Wyzwania w zarządzaniu placówką medyczną w 2023 roku + rozwiązania
Zarządzanie placówką medyczną to złożony proces. Manager placówki medycznej mierzy się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Musisz radzić sobie z kierowaniem placówką, zatrudnianiem ludzi i optymalizacją ich pracy.
A do tego dbać, aby pacjenci przychodzili i…byli zadowoleni. Sporo wyzwań, jak na jedną osobę.
Co trapi managera placówki medycznej, który na co dzień zmaga się z tak wieloma zadaniami? I jak znaleźć skuteczne rozwiązanie, które usprawnią pracę i pomogą zadbać o rentowność kliniki?
Poniżej lista wyzwań w zarządzaniu placówką medyczną. To głównie:
1. Potrzeba zwiększenia przychodów.
Co się kryje za tym wyzwaniem? W rozmowach z managerami placówek medycznych najczęściej pojawiają się takie cztery obszary, czy wręcz realne potrzeby i zadania, które przekładają się na przychody placówki:
- Pozyskanie większej ilości pacjentów
- Więcej umówionych wizyt
- Zwrot wydatków ponoszonych na marketing, szczególnie reklamę i promocję.
Jest też wyzwanie mniej oczywiste: - Pełne wykorzystanie możliwości narzędzi
2. Zmniejszenie liczby nieobecności pacjentów podczas wizyt i rozwiązanie problemu “blokowania” terminów wizyt.
3. Odciążenie rejestracji, która wykonuje mnóstwo czynności, które oczywiście są niezbędne, jednak powodują, że personel nie zawsze może odbierać na bieżąco połączenia telefoniczne, czy zajmować się bieżącą obsługą pacjentów.
Zapewne w swojej codziennej pracy zmagasz się z podobnymi wyzwaniami i problemami. Na szczęście wiele z nich można bardzo skutecznie rozwiązać. Korzystając z nowoczesnych narzędzi, takich jak system medyczny ZnanyLekarz Pro, czy wspierający pracę rejestracji ZnanyLekarz Phone.
Co zyskasz, korzystając z nowoczesnych narzędzi wspierajacych codzienną pracę i proces zarządzania placówką?
- Łatwiej pozyskasz pacjentów dzięki lepszej widoczności w Internecie.
- Zoptymalizujesz zarządzanie grafikiem wizyt, łatwo udostępnisz też rejestrację online i
zwiększysz dostępność dla pacjentów. - Oszczędzisz czas automatyzujące procesy, np. dzięki automatycznemu wysyłaniu powiadomień i przypomnień o wizytach.
- Unikniesz przełączania się między systemami, powielania zadań, czy niezręcznych sytuacji, wynikających z braku dostępu do danych. Przykładowo: w przypadku kontaktu pacjenta różnymi kanałami, personel odpowiada tylko raz i w jednym, wybranym kanale, bo ma wgląd we wszystkie dane.
Jednocześnie, jako manager, zyskujesz pełne statystyki i konkretne dane, niezbędne w procesie podejmowania decyzji i efektywnego zarządzania placówką.
Wszystkie te zagadnienia zostały omówione w webinarium. Ekspert przedstawia też rozwiązania i konkretne narzędzia, wspierające w codziennej pracy osoby zarządzające placówką medyczną i jej personel, odpowiadający za obsługę pacjenta.
Nagranie możesz zobaczyć tu 👉 Webinarium "Z powodzeniem zarządzasz placówką medyczną? Sprawdź, co może Cię zaskoczyć!"
Zainteresował Cię temat efektywnego zarządzania kontaktem z pacjentami?
Mamy dla Ciebie coś wyjątkowego - wirtualny spacer po systemie dla placówek ZnanyLekarz Phone.
Poznaj wszystkie funkcje Znany Lekarz Phone i zobacz, czy sprawdzi się w Twojej placówce!
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.