Sprawdź, ilu pacjentów przesypiasz

Wiemy ilu pacjentów „przesypiasz”

Twoi obecni i potencjalni pacjenci prowadzą przeróżne tryby życia, pracują na różne zmiany i umawiają wizyty o najdziwniejszych porach. Wiemy to dzięki badaniom przeprowadzonym we współpracy z wieloma gabinetami w całym kraju. Co ciekawe, lekarze nie zdają sobie sprawy z tego, ilu potencjalnych pacjentów tracą… nawet w nocy!

Ranne ptaszki i nocne marki

Załóżmy, że Twój pacjent dojeżdża co rano do pracy. Wstaje wcześnie, wyprowadza psa, je śniadanie, a po drodze do biura jeszcze odprowadza dziecko do szkoły. W godzinach pracy często nie ma czasu, by oderwać się od swoich zadań, a po wyjściu z niej ma niejedno na głowie. Kiedy ma znaleźć chwilę na spokojne umówienie wizyty u lekarza? Inny pacjent w godzinach pracy Twojego gabinetu odsypia nocną zmianę, a zawód kolejnego - np. ciągła obsługa klientów, prowadzenie pojazdów lub obsługa maszyn - uniemożliwia mu swobodne wykonywanie połączeń. Kiedy spróbują umówić u Ciebie wizytę?

24/7

Z naszych badań wynika, że 37% pacjentów umawia wizyty poza „biurowymi” godzinami pracy. Dzwonią już od 4 rano. Inni próbują swojego szczęścia nawet po 22. Co ciekawe, aż 30% wszystkich wizyt umawianych przez serwis ZnanyLekarz.pl rezerwowanych jest po godzinie 19 - kiedy większość gabinetów kończy pracę i raczej nie odbiera już telefonów. Jakie są tego konsekwencje?

Gabinety tracą potencjalnych pacjentów. Do tego dochodzą połączenia nieodebrane podczas przyjmowania pacjentów i prowadzonych rozmów, zajmujących linie telefoniczne. Umiesz policzyć ile osób codziennie nie może się do Ciebie dodzwonić? Tymczasem wyniki przeprowadzonych przez nas ankiet są alarmujące:

  • 44% pierwszych prób połączeń kończy się niepowodzeniem
  • 60% respondentów rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny
  • 37% pacjentów, kiedy nie dodzwania się za pierwszym razem, wybiera innego lekarza

Szereg rozwiązań

Najprostszą metodą zapisu na wizytę jest jej rejestracja przez dedykowaną aplikację lub stronę ZnanyLekarz.pl. Wiele osób wciąż jednak woli tradycyjne rozwiązania. Jak ułatwić rezerwację wizyty zarówno im jak i lekarzom? Najprościej byłoby, gdyby ktoś odbierał telefony za lekarza i umawiał terminy w jego grafiku. Można w tym celu podłączyć kilka linii telefonicznych i zatrudnić kilka osób odbierających je - najlepiej od wczesnego rana aż po późne godziny wieczorne. Czy da się to zrobić taniej i prościej?

Pomaga w tym np. TeleRejestracja od ZnanyLekarz wchodząca w skład Pakietu Premium. Przeszkoleni konsultanci, zatrudnieni w zewnętrznym call-center, odbierają każde połączenie przychodzące na dedykowany numer gabinetu i umawiają wizyty w grafiku lekarza. Co jednak, gdy pacjent zadzwoni poza godzinami pracy TeleRejestracji? Wówczas dzwoniący otrzyma SMS z przekierowaniem do grafiku wizyt lekarza. To właśnie tam aż 88% pacjentów umawia samodzielnie wizyty o dowolnej porze.

Jak myślisz - ile wizyt zyskasz dzięki reagowaniu na zapytania pacjentów poza godzinami Twojej pracy…?


Sprawdź, jak sprytnie zarządzać gabinetem i nie tracić więcej pacjentów!
Pobierz bezpłatny poradnik →

Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną