gru 22, 2016

Buduj profesjonalny wizerunek i nie przepłacaj


wizerunek_blog.pngOgromna większość polskich lekarzy nie przywiązuje dużej wagi do budowania swojego profesjonalnego wizerunku. Tymczasem dla pacjentów poszukujących lekarzy w Internecie ich wizerunek jest kluczowy i decyduje o wyborze. Zaniedbania wizerunkowe to prosta droga do utraty pacjentów.

W badaniu ankietowym zadaliśmy lekarzom pytanie, jak wiele czasu poświęcają na dbanie o wizerunek w Internecie (korzystając m.in. z własnej strony internetowej oraz serwisów takich jak LinkedIn, Facebook, ZnanyLekarz.pl). Blisko 40% odpowiedziało, że nie poświęca na działania wizerunkowe ani minuty. Tylko 22% - że więcej, niż godzinę tygodniowo.


Inne pytanie dotyczyło budżetu przeznaczonego na działania wizerunkowe. Blisko 40% w ogóle takiego nie posiada, 36% przeznacza wydaje nie więcej, niż 200zł miesięcznie. Mniej niż 10% lekarzy poświęca miesięcznie 500zł lub więcej na działania wizerunkowe.


Z badania wynika jasno - większość lekarzy nie poświęca na budowanie wizerunku ani czasu, ani pieniędzy. Wiadomo, że czas jest zasobem bardzo cennym, z kolei w budżecie gabinetu nie zawsze znajdzie się miejsce na aktywność wizerunkową - efekt jest jednak taki, że praca nad wizerunkiem to temat, który bywa mocno zaniedbywany.


Tymczasem w oczach pacjenta wizerunek lekarza może mieć kluczowe znaczenie. Aż 9 na 10 polskich internautów przyznaje, że przynajmniej raz szukało w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach. Przed umówieniem wizyty porównują lekarzy między sobą. Dla 88% pacjentów kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór lekarza były opinie na jego temat.


Wielu lekarzy wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest obecność w Internecie. Każdy zgodzi się, że buduje swoją reputację w bezpośrednim kontakcie z pacjentem - a przecież dziś kontakt zaczyna się dużo wcześniej, zanim pacjent przekroczy próg gabinetu. Kontakt zaczyna się, gdy pacjent znajdzie lekarza w Internecie.


Jeśli lekarz nie zadba o wizerunek online, wkrótce przestanie pozyskiwać nowych pacjentów. Niewykluczone, że straci także część obecnych.


Czy oznacza to, że aby radzić sobie na rynku, trzeba poświęcać na działania wizerunkowe dużo czasu i pieniędzy? Na szczęście nie. Można sięgnąć po proste i niedrogie, a jednocześnie skuteczne narzędzia. Warto podejmować przemyślane działania - np. zamiast samodzielnie pozycjonować lub zlecać pozycjonowanie strony internetowej gabinetu, lepiej będzie rzetelnie uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl (dzięki konstrukcji serwisu profil będzie automatycznie wysoko pozycjonowany w Google). Pacjenci znajdą wówczas lekarza sami. Warto umożliwić umówienie wizyty online, bez konieczności dzwonienia, pokazujac się tym samym jako nowoczesny, otwarty na potrzeby pacjenta specjalista.


Więcej informacji

Praktyczne porady, jak skutecznie zbudować profesjonalny wizerunek w Internecie, znajdziesz w naszym bezpłatnym ebooku tutaj.

 


Zobacz, jakie narzędzia ma dla Ciebie ZnanyLekarz.pl >