W ramach różowego października – miesiąca świadomości raka piersi – ZnanyLekarz już po raz kolejny uruchamia akcję "Pier(w)si do badań". Jej celem jest propagowanie regularnych badań ginekologicznych, takich jak USG piersi czy cytologia, wśród kobiet.
Rak piersi to jeden z najczęstszych nowotworów w Polsce i na świecie. Każda kobieta ma 12 proc. ryzyka, że zachoruje na raka piersi. Jednocześnie ponad 50% kobiet w Polsce nie bada się ginekologicznie, nawet raz w roku! Prawie połowa z nas nigdy nie badała się pod kątem profilaktyki raka piersi. Tymczasem lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego tak ważne jest edukowanie oraz powszechny dostęp do badań. Z tego powodu, od wielu lat październik jest miesiącem świadomości raka piersi:
🎗️ Miesiąc Świadomości Raka Piersi (tzw. Różowy Październik) celebrowany jest na świecie od 1985 roku.
🎗️ 15 października 2022 roku przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka.
Również ZnanyLekarz włącza się do działań w ramach "Różowego października", po raz kolejny raz uruchamiając akcję "Pier(w)si do badań".
Wspólnie ze środowiskiem lekarskim, naszymi partnerami i ambasadorami chcemy sprawić, aby kobiety były bardziej świadome problemu, ale też możliwości walki z nim. Zachęcamy do badań, edukujemy i "odczarowujemy" ten, wciąż trudny, temat.
W ramach akcji powstała dedykowana strona https://kampania.pierwsidobadan.pl - na której w przejrzysty sposób prezentujemy wyłącznie specjalistów i lekarzy obecnych na ZnanyLekarz, którzy zdecydowali się dołączyć do akcji.
Z kolei pacjentki łatwo i szybko znajdą na niej:
Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz na tej stronie 👉 https://docplanner.typeform.com/to/WbagvaE6
I absolutna petarda: ambasadorką tegorocznej edycji akcji "Pier(w)si do badań" jest Aga Szuścik (dr Agnieszka Szuścik-Zięba). Rzesze pacjentek (i nie tylko), kojarzą ją jako edukatorkę, a przede wszystkim - kobietę, która o ciężkich tematach potrafi rozmawiać bez zadęcia, w sposób zrozumiały dla każdej z nas.
Kreatywnie objaśnia ginekologię, profilaktykę onkologiczną i przechodzenie przez raka, bada i kreuje ginekologiczne doświadczenie pacjenckie oraz przestrzeń między sztuką a medycyną. Prowadzi Wielką Listę Ginekologów i Ginekolożek, pisze blog „Życie po raku”, nagrywa podkasty „Przygody ginekologiczne”, prowadzi cykl rozmów na żywo „Dialogi”, realizuje autorskie projekty i kampanie, działa na instagramowym koncie @agaszuscik. Jest prelegentką TEDx, jedną z 50 Śmiałych „Wysokich Obcasów”, autorką głośnego projektu „To się nie zdarza” o swojej chorobie – raku szyjki macicy, ambasadorką portalu W Trosce O Chorego Pracownika. Wiele inspirujących materiałów możesz zobaczyć na stronie 👉 https://www.agaszuscik.com/prelekcje-o-zdrowiu
Prowadzi też inspirujące szkolenia profilaktyczne i arteterapeutyczne w firmach, na wydarzeniach, z fundacją Rak'n'Roll. Pisze cykl felietonów „In-Ty-Mnie” dla „Miasta Kobiet” i Onetu. Jest doktorą sztuk filmowych i wykładowczynią ASP w Krakowie. Ukończyła fotografię (PWSFTViT w Łodzi), filologię polską ze specjalnością komunikacja społeczna (UŚ), a także szkolenia psychologiczne i psychoonkologiczne w nurcie poznawczo-behawioralnym. Na co dzień współprowadzi agencję interaktywną dla medycyny AIMedica, doradza placówkom medycznym w zakresach patient experience i medical art, prowadzi audyty doświadczenia pacjenckiego.
Zobacz apel Agi Szuścik do lekarzy 👇
Przede wszystkim - włączasz się w ważną społecznie kampanię. I możesz pomóc swoim obecnym i potencjalnym pacjentkom.
No właśnie - poza wymiarem etycznym, edukacyjnym i zdrowotnym, to także świetna okazja aby budować wizerunek eksperta oraz…zasięgi - ponieważ korzystasz z siły zasięgów i kampanii ZnanyLekarz.pl.
Przykładowo: udział w ubiegłorocznej akcji to dla lekarzy nowe opinie i nowi pacjenci. A także większa rozpoznawalność i dotarcie do nowych pacjentów. W ramach Pier(w)si do badań odbyły się tzw. Live’y, czyli transmisje wideo na żywo na Facebooku. Zobaczyło je ponad 10000 osób! Natomiast posty ZnanyLekarz dotarły do aż 22 500 osób.
Podobnie na Instagramie: w ciągu zaledwie 2 tygodni posty dotarły do blisko 17000 użytkowników, a w ramach świeżo uruchomionego wtedy kanału , czyli TikToka, materiały zyskały blisko 3000 odtworzeń.
🎀 Nie zwlekaj i dołącz do akcji wypełniając formularz https://docplanner.typeform.com/to/WbagvaE6
Przeczytaj też: