Jest specjalistą z zakresu chirurgii onkologicznej oraz chirurgii ogólnej. Na co dzień pracuje na Oddziale Chirurgii Onkologicznej Regionalnego Ośrodka Onkologicznego w Łodzi oraz kieruje poradnią ogólnochirurgiczną. Dodatkowo kontynuuje pasję swojego ojca, chirurgię plastyczną.
Zobacz profil“W pracy większość czasu spędzam na sali operacyjnej, przez co odbieranie telefonów od pacjentów jest dla mnie bardzo kłopotliwe. Jeśli zdarzy się chwila wolnego, w której można by porozmawiać lub oddzwonić, to na ogół nie mam przy sobie kalendarza, aby móc zapisać wizytę. Telefony po godzinach pracy są zaś uciążliwe.”
Ponieważ profil na portalu ZnanyLekarz.pl traktowałem przede wszystkim jako medium stanowiące dla pacjentów źródło informacji o mojej praktyce i zakresie wykonywanych przeze mnie zabiegów, postanowiłem rzetelnie podejść do zamieszczonych na stronie informacji. Od początku umieściłem listę procedur, którą okazjonalnie uzupełniam o kolejne umiejętności. Z innych, pozamedycznych doświadczeń internetowych wiem, że puste profile raczej odstraszają odwiedzających. Zadbałem więc, aby moja strona była kompletna i zawierała aktualne informacje. Nowi pacjenci zawsze doceniają zdjęcie profilowe, ponieważ wizyta u lekarza, którego zna się choćby z takiego zdjęcia, jest dla nich mniej stresująca.
Najprzyjemniejszą częścią profilu, która sama „rośnie” wraz ze stażem w serwisie, jest miejsce, gdzie użytkownicy pozostawiają swoje opinie. Zawsze z dużym napięciem czytam uwagi moich pacjentów – na razie są to wyłącznie bardzo miłe i ciepłe słowa, które dają mi mnóstwo satysfakcji i siły do dalszych starań. Wyobrażam sobie jednak, że również krytyczne opinie są nieodzowną częścią naszej pracy i sprawiają, że możemy się rozwijać nie tylko w sensie merytorycznym, ale też np. w zakresie relacji lekarz-pacjent. Nigdy jednak nie nakłaniam do pozostawienia opinii na stronie, wychodząc z założenia, że pacjenci umawiający się przez portal sami mają wiedzę o takich możliwościach, a ich zaangażowanie w tej kwestii powinno pozostać zgodne z ich potrzebami.
W pracy, w której większość czasu spędza się na sali operacyjnej, odbieranie telefonu jest przez znaczną część dnia bardzo kłopotliwe, a po godzinach pracy – uciążliwe. Nawet jeśli mogę rozmawiać lub oddzwonić, zwykle nie mam przy sobie kalendarza. Proszę wówczas pacjentów o zapisanie się na stronie znanylekarz.pl. Większość kojarzy ten adres z reklam telewizyjnych i bez kłopotu umawia się na wizyty przez internet.
Kiedy zacząłem korzystać z kalendarza, zaskakujące dla mnie było, jak mały odsetek chorych nie zgłasza się na umówioną wizytę. Wydawało mi się, że w anonimowym, wirtualnym świecie będzie to poważny kłopot. Nie wiem, czy jest to kwestia konieczności pozostawienia danych kontaktowych, czy może zasługa systemu SMS-owych przypomnień, ale sporadycznie zdarza mi się czekać na pacjenta, który nie przychodzi.
Uważam, że każdy profil powinien zawierać aktualne i rzetelne informacje o lekarzu - czym się zajmuje, w czym może pacjentom pomóc. Myślę, że informacja o cenie konsultacji jest dla pacjentów również istotna, chociaż cenniki samych zabiegów zwykle ustalane są indywidualnie podczas wizyty.
Proste, czytelne, prawdziwe informacje ułatwiają pacjentom wybór odpowiedniego lekarza, ale również pozwalają lekarzom przyjmować pacjentów zgodnie ze swoją specjalizacją i kompetencjami. Tacy pacjenci wychodzą z gabinetu zadowoleni i polecają specjalistę znajomym… albo zostawiają entuzjastyczną opinię. Tak jak wspomniałem wcześniej, zdjęcie jest również nieodzowną częścią profilu. Jeszcze na etapie wirtualnego kontaktu pozwala na lepsze budowanie relacji z pacjentem, dla którego przestajemy być anonimowymi ekspertami w białych kitlach.
“Dla lekarzy wychowanych od zawsze w puchu powołania i służby sformułowania takie jak "budowanie marki" brzmią dość egzotycznie. (..) chcąc odnaleźć się w dzisiejszych realiach, musimy znaleźć medium, umożliwiające prezentację swoich umiejętność i kompetencji.”