4 powody, dla których Twoi pracownicy powinni być obecni w serwisie ZnanyLekarz.pl

iStock_000049722796_XXXLargeW naszych publikacjach wiele razy przedstawialiśmy korzyści, jakie daje placówce medycznej posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. Tymczasem ważne jest również, aby swoje profile posiadali takżelekarze, których zatrudniamy. Dlaczego? I jak ich do tego przekonać?

Jak wykazało badanie ankietowe, Polacy szukają w Internecie raczej konkretnego lekarza, niż placówki medycznej (zobacz: Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich). Interesuje ich umówienie wizyty do specjalisty, który spełni oczekiwania  - to, w jakiej klinice przyjmuje, jest kwestią drugorzędną. W interesie właściciela czy osoby zarządzającej leży więc promowanie placówki poprzez zatrudnionych w niej lekarzy. Również na portalu ZnanyLekarz.pl.

3.5 miliona osób odwiedzających nasz serwis każdego miesiąca to potencjalni pacjenci  Twojej kliniki. Jeśli znajdą tu lekarza, który odpowiada ich potrzebom, spróbują umówić do niego wizytę (miesięcznie umawimy już ponad 130 tysięcy wizyt). Dobrze więc, żeby swoje konta w serwisie mieli wszyscy zatrudnieni specjaliści – zwiększy to szanse na przyciągnięcie pacjentów. Może się jednak zdarzyć,  że lekarze zareagują niechęcią na sugestię założenia profilu w ZnanyLekarz.pl. Jak można ich przekonać?

1. Profil w ZnanyLekarz.pl to znakomita profesjonalna wizytówka. Umożliwia zaprezentowanie się w chętnie odwiedzanym przez pacjentów miejscu, wyeksponowanie swoich osiągnięć i umiejętności. Trudno o narzędzie, które w równie prosty sposób pozwalałoby zbudować profesjnalny wizerunek. Co istotne, profile są wysoko pozycjonowane w Google – lekarz, który chciałby np. promować się poprzez własną stronę internetową, musiałby liczyć się ze znacznymi wydatkami na pozycjonowanie, aby osiągnąć zbliżony rezultat. 

2. ZnanyLekarz.pl cieszy się zaufaniem pacjentów. Nie wszyscy posiadają dostateczną wiedzę, aby merytorycznie ocenić kompetencje lekarza – kryterium wyboru staje się wówczas opinia innych. To prosty mechanizm, tzw. społeczny dowód słuszności – przyjmujemy, że to, co cieszy się dobrą opinią, jest po prostu dobre. ZnanyLekarz.pl umożliwia wystawienie opinii po wizycie - dla wielu przyszłych pacjentów będą one przekonującym argumentem podczas wyboru lekarza. Co ważne, opinie te są moderowane, a zasady ich dodawania – przejrzyste i czytelne. Nie ma możliwości dodania wypowiedzi anonimowo, a lekarz, który nie zgadza się z treścią opinii, może podjąć polemikę (więcej o zasadach zamieszczania opinii – tutaj: https://znanylekarz.zendesk.com/hc/pl/articles/202932913-Zmiana-w-sposobie-dodawania-opinii-konieczno%C5%9B%C4%87-logowania-za-pomoc%C4%85-konta-na-portalu-Facebook). W żadnym innym miejscu w Internecie nie jest równie łatwo przekonać do siebie pacjentów.

3. Inni lekarze już u nas są... i nie żałują. W serwisie funkcjonują profile 135 tysięcy lekarzy i specjalistów. W ankiecie przeprowadzonej na ponad 1500 badanych aż 88% przyznało, że swojego lekarza znaleźli na ZnanyLekarz.pl i oceniło ten wybór jako właściwy. Z drugiej strony, aż 72% lekarzy,
którzy posiadają już profile w serwisie, uznało, że obecność tam ułatwia im
budowanie pozytywnego wizerunku.

4. Obecność w ZnanyLekarz.pl, rozwijanie profilu i zbieranie pozytywnych opinii pacjentów to inwestycja na przyszłość. Pacjenci przywiązują się do lekarzy, nie firm, w których pracują – czy nam się to podoba z perspektywy osób zarządzających placówką, czy nie. Takie są realia. Nie oszukujmy się: popularny lekarz będzie przyciągał pacjentów... niezależnie od przyszłych decyzji dotyczących kariery. Jeśli kiedyś zdecyduje się poprowadzić własną klinikę, nie będzie musiał martwić się o zapełnienie grafika wizyt.

Reasumując – posiadanie profilu w naszym serwisie wiąże się z korzyścią zarówno dla samego lekarza, jak i zatrudniającej go placówki. Warto więc przekonać naszych pracowników do obecnoci w ZnanyLekarz.pl.