujące krocie, dawno minęły. Kompletne oprogramowanie biurowe Google oferuje zupełnie za darmo - wystarczy posiadać konto Google. Dzięki Dokumentom możemy z poziomu przeglądarki internetowej tworzyć pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje - dokładnie tak, jak w pakiecie MS Office. W dodatku łatwo możemy udostępniać pliki do edycji współpracownikom i pracować nad nimi wspólnie. 

 

2. Wordpress 

Platforma publikacyjna, dzięki której łatwo i sprawnie stworzymy np. firmowego bloga (choć przy pomocy Wordpressa można też realizować bardzo rozbudowane projekty - korzysta z niego m.in. portal Ministerstwa Edukacji Narodowej). Nie trzeba znać się na projektowaniu stron www, znajomość HTML także nie jest wymagana. W dodatku możemy korzystać z ogromnej liczby darmowych rozszerzeń i szablonów, a w razie problemów zwrócić się o pomoc do liczbej społeczności skupionej wokół Wordpressa (również polskojęzycznej).

 

3. Google Calendar 

Bez kalendarza pracować nie sposób! Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi umożliwiających planowanie pracy w czasie, ale potrzeby większości managerów w zupełności zaspokoi darmowa aplikacja dostarczana przez Google. Pozwoli zaplanować spotkanie, rozdysponować zadania i ustawić przypomnienia. Prosta w obsłudze, wygodna, dostępna z poziomu przeglądarki internetowej - czego chcieć więcej?

 

4. Dropbox 

Bardzo wygodne narzędzie do udostępniania plików i przechowywania ich w tzw. chmurze. Pozwala dzielić się nawet dużymi plikami (np. filmami), umożliwia dostęp do nich z różnych urządzeń, także mobilnych - nie musimy siedzieć za biurkiem, aby mieć dostęp do dokumentów i plików.

 

5. Google Analytics 

Narzędzie analityczne, dzięki któremu sprawdzimy, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowych - które materiały są dla nich najciekawsze, które części strony odwiedzają najczęściej, a które najrzadziej, jakie hasła wpisują w wyszukiwarkę - a także poznamy liczbę konwersji. Łatwo wygenerujemy też czytelne raporty.

 

6. Trello 

Organizer pracy, przydatny zwłaszcza, gdy pracuje się w zespole. Pozwala łatwo zarządzać zadaniami, planować je i dzielić je na mniejsze części, korzystając z tzw. kart. Posiada wersje na urządzenia mobilne.

 

7. Google Alerts 

Bardzo prosta w użyciu aplikacja do monitorowania sieci. Przy jej pomocy nie musimy ręcznie wpisywać w wyszukiwarkę Google haseł związanych z działalnością naszego biznesu, tylko ustalamy ich listę, a program automatycznie skanuje sieć i informuje nas o nowych wpisach na nasz temat. Jest prostszy niż SentiOne czy Brand24, ale za to zupełnie darmowy (więcej narzędzi do monitorowania internetu znajdziesz w tym artykule).

 

8. Evernote 

Proste i przyjemne narzędzie do tworzenia roboczych notatek. Z jego pomocą łatwo przygotujemy listę zadań czy szkic tekstu. Do utworzonych notatek mamy dostęp także z aplikacji mobilnych. Ciekawą i przydatną funkcją jest możliwość dodawania zdjęć odręcznie wykonanych notatek.

 

9. PicMonkey 

Edytor zdjęć, przy pomocy którego łatwo i szybko obrobimy przed publikacją cyfrowe fotografie. Przydadzą się każdemu managerowi, który potrzebuje profesjonalnie wyglądających zdjęć do zamieszczenia na profilu placówki na Facebooku czy w serwisie ZnanyLekarz.pl, a budżet uniemożliwia zatrudnienie zawodowego fotografa. PicMonkey nie wymaga talentu graficznego ani znajomości teorii fotografii. Z jego pomocą nawet zdjęcia wykonane telefonem mogą prezentować naprawdę dobrze.

 

10. Canva 

Nieco bardziej złożony program graficzny - w przeciwieństwie do drogich kombajnów w rodzaju Photoshopa nie wymaga jednak poświęcenia długich godzin na naukę obsługi. W Canvas zaprojektujemy efektowne wykresy i infografiki do wykorzystania na stronie www placówki lub w social mediach - nie potrzebujemy do tego specjalistycznej wiedzy, przesadnego talentu, ani, co najlepsze, pieniędzy.

 

11. EveryStockPhoto 

Prowadząc fanpage placówki medycznej i przygotowując materiały do publikacji potrzebujemy grafik i zdjęć. Nie wszystkie jesteśmy w stanie stworzyć samodzielnie. Wówczas z pomocą przychodzą stocki - kolekcje gotowych zdjęć i grafik do pobrania i wykorzystania. EveryStockPhoto to wyszukiwarka, dzięki której szybko i sprawnie znajdziemy darmowe obrazy.

 

12. ZnanyLekarz.pl 

W kontekście narzędzi dla managerów placówek medycznych warto wspomnieć o portalu ZnanyLekarz.pl. To największy w Polsce serwis do umawiania wizyt prywatnych oraz baza opinii o lekarzach. Dla placówki medycznej to wygodne narzędzie do zarządzania wizerunkiem i śledzenia opinii na temat zatrudnionych lekarzy - umożliwia to nawet podstawowy, bezpłatny profil.

 

 

 

Pobierz 5 bezpłatnych szablonów Microsoft Excel, które ułatwią Ci zarządzanie marketingiem placówki medycznej >