Twój gabinet zarabia mniej, niż powinien. To wina… telefonu
Czy wiesz, którędy pieniądze niepostrzeżenie uciekają z Twojego gabinetu? Przez telefon. To nie żart: możesz zarabiać więcej, jeśli tylko uniezależnisz się od telefonu jako jedynego kanału umawiania wizyt.
Pacjenci chcą umawiać wizyty online
Gdy w badaniu ankietowym zapytaliśmy pacjentów, czego oczekują od swoich lekarzy, 88% zadeklarowało, że możliwości umawiania wizyt przez Internet. Dzieje się tak z prostej przyczyny: do lekarzy wcale nie jest prosto się dodzwonić. Statystycznie 44% połączeń wykonywanych przez pacjentów pozostaje w ogóle nieodebranych. Oznacza to, że wielu pacjentów chciałoby umówić wizytę, ale nie może tego zrobić wyłącznie z powodów technicznych. Spora część nie ponowi próby - średnio jedna trzecia spośród tych, którym nie udało się dodzwonić, zupełnie rezygnuje i po prostu umawia się do innego gabinetu. Umawianie wizyt online staje się wobec tego bardzo atrakcyjną alternatywą dla telefonu, zarówno z perspektywy pacjenta, jak lekarza.
Co zyskuje pacjent?
- Możliwość umawiania wizyty o każdej porze, także wtedy, gdy gabinet jest zamknięty. Ze statystyk serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że średnio ponad 30% wszystkich wizyt umawianych jest online między 17:00 a 8:00.
- Wygodę. Do umówienia wizyty online wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zarezerwować termin wizyty jadąc tramwajem albo przebywając w biurze.
- Dyskrecję. Nie każdy chce, aby ludzie w jego otoczeniu wiedzieli o problemach ze zdrowiem. Umawiając wizytę przez Internet nie trzeba szukać ustronnego miejsca do rozmowy.
- Pewność. Nie ma ryzyka, że lekarz lub pracownik recepcji jest w danej chwili zajęty i nie będzie mógł odebrać. Po umówieniu wizyty otrzymuje się automatycznie potwierdzenie, a po pewnym czasie także przypomnienie.
Co zyskuje lekarz?
- Możliwość skupienia się na pracy z pacjentem. Telefon w czasie trwania wizyty rozprasza i stawia w niezręcznej sytuacji: odebranie wymaga przerwania rozmowy z obecnym w gabinecie pacjentem, a zignorowanie to utrata potencjalnej kolejnej wizyty.
- Porządek w grafiku wizyt. Wizyty umawiane online są automatycznie zapiysywane i widoczne w systemie, nie trzeba dodawać ich ręcznie.
- Więcej czasu. Czas poświęcany dotąd na rozmowy telefoniczne (w tym oddzwanianie do pacjentów, z którymi nie udało się porozmawiać wcześniej), można wykorzystać bardziej optymalnie - czyli na pracę z pacjentem w gabinecie.
- Profesjonalny wizerunek. Lekarz, do którego łatwo umówić wizytę, jest odbierany jako bardziej profesjonalny i otwarty na potrzeby pacjenta.
Gotowe narzędzie
ZnanyLekarz.pl oferuje Kalendarz Wizyt, czyli narzędzie do wygodnego umawiania wizyt online. Wchodzi ono w skład Pakietu Premium. Korzysta z niego obecnie ponad 10 tysięcy lekarzy. Strzałem w dziesiątkę okazuje się Kalendarz Wizyt, dzięki któremu pacjentki, nie tylko z Polski, mogą wybrać sobie date i godzine wizyty w bardzo prosty i przystępny sposób. Dzięki takiej rejestracji mam dużo więcej czasu, który mogę poświecić pacjentowi, a nie zbędnej biurokracji. Na uwagę zasługuje równiez zdecydowana mniejsza liczba telefonów do mnie z pytaniami o szczegóły wizyty i rejestracji, wszystko bowiem jest wyjaśnione i opisane na profilu w portalu ZnanyLekarz.pl - mówi Piotr Wajda, ginekolog z Krosna.
! | Jeśli posiadasz profil w serwisie ZnanyLekarz.pl, możesz sprawdzić, czy pacjenci wysyłali Ci prośbę o udostępnienie im Kalendarza Wizyt. Wystarczy zalogować się i wejść w zakładkę “Statystyki”. W sekcji “Statystyki twojego profilu” widoczna będzie liczba pacjentów, którzy wysłali zapytanie o Kalendarz. |
Twój gabinet naprawdę nie jest skazany na straty, do których nie dochodzi tylko dlatego, że pacjenci nie są w stanie się dodzwonić. Najwyższa pora wykorzystać Internet do maksymalizacji zysku i poprawy wrażenia, jakie robisz na pacjentach!
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.