Blog dla Lekarzy Znanylekarz.pl

Sztuczna inteligencja w systemach medycznych ZnanyLekarz i MyDr EDM

Autor: Ania Fudali | lis 06, 2024

Nowe technologie nieustannie zmieniają oblicze opieki medycznej. Poznaj najnowsze wdrożenia AI w systemach medycznych grupy Docplanner (m.in. ZnanyLekarz i MyDr EDM) i sprawdź, jakie rozwiązania pomogą Ci usprawnić pracę już dziś.

Zastosowanie technologii AI to większy komfort pracy specjalisty i wyższa jakość wizyt. To nowe możliwości, które sprawią że zwiększy się jakość opieki medycznej, samych wizyt i interakcji z pacjentem. Wreszcie: dzięki wykorzystaniu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, praca samych specjalistów i lekarzy może być efektywniejsza. Nie tylko przez optymalizację i automatyzację, a przede wszystkim sprawiając, że swoją uwagę mogę skupić na najważniejszym ogniwie procesu: pacjencie.

Technologia AI w branży opieki medycznej to nie przyszłość - to codzienność


Poznaj rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które już wspierają specjalistów korzystających z systemów medycznych ZnanyLekarz i MyDr EDM.

ZnanyLekarz i MyDr EDM (oba należą do grupy Docplanner) to najwięksi gracze na polskim rynku systemów do rejestracji pacjentów, a także do zarządzania i prowadzenia wizyt. 
Jesteśmy firmą technologiczną: Docplanner dostarcza narzędzia, które pomagają efektywniej pracować lekarzom i specjalistom.

Pacjenci codziennie odwiedzający nasz serwis obdarzają nas ogromnym zaufaniem. A my, jako Znanylekarz.pl, dokładamy starań, żeby każdego dnia na to zaufanie zasługiwać. Dbamy o to, żeby na naszym portalu pojawiały się wyłącznie profile rzetelnych specjalistów i na bieżąco potwierdzamy ich uprawnienia do świadczenia opisanych na profilu usług. 

Aktywnie zachęcamy profesjonalistów do uzupełniania profili, tak aby zawierały wszystkie, niezbędne z punktu widzenia pacjenta, informacje. Wspieramy i usprawniamy kontakt między pacjentem a lekarzem (m.in. poprzez powiadomienia sms o wizycie czy możliwość dokonania płatności on-line). I wreszcie: weryfikujemy każdą z ponad tysiąca opinii codziennie pojawiających się na naszym portalu.  

źródło: Karol Traczykowski, ekspert ZnanyLekarz

Rozwiązania oparte o tzw. “sztuczną inteligencje” są coraz bardziej dostępne i bez wątpienia zmienia wiele obszarów naszego życia. Jako Docplanner, jesteśmy częścią tej zmiany w obszarze opieki medycznej, a nasze rozwiązania odpowiadają na wyzwania całego społeczeństwa. Dlatego, jako pierwsi na polskim rynku opieki medycznej, wprowadzamy rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji do systemów gabinetowych, z których codziennie korzystają dziesiątki tysięcy specjalistów. 

Jak sztuczna inteligencja pomaga specjalistom w systemach medycznych ZnanyLekarz i MyDr EDM?

Pracując z technologią cały czas skupiamy się na tym, żeby była ona usprawnieniem i ułatwieniem dla relacji między ludźmi. Człowiek jest zawsze na pierwszym miejscu. 
Wszystkie nasze rozwiązania projektowane są w ścisłej współpracy z lekarzami. Są dopasowane do praktyki klinicznej oraz łatwe do wykorzystania intuicyjne dla pacjenta.

źródło: Karol Traczykowski, ekspert ZnanyLekarz

Przede wszystkim oba systemy medyczne oferują wsparcie asystenta AI na etapie prowadzenia wizyty. W ZnanyLekarz to rozwiązanie nazywa się NOA, w MyDr EDM funkcjonuje pod nazwą AI Asystent. MyDr EDM, poza wspomnianym już "asystentem", wykorzystując technologię AI i chatbota, pomaga lekarzom i specjalistom także podczas przeprowadzania wywiadu oraz już na etapie przed wizytą. W jaki sposób?

Chatbot MyDr EDM + sztuczna inteligencja -  Twój asystent w komunikacji z pacjentami przed wizytą

Podkreślmy: MyDr EDM, wykorzystując technologię AI i chatbota, pomaga lekarzom i specjalistom przygotować się do wizyty.

Usługa obejmuje czat z pacjentem prowadzony przez sztuczną inteligencję, celem zebrania wstępnego wywiadu jeszcze przed wizytą. Obok przeprowadzenia wywiadu, sztuczna inteligencja przygotuje też jego podsumowanie. Cały proces jest zautomatyzowany tak, aby zaangażowanie specjalisty było minimalne. Cały proces: od wysyłania informacji, przez zebranie wywiadu, po jego podsumowanie przygotowany jest tak, że praktycznie nie angażuje lekarza – to pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej czasu. A same pytania, które zadaje chatbot są dopasowane do konkretnej specjalizacji, oparte o realne potrzeby i doświadczenia specjalisty.

Efekt: możliwość zebrania dokładniejszych informacji jeszcze przed wizytą i skupienia się na pacjencie podczas samej wizyty.

CZAT Z WYKORZYSTANIEM Technologii AI - OKIEM UŻYTKOWNIKÓW

Lekarze cenią rozwiązanie za:

- oszczędność czasu,
- możliwość spersonalizowania pytań przez lekarza/specjalistę,
- uzupełnienie wywiadu przez Pacjenta, jest oznaką że pojawi się na wizycie. Co z kolei pozwala na 
- znaczne zmniejszenie liczby no-shows, czyli nieobecności pacjentów podczas wizyt.

🔖 Przeczytaj też Jak działa czat MyDr EDM z wykorzystaniem sztucznej inteligencji?

System gabinetowy ZnanyLekarz i MyDr EDM: Ty rozmawiasz z pacjentem, a sztuczna inteligencja robi notatki z wizyty


Wyobraź sobie, że podczas wizyty oprócz Ciebie i pacjenta w gabinecie jest jeszcze jedna osoba, która notuje najważniejsze punkty medyczne – bez dygresji, dzięki czemu Ty skupiasz się na rozmowie i zapominasz o stukaniu w klawiaturę. Następnie przygotuje dla Ciebie zwięzłe podsumowanie, które po akceptacji możesz łatwo skopiować i umieścić w karcie pacjenta. Gotowa notatka to uporządkowane informacje wypowiedziane w trakcie wizyty przez pacjenta oraz lekarza. Nie jest to transkrypcja, ponieważ nie zawiera wątków pobocznych, które mogą się pojawiać podczas rozmowy.
Tak właśnie działa technologia AI wykorzystana w systemach gabinetowych ZnanyLekarz i MyDr EDM.

Dołącz do liderów i sprawdź, jak sztuczna inteligencja pomoże w Twojej praktyce. 👇

Chcesz poznać i przetestować to rozwiązanie? Więcej informacji znajdziesz klikając w poniższe linki:

Lekarz leczy, technologia AI tworzy notatki

Technologia odciąży Cię w notowaniu w trakcie wizyty, a Ty zyskasz więcej czasu, lepszą interakcję z pacjentem i dokładniejszą dokumentację. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala na zapisanie przebiegu rozmowy – specjalista w tym czasie może skupić się na samym pacjencie, poświęcić mu pełną uwagę, nawiązać z nim kontakt wzrokowy i po prostu przeprowadzić wizytę. Następnie generowane jest podsumowanie wizyty ze szczegółami istotnymi dla jej przebiegu. Specjalista otrzymuje notatkę z konsultacji, którą przegląda, zatwierdza i może wprowadzić do EDM.

Efekt: Do dokumentacji medycznej trafia więcej istotnych informacji. Zyskujesz dzięki temu większą pewność, że nie umknie Ci żaden istotny medycznie szczegół. Noa pomaga zebrać więcej informacji np. takie, których lekarz nie miał czasu zanotować podczas wywiadu, jednak to specjalista zdecyduje czy wprowadzić je do dokumentacji medycznej. AI dostosowuje się też automatycznie do stylu wywiadu specjalisty: słów czy skrótów, których używa. 

sztuczna inteligencja w medycynie - OKIEM UŻYTKOWNIKÓW

Wg lekarzy i specjalistów, wykorzystanie takiego rozwiązania podczas przeprowadzania wywiadu z pacjentami to:

- oszczędność czasu, 
- możliwość skupionej rozmowy z pacjentem, czy wreszcie
- możliwość wyeliminowania pisania na klawiaturze, które jest po prostu żmudne.
- Dzięki naszym narzędziom w ich dokumentacji znajduje się więcej detali i informacji, które często umykały ich uwadze lub po prostu nie było czasu na ich zanotowanie, w efekcie
- dokumentacja jest lepszej jakości.

Korzyści z wdrożenia technologii AI dla lekarza, specjalisty i…pacjenta

Jedynie 79% lekarzy korzysta z pomocy asystenta/recepcji na etapie rejestracji i potwierdzania wizyt pacjentów. Często nie mając czasu na to drugie, a na pierwsze tracąc średnio aż do 5 h tygodniowo! Na poziomie wizyty - wszystkie czynności wykonuje sam lekarz. W tym przypadku jego uwaga jest rozproszona - pomiędzy pacjenta a robienie notatek. Teraz te wszystkie czynności możesz po prostu zlecić sztucznej inteligencji. Zyskując jednocześnie więcej czasu oraz mogąc skupić się na samych pacjentach. Powstaje przestrzeń na empatyczne podejście w relacji lekarz -pacjent. To z kolei przekłada się na wyższy komfort pracy specjalistów, lepszą jakość wizyt i pozytywne doświadczenia pacjenta.

Jak rozwiązania z wykorzystaniem technologii AI oceniają pacjenci? Realne wdrożenia z pierwszymi lekarzami pokazały nam, że dobre przedstawienie narzędzi AI pacjentom sprawia, że oni również dobrze na nie reagują.

🔖Przeczytaj też: Raport Nastawienie pacjentów wobec AI