Zapewne wiesz, że ZnanyLekarz to potężne narzędzie pozwalające kompleksowo zarządzać wizytami pacjentów i komunikacją z nimi, optymalizować pracę gabinetu, a specjalistom (i placówkom) - budować wizerunek i wypracować widoczność. Łączy w sobie zalety i unikalne możliwości największego w Polsce miejsca, gdzie pacjenci poszukują usług medycznych, specjalistów i opinii o nich, z zaawansowanym systemem gabinetowym. Bardzo prawdopodobne, że wiesz już też, że ZnanyLekarz jest dostępny w przystępnych, i dopasowanych do potrzeb gabinetów i placówek na różnym etapie swojego rozwoju, planach. Jednak...czy wiesz, co potrafi bezpłatny profil podstawowy ZnanyLekarz?
W tym artykule znajdziesz dodatkowe bezpłatne zasoby na naszej platformie, które usprawniają i czynią efektywnym marketing online. Pomogły one już wielu lekarzom zyskać lepszą widoczność w Internecie i zdobyć zaufanie pacjentów. Mówiliśmy już o zaletach utworzenia bezpłatnego profilu na ZnanyLekarz oraz doradziliśmy, jak uzyskać "profil gwiazdy". Pora przejść do konkretnych narzędzi.
Zapytaj lekarza to sekcja ZnanyLekarz, w której specjaliści mogą odpowiadać na pytania pacjentów dotyczące zdrowia. Jest to usługa bezpłatna zarówno dla pacjentów, jak i profesjonalistów, w której na pytania mogą odpowiadać wyłącznie zweryfikowani profesjonaliści. Usługa ta stale zyskuje na popularności - spójrzmy na statystyki:
- 147364 pytań zadanych przez pacjentów
- 248101 odpowiedzi udzielonych przez lekarzy
- 27866 lekarzy i specjalistów odpowiadających na pytania.
"Zapytaj lekarza" to miejsce w którym pacjenci mogą znaleźć niezawodną i bezpieczną przestrzeń do rozwiązywania podstawowych tematów zdrowotnych. Według naszych statystyk, profile lekarzy, którzy udzielili odpowiedzi na przynajmniej jedno pytanie, odnotowują wzrost liczby odwiedzin nawet o 36%.
Odpowiadając na pytania pacjentów, tworzysz wysokiej jakości treści i zyskujesz dodatkowy kontakt z osobami szukającymi informacji na temat Twojej specjalizacji.
Co więcej, Twoje odpowiedzi będą nie tylko widoczne na stronie głównej ZnanyLekarz - często będą indeksowane również w wynikach Google według słów kluczowych związanych z Twoją odpowiedzią.
Dzięki temu zyskasz większą widoczność, zbudujesz swoją reputację i zwiększysz liczbę wizyt na Twoim profilu. Przyciągnij więcej pacjentów - odpowiadając na ich pytania!
Po zalogowaniu się do swojego profilu na ZnanyLekarz odszukaj w bocznym menu ikonę „Pytania” i przejdź do „Dostępne pytania”. Znajdziesz tu wszystkie pytania skierowane do Twojej specjalizacji, możesz je filtrować i udzielać odpowiedzi.
Możesz również zarządzać powiadomieniami oraz podejrzeć historie swoich odpowiedzi na pytania pacjentów.
Co musisz wiedzieć? Aby zachować wiarygodność i aktualność naszej usługi, wszystkie pytania są wcześniej sprawdzane i moderowane przez nasz zespół. Stają się one dostępne dla specjalistów dopiero po przejściu przez ten filtr.
Aby zapewnić etykę usługi, ustanowiliśmy również pewne ograniczenia dotyczące charakteru pytań. Nie zatwierdzamy pytań dotyczących diagnozy online, drugiej opinii na temat diagnozy ani zaleceń dotyczących leków. W takich przypadkach nasz zespół zawsze zaleca pacjentowi wizytę u specjalisty.
Polecenia i rekomendacje to sprawdzony i w dalszym ciągu chyba najbardziej skuteczny sposób na promocję Twojej praktyki i budowanie wizerunku. Dlaczego opinie są tak ważne, zarówno dla lekarza, jak i dla pacjenta?
- 83% pacjentów ufa opiniom publikowanym na ZnanyLekarz
- 71% pacjentów uważa, że opinie są pomocne i użyteczne
- 2 286 604 - to liczba opinii o pracy lekarzy i specjalistów łącznie opublikowanych na ZnanyLekarz od 2007 roku
Nie lekceważ wartości opinii pacjentów online. Nawet ich brak może wpłynąć na decyzję dotyczącą skorzystania z usług specjalisty. Opinie będą twoim najlepszym wskaźnikiem, aby dowiedzieć się, co pacjenci najbardziej doceniają i co możesz zmienić, aby zapewnić bardziej korzystną opiekę. Ponieważ każda wizyta będzie miała unikalne doświadczenie.
Podczas podejmowania decyzji, ludzie zawsze szukają odniesień. Wybieramy to, co znamy, to, co inni polecają na podstawie ich rzeczywistych doświadczeń. Dlaczego? Ponieważ daje nam to większą pewność podczas podejmowania decyzji. Przyjrzyjmy się kilku sytuacjom z naszego własnego życia:
Kiedy ostatnio kupiłeś nowy telefon komórkowy, zasubskrybowałeś usługę lub wybrałeś swojego lekarza? Czy dokonałeś tego losowo, czy wysłuchałeś opinii innych osób przed podjęciem decyzji? Prawie nigdy nie podejmujemy ważnych wyborów bez wcześniejszego poszukiwania odniesień, prawda? To samo dotyczy pacjentów, gdy muszą wybrać specjalistę.
Pacjenci będą szukać wiarygodnych opinii, aby upewnić się, że wybierają kompetentnego specjalistę, któremu mogą zaufać i powierzyć swoje zdrowie.
Zarówno ilość, jak i jakość opinii, które otrzymasz, będą wpływać na wiarygodność i pozycjonowanie Twojego profilu. Nawet jeśli masz dobrze pozycjonowaną stronę, pamiętaj, że algorytmy zawsze "nagradzają" tych, którzy oferują najlepsze doświadczenia użytkownikom.
Po przesłaniu opinii przez pacjenta, zostaje ona zweryfikowana i udostępniona publicznie na profilu specjalisty. Jesteśmy zainteresowani utrzymaniem istotnych opinii na naszej platformie, aby były one przydatne dla osób poszukujących specjalisty. Dlatego stworzyliśmy przewodnik z zaleceniami dotyczącymi pisania opinii. Pacjenci są zachęcani do wyrażania się jasno w swoich opiniach, uwzględniania kontekstu wizyty i zawsze skupiania się na swoich własnych doświadczeniach.
Opinie pacjentów są analizowane przez zespół moderacji, aby upewnić się, że spełniają nasze wytyczne. Dopiero po tej weryfikacji stają się one publiczne na profilu.
Nasz zespół regularnie przeprowadza wywiady z pacjentami i śledzi opinie, aby zrozumieć, na co zwracają uwagę ludzie, wybierając specjalistę online. W 2019 roku przeanalizowaliśmy ponad 3,5 miliona opinii opublikowanych na platformie. Dowiedzieliśmy się, że średnio 90% z nich jest pozytywnych.
Inne badanie, w którym wzięło udział 600 pacjentów, wskazało najbardziej istotne szczegóły podczas czytania opinii ekspertów.
Przede wszystkim:
- Chcą wiedzieć, jakie jest ogólne doświadczenie innych pacjentów.
- Zależy im również na poznaniu podejścia i sposobu komunikacji specjalisty.
- Ważne jest również, jak przeprowadzana jest diagnoza.
- Chcą poznać historie i podobne przypadki.
- Interesuje ich skuteczność leczenia.
Na ZnanyLekarz publikujemy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Jednakże, aby zapewnić bezpieczeństwo i uczciwość dla wszystkich użytkowników, mamy zespół, który sprawdza wszystkie opinie przed ich publikacją. Jesteśmy bardzo świadomi odpowiedzialności związanej z zagadnieniami związanymi ze zdrowiem. Z tego powodu ocenianie diagnoz medycznych lub krytykowanie zaniedbań zawodowych nie jest dozwolone. Mamy jasno określone zasady moderacji opinii przed publikacją.
Więc nie bój się poprosić swoich pacjentów o umieszczenie opinii na swoim profilu. To trend, który pomaga profesjonalistom oraz pacjentom w bardziej humanizowanym doświadczeniu opieki zdrowotnej.
Po zalogowaniu się na swoim profilu, przejdź do głównego menu i kliknij na "Mój profil". Przewiń na dół do sekcji "Opinie" na swoim profilu, a zobaczysz wszystkie najnowsze opinie przesłane przez Twoich pacjentów.
Wybierz opinię, na którą chcesz odpowiedzieć, wpisz swoją odpowiedź i kliknij Wyślij. Zawsze otrzymasz powiadomienie, gdy skomentujesz opinię pacjenta, aby zobaczyć ich odpowiedź.
Dzięki naszemu narzędziu do komentowania możesz odpowiadać na opinie pacjentów i aktywnie wpływać na swoje wizerunku online. Jak wcześniej wspomnieliśmy, opinie, które otrzymujesz, są jednym z czynników, które najbardziej wpływają na percepcję ludzi o Tobie online. Tak samo ważne jest, jak reagujesz na te opinie. Poprzez komentowanie ich, pokazujesz swoje zaangażowanie i szacunek dla relacji lekarz-pacjent oraz dowodzisz, że troszczysz się o swoich pacjentów.
Nawet negatywna opinia nie zaszkodzi Twojej reputacji, jeśli odpowiednio na nią odpowiesz. W rzeczywistości, Twoja odpowiedź to szansa, aby udowodnić swoje zaangażowanie w zapewnienie jak najlepszej opieki pacjentowi.
💡Statystyki pokazują, że aż 7 na 10 pacjentów zmienia zdanie po otrzymaniu autentycznej odpowiedzi na swoją negatywną opinię.
Dlatego, odpowiadając na negatywną opinię, masz 2 korzyści. Pierwsza to szansa na zidentyfikowanie i dialog z pacjentem, który początkowo nie miał najlepszego doświadczenia. Druga to możliwość wpływania na decyzję innych pacjentów, którzy czytają Twój komentarz.
Punktualność:
Przykładowa odpowiedź: "Dziękuję za Twoją opinię i serdecznie przepraszam za wszelkie niedogodności związane z naszym harmonogramem. Czasami wcześniejsi pacjenci mogą potrzebować dodatkowego czasu, co może wpływać na mój grafik. Jestem naprawdę zaangażowany w szanowanie czasu zarówno siebie, jak i moich pacjentów, i ciągle dążę do wprowadzania ulepszeń w tej kwestii".
Cena:
Przykładowa odpowiedź: "Dziękuję za podzielenie się swoimi przemyśleniami. Chciałbym wyjaśnić, że cena odzwierciedla jakość opieki i zasoby, które inwestuję, aby zapewnić pacjentom jak najlepsze doświadczenie. Jeśli masz jakieś konkretne pytania lub chciałbyś omówić potencjalne opcje, proszę, skontaktuj się z nami".
Udogodnienia:
Przykładowa odpowiedź: "Dziękuję za poświęcenie czasu na podzielenie się swoimi odczuciami. Bardzo cenię dobrostan moich pacjentów w mojej praktyce, więc przykro mi słyszeć, że Twoje doświadczenie nie było najlepsze. Wysłałem Ci e-mail, abyś mógł nam powiedzieć więcej o tym, co się stało i zrozumieć, gdzie mogę się poprawić".
ZnanyLekarz oferuje również wsparcie dla specjalistów w promowaniu ich wiarygodności na innych stronach oraz pozyskiwaniu opinii. Dlatego powstał widget. To proste narzędzie, które można dodać do strony i wyświetlić określoną informację w czasie rzeczywistym lub skróty do innych miejsc.
W tym przypadku widget ZnanyLekarz pozwala Ci pokazywać na innych stronach opinie i ogólną ocenę, które otrzymałeś na ZnanyLekarz. Jakby to był baner. To proste, ale bardzo skuteczne rozwiązanie. Biorąc pod uwagę, że opinie są tak ważnym zasobem dla wiarygodności online, jest to doskonały sposób na udokumentowanie prawdziwych opinii pacjentów i zdobycie większej popularności.
Jak dodać widget na swoją stronę?
To również bezpłatna usługa i bardzo łatwa w użyciu. Wejdź na stronę: www.znanylekarz.pl/widget, a następnie wklej w odpowiednie pole link do Twojego profilu w ZnanyLekarz.pl i przekonaj się, jak wygląda Twoja internetowa wizytówka.
Na tej samej stronie znajdziesz również instrukcję, jak umieścić widget na stronie internetowej. Możesz też wybrać wybrać spośród wielu dostępnych formatów dostosowania. Następnie wygeneruj kod i dodaj go do swojej witryny, aby aktywować widget.
Świetnym sposobem na poprawę Twojej widoczności w Google jest dołączenie Twojego profilu na ZnanyLekarz do informacji w wizytówce Google (Profil Firmy).
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym narzędziem, Google Moja Firma to -póki co, również bezpłatna, profesjonalna karta online, którą Google oferuje firmom i specjalistom prowadzącym działalność. Umieszcza Cię zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i Google Maps, gdy ktoś szuka informacji związanych z Twoim nazwiskiem. Dzięki temu łatwiej jest się z Tobą skontaktować.
Dlaczego dodanie linku do twojego profilu na ZnanyLekarz w profilu firmy w Google przynieść ogromne korzyści?
Dzięki temu zwiększasz możliwości dotarcia do potencjalnych pacjentów. Gdy pacjenci znajdą Twoją kartę, będą mogli przejść do Twojego profilu na ZnanyLekarz i zobaczyć wszystko, co jest ważne na pierwszy rzut oka. Twoje gabinety, usługi, ubezpieczenia, doświadczenie zawodowe i jedna bardzo ważna rzecz: w kilka sekund dowiedzą się więcej o Twojej reputacji, czytając prawdziwe opinie.
W końcu, reputacja to to, co sprawia, że jesteś najlepszym wyborem,. A dzięki temu stajesz się znacznie bardziej poszukiwanym specjalistą. Zarówno online, jak i offline.
To bardzo proste! Wystarczy, że dodasz link do swojego profilu na ZnanyLekarz w polu "strona internetowa". Tutaj znowu sprawdzi się zasada: im więcej danych podasz, tym łatwiej będzie Google pokazywać Twoją praktykę w wynikach wyszukiwania. Ponadto, pacjenci będą mieli lepsze doświadczenie, gdy Cię znajdą.
Jeśli jeszcze nie masz konta Google Moja Firma, możesz utworzyć je tutaj.
Jeśli w swoim profilu ZnanyLekarz oferujesz również umawianie wizyt online (dostępne od planu Starter - sprawdź plany), możesz dodać swój profil ponownie w linku „umów wizytę”. Po zakończeniu procesu Google zweryfikuje Twoje dane, wysyłając list na fizyczny adres w celu ukończenia rejestracji.
Jak zyskać silniejszą obecność w Internecie i zdobyć zaufanie pacjentów?
Buduj swój wizerunek odpowiadając na pytania pacjentów, dbaj o aktualność publikowanych w Internecie informacji na swój temat i troszcz się o opinie tak samo, jak o swoich pacjentów. 😊Wszystko zaczyna się od darmowego profilu na ZnanyLekarz. Jeśli go jeszcze nie masz, możesz zacząć już teraz - klikając tutaj.