Twoi obecni i potencjalni pacjenci prowadzą przeróżne tryby życia, pracują na różne zmiany i umawiają wizyty o najdziwniejszych porach. Wiemy to dzięki badaniom przeprowadzonym we współpracy z wieloma gabinetami w całym kraju. Co ciekawe, lekarze nie zdają sobie sprawy z tego, ilu potencjalnych pacjentów tracą… nawet w nocy!
Załóżmy, że Twój pacjent dojeżdża co rano do pracy. Wstaje wcześnie, wyprowadza psa, je śniadanie, a po drodze do biura jeszcze odprowadza dziecko do szkoły. W godzinach pracy często nie ma czasu, by oderwać się od swoich zadań, a po wyjściu z niej ma niejedno na głowie. Kiedy ma znaleźć chwilę na spokojne umówienie wizyty u lekarza? Inny pacjent w godzinach pracy Twojego gabinetu odsypia nocną zmianę, a zawód kolejnego - np. ciągła obsługa klientów, prowadzenie pojazdów lub obsługa maszyn - uniemożliwia mu swobodne wykonywanie połączeń. Kiedy spróbują umówić u Ciebie wizytę?
Z naszych badań wynika, że 37% pacjentów umawia wizyty poza „biurowymi” godzinami pracy. Dzwonią już od 4 rano. Inni próbują swojego szczęścia nawet po 22. Co ciekawe, aż 30% wszystkich wizyt umawianych przez serwis ZnanyLekarz.pl rezerwowanych jest po godzinie 19 - kiedy większość gabinetów kończy pracę i raczej nie odbiera już telefonów. Jakie są tego konsekwencje?
Gabinety tracą potencjalnych pacjentów. Do tego dochodzą połączenia nieodebrane podczas przyjmowania pacjentów i prowadzonych rozmów, zajmujących linie telefoniczne. Umiesz policzyć ile osób codziennie nie może się do Ciebie dodzwonić? Tymczasem wyniki przeprowadzonych przez nas ankiet są alarmujące:
Najprostszą metodą zapisu na wizytę jest jej rejestracja przez dedykowaną aplikację lub stronę ZnanyLekarz.pl. Wiele osób wciąż jednak woli tradycyjne rozwiązania. Jak ułatwić rezerwację wizyty zarówno im jak i lekarzom? Najprościej byłoby, gdyby ktoś odbierał telefony za lekarza i umawiał terminy w jego grafiku. Można w tym celu podłączyć kilka linii telefonicznych i zatrudnić kilka osób odbierających je - najlepiej od wczesnego rana aż po późne godziny wieczorne. Czy da się to zrobić taniej i prościej?
Pomaga w tym np. TeleRejestracja od ZnanyLekarz wchodząca w skład Pakietu Premium. Przeszkoleni konsultanci, zatrudnieni w zewnętrznym call-center, odbierają każde połączenie przychodzące na dedykowany numer gabinetu i umawiają wizyty w grafiku lekarza. Co jednak, gdy pacjent zadzwoni poza godzinami pracy TeleRejestracji? Wówczas dzwoniący otrzyma SMS z przekierowaniem do grafiku wizyt lekarza. To właśnie tam aż 88% pacjentów umawia samodzielnie wizyty o dowolnej porze.
Jak myślisz - ile wizyt zyskasz dzięki reagowaniu na zapytania pacjentów poza godzinami Twojej pracy…?