Tych rzeczy nie musisz już robić w swoim gabinecie

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?

Mit człowieka-orkiestry

Na pewno masz w swoim otoczeniu parę takich jednostek. Osób samodzielnych, najchętniej robiących wszystko osobiście i uważających, że nikt nie wykona ich pracy tak dobrze, jak oni sami. A może to Ty taką osobą jesteś? Bez wątpienia taki styl pracy może sprawiać wrażenie oszczędniejszej, ale czy wydajnej? Zastanówmy się, jakie argumenty za samodzielnym robieniem wszystkiego mogą kosztować Cię czas, pacjentów i pieniądze.

“Wizyty same się nie umówią”

Owszem, umówią się. Już od kilku lat powszechnie dostępne są narzędzia, takie jak grafik wizyt online widoczny w profilu specjalisty na portalu ZnanyLekarz.pl - pacjenci o każdej porze dnia i nocy mogą się w nim samodzielnie umawiać na podane wolne terminy. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że taką formę rejestracji wizyt preferuje aż 85% ankietowanych. Mimo to wielu lekarzy wciąż chce odbierać telefony od swoich pacjentów. Tylko czy mają kiedy? Nie zrobią tego podczas wizyty lub wykonywania zabiegu. Nie mogą również liczyć na zapisy tylko tych osób, które dodzwonią się do nich między wizytami lub przed/po godzinach przyjęć. Tymczasem 62% naszych ankietowanych nie chce czekać dłużej niż minutę na odebranie ich telefonu, a 60% rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny do tego samego miejsca, gdy nie uda im się nawiązać połączenia za pierwszym razem. W ten sposób gabinety i przychodnie tracą nawet do 50% przychodzących połączeń - zupełnie nieświadomie!

“Pacjenci dzwonią do mnie sami - ale po pracy nie odbieram”

To świetnie, że niektórzy umieją tak stanowczo oddzielić życie zawodowe od prywatnego. Szkoda tylko, że tracą przez to pacjentów, którzy według naszego badania zaczynają dzwonić do lekarzy i klinik już od 5 rano, a niektórzy z nich próbują się zarejestrować na wizyty nawet do późnych godzin wieczornych. Nikt rozsądny o tych porach nie będzie wyczekiwał na ich połączenia, a i na to jest już sposób. Mowa o funkcji TeleRejestracji na ZnanyLekarz.pl. Pozwala ona otrzymać swój dedykowany numer, dzięki któremu zapisy telefoniczne odbiorą wykwalifikowani konsultanci, wpisujący rezerwacje do grafiku online.

“Ja i mój notes świetnie radzimy sobie z zapisami od lat”

Pewne nawyki zostają z nami na lata i mimo upływu czasu wciąż wydają nam się potrzebne. Tak jak w przypadku lekarzy, którzy wyrobili sobie nawyk prowadzenia zapisów z telefonem przy uchu, długopisem w dłoni i otwartym notesie. Ponownie jednak warto zadać sobie pytania: czy taka metoda jest produktywna? Jak długo jeszcze chcemy przechowywać informacje na papierze? Czy to bezpieczne? Czy to zgodne z RODO? Pytań takich możemy postawić jeszcze wiele, ale zamiast nich wyobraźmy sobie jedno proste rozwiązanie: grafik zapisów online, dostępny 24/7 dla lekarza i pacjentów, z komputerów i urządzeń przenośnych, również w formie praktycznej aplikacji. Tak zorganizowany system zapisów na zawsze zdejmuje z lekarza konieczność odbierania telefonów od pacjentów i oddzwaniania na nieodebrane połączenia; likwiduje ryzyko zgubienia lub zniszczenia papierowego terminarza; pomaga oszczędzać czas lekarza i chroni przed utratą potencjalnych pacjentów; zabezpiecza przechowywane dane, również zgodnie z wytycznymi RODO.

Dysponując sposobami, które ułatwią lekarzowi codzienną pracę, można zoptymalizować pracę gabinetu - co niewątpliwie pozwoli na przyjęcie większej ilości pacjentów. To, że większość lekarzy zdecyduje się na takie rozwiązania, jest pewne. Jedyne pytanie jakie warto sobie zadać to: ilu nowych pacjentów możesz stracić, oddalając tą decyzję w czasie?


Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną