Dlaczego warto zadbać o opinie pacjentów?
Dowiedz się, jak recenzje medyczne online mogą przynieść korzyści i pomóc rozwijać się Twojej praktyce.
Recenzje online umożliwiają potencjalnym pacjentom skorzystanie z doświadczeń i opinii innych pacjentów, co pomaga w wyborze odpowiedniego lekarza. Według badań ZnanyLekarz, jest to podstawowe kryterium wyboru lekarza lub placówki aż dla 63% pacjentów.
Jednak w artykule skupimy się na tym, jakie korzyści recenzje online przynoszą lekarzom. Odpowiemy na jedno z najczęściej zadawanych przez naszych klientów pytań: Jakie korzyści płyną z recenzji pacjentów dla lekarzy?
1: Zwiększone zaufanie
Recenzje online mogą pomóc lekarzom zdobyć i zbudować zaufanie pacjentów. Pozytywne oceny i komentarze pacjentów mogą wzmocnić zaufanie do gabinetu lub specjalisty, jeszcze przed pierwszą wizytą, a tym samym pozyskać nowych pacjentów.
Duża liczba pozytywnych recenzji może również podnieść wiarygodność i reputację lekarza. Pozytywny wizerunek z kolei przekłada się na lepsze relacje z pacjentami i pozwala pozyskać nowych.
2: Informacje zwrotne i ulepszenia
Recenzje online to świetny sposób na zbieranie opinii od pacjentów. Lekarze mogą wykorzystać informacje zwrotne, aby udoskonalić swoje usługi i procesy oraz lepiej zrozumieć potrzeby swoich pacjentów.
Przekonali się o tym już niektórzy klienci ZnanyLekarz, opowiedzieli nam o tym w tym filmie:
Ponadto lekarze mogą reagować na opinie i w ten sposób rozwiązywać problemy, które pacjenci opisują w swoich recenzjach online. Akceptując i wdrażając informacje zwrotne, praktyka może poprawić utrzymanie pacjentów i zbudować zaufanie.
🔖 Przeczytaj też: Lekarz w Internecie. Jak skutecznie monitorować opinie na swój temat?
3: Poprawa retencji pacjentów i budowanie ich lojalności
Akceptując i wdrażając informacje zwrotne, właściciele gabinetów mogą wzmocnić więź ze swoimi pacjentami. Kiedy pacjenci czują, że ich opinie są wysłuchiwane, a lekarze poważnie traktują ich obawy, wzmacnia to ich związek z konkretnym gabinetem / specjalistą.
Dobra retencja pacjentów może również pomóc pacjentom pozostać w praktyce przez długi czas i dzielić się pozytywnymi doświadczeniami ze znajomymi i członkami rodziny. Innymi słowy: może przełożyć się na wzrost lojalności pacjentów i efektywność gabinetu.
Dlaczego warto?💡Statystycznie utrzymanie pacjenta jest pięć razy tańsze niż pozyskanie nowego.
4: Większa widoczność w Internecie
Recenzje online mogą pomóc zwiększyć widoczność praktyki online i poprawić optymalizację wyszukiwarek (SEO).
Jeśli pacjenci zostawią pozytywne recenzje, zwiększa się prawdopodobieństwo, że praktyka pojawi się na górze zapytań w wyszukiwarce. W ten sposób potencjalni pacjenci dowiadują się o praktyce.
Ponadto lekarze mogą zoptymalizować swój profil na platformach takich jak Google Moja Firma i sprawić, by ich praktyka była bardziej widoczna.
🔖 Przeczytaj też: 3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl
5: Budowanie wizerunku
Opinie to niezbędny element wizerunku eksperta i profesjonalisty. Należy pamiętać, że w Internecie mogą pojawić się również negatywne recenzje. Jednak mogą one być równie wartościowe jak te pozytywne. Akceptując i odpowiadając na negatywne recenzje oraz rozwiązując problemy, możesz pokazać swój profesjonalizm, odpowiedzialność i poprawić swoje usługi.
Pamiętaj też, że choć opinie są dla pacjentów kluczowe przy wyborze lekarza, negatywna opinia to jeszcze nie koniec świata! 60% wizyt na portalu ZnanyLekarz.pl umawianych jest do specjalistów, którzy minimum raz zostali w ten sposób ocenieni.
🔖 Przeczytaj też: Lekarz w Internecie. Jak skutecznie monitorować opinie na swój temat?
Profesjonalny wizerunek, który jest świadomie kształtowany, to inwestycja, która przynosi korzyści nie tylko w postaci dobrego samopoczucia (nikt nie chce być krzywdząco oceniany lub źle postrzegany), ale także w postaci większej liczby pacjentów, którzy polecają gabinet / specjalistę innym.
To szczególnie istotne ze względu na prawny zakaz reklamy, gdzie jednocześnie umiejętność budowania wizerunku jest dla lekarzy bardzo ważna w kontekście promowania swojego nazwiska i usług – o wiele bardziej niż w przypadku innych zawodów.
Nasz wniosek: recenzje online pomagają lekarzom budować wizerunek i rozwijać praktykę
Ogólnie rzecz biorąc, opinie online oferują lekarzom wiele korzyści. Mogą pomóc w budowaniu zaufania pacjentów, zbieraniu informacji zwrotnych i wzmacnianiu lojalności pacjentów.
Mogą również pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej praktyki online i zmniejszeniu potencjalnych negatywnych recenzji. O czym warto pamiętać? Zawsze reagując na recenzje online, zachowuj się profesjonalnie i etycznie oraz szanuj prywatność swoich pacjentów.
Postępując zgodnie z tymi najlepszymi praktykami, w pełni wykorzystasz potencjał opinii online.
Jak reagować na recenzje medyczne online?
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak korzystać z recenzji online w swojej praktyce? W takim razie pobierz teraz naszego bezpłatnego e- booka: Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie i dowiedz się m.in.:
- w jaki sposób opinie wpływają na decyzje pacjentów,
- jaki jest wpływ opinii na wizerunek,
- jak skutecznie pozyskiwać opinie,
- jak profesjonalnie i etycznie reagować na opinie i czy zawsze warto,
- jakie są zasady moderacji opinii w ZnanyLekarz.pl.
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.