Trudny pacjent w placówce + e-book

Przychodzi pacjent do placówki…i zaczynają się przysłowiowe “schody”. Osoby pracujące w recepcji, czy rejestracji telefonicznej świetnie znają ten scenariusz. Niektórzy pacjenci od pierwszego kontaktu wydają się być trudni. Inni, wybuchają z błahych powodów lub są zupełnie niekomunikatywni. Możliwości jest tak wiele, jak wielu jest pacjentów - ponieważ każdy przypadek jest indywidualny.

Są jednak pewne cechy wspólne, które pozwalają wyodrębnić kilka typów “pacjentów trudnych”.

Trudny pacjent, czyli jaki?

Z czym kojarzy się wam trudny pacjent? Większość charakteryzuje się roszczeniowością, nerwowością i chęcią złożenia skargi bądź reklamacji. Branża medyczna jest o tyle trudnym polem w obsłudze, że oferowane przez nią usługi są związane bezpośrednio ze zdrowiem i życiem pacjenta lub bliskich mu osób. Czyli automatycznie wiążą się z dużym stresem. Same sytuacje, które prowadzą do konfliktowości są trudne i wymagają od rejestracji ogromnych umiejętności komunikacyjnych.

Według wyników badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, aż 15 % pacjentów jest określanych przez personel medyczny jako “pacjenci trudni”.
źródło: Journal of General Internal Medicine

Trudny pacjent w placówce - jak sobie z nim radzić?

O tym jest właśnie e-book “Trudny pacjent”. Jak rozmawiać z trudnym pacjentem?
Kim w ogóle jest trudny pacjent i...dlaczego jest trudny? Wspólnie z ekspertami ZnanyLekarz Phone, przygotowaliśmy opracowanie na temat tego, jak postępować z pacjentami w sytuacjach potencjalnie konfliktowych. 

Co znajdziesz w e-booku “Trudny pacjent w placówce medycznej”:

  • Rodzaje trudnych pacjentów.
  • Dlaczego niektórzy pacjenci są trudni?
  • Jak rozmawiać z trudnym pacjentem? + praktyczne przykłady rozmowy.
  • Czy można uniknąć sytuacji z trudnym pacjentem?
  • 7 zasad rozmowy z trudnym pacjentem.

 

Pobierz e-book: "Trudny pacjent"


 

Zobacz też inne materiały z zakresu komunikacji z pacjentem"