Opinie o lekarzach w Internecie: W jaki sposób dotrzeć do opinii na swój temat?
Aby wykorzystać zamieszczane przez pacjentów opinie do skutecznej budowy profesjonalnego wizerunku w Internecie, trzeba przede wszystkim o nich wiedzieć! Może to brzmieć jak banał, jednak wcale nie jest takie oczywiste. Jak dotrzeć do opinii na swój temat w Internecie?
Pierwsza nasuwająca się odpowiedź – przy pomocy wyszukiwarki Google. Po wpisaniu w nią nazwiska lekarza (i może dodatkowych haseł, np. specjalizacji i miasta; samo imię i nazwisko może być na tyle popularne, że Google pokaże też informacje dotyczące zupełnie innych, choć nazywających się tak samo osób) wyświetli się lista najbardziej zbliżonych wyników.
Jednak każdorazowe wpisywanie hasła w wyszukiwarkę i przeglądanie wyświetlonych wyników może być męczące i czasochłonne. Warto zatem wybrać jedno z wielu narzędzi, które wykona tę pracę za Ciebie.
Opinie w Internecie: Monitorowanie opinii w serwisie ZnanyLekarz.pl
Wszystkie komentarze znajdują się w jednym miejscu, lekarz ma do nich wygodny dostęp, może udzielić autorowi odpowiedzi, a w przypadku uzasadnionych wątpliwości – zgłosić nadużycie. Jeśli posiada co najmniej bezpłatne konto, będzie automatycznie powiadamiany mailem o każdej nowo dodanej opinii.
Dzięki temu może się z nią zapoznać oraz odnieść do treści, np. podziękować. Opinia, po moderacji jak i odpowiedź, będą widoczne w profilu specjalisty.
Warunkiem otrzymywania powiadomień jest podanie w swoim profilu aktualnych danych kontaktowych, jak adres email. Nie jest on widoczny i dostępny dla pacjentów, służy właśnie do komunikacji i przekazywania istotnych informacji dotyczących profilu.
💡Więcej o tym jak wygląda proces moderowania opinii w serwisie ZnanyLekarz oraz jak skutecznie pozyskiwać opinie i jak na nie odpowiadać, znajdziesz w e-booku Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie - pobierz je bezpłatnie.
Jak widzisz, monitorowanie opinii w serwisie ZnanyLekarz.pl nie wymaga zaangażowania z Twojej strony.
🔖 Przeczytaj też: Co wpływa na wizerunek lekarza? + przydatne narzędzia
Zdecydowanie trudniej robi się w przypadku opinii pisanych anonimowo w innych miejscach w sieci. Mimo że niekoniecznie będą to wypowiedzi kluczowe dla wizerunku, dobrze jest o nich wiedzieć. Tymczasem miejsc, w których opinia może się pojawić, nie sposób wyliczyć. Zatem, jak dotrzeć do opinii na swój temat poza ZnanyLekarz.pl?
Opinie o lekarzach w Internecie: Google Alerts
Google udostępnia darmowe narzędzie, pozwalające zautomatyzować monitorowanie Internetu pod kątem opinii. Możemy w nim zdefiniować interesujące nas hasła i aplikacja będzie regularnie przeprowadzać wyszukiwanie. Jeśli pojawią się nowe wyniki, zostaniemy poinformowani mailem.
Jakie hasła monitorować?
Oto kilka podpowiedzi ekspertów:
- swoje imię i nazwisko,
- nazwisko w połączeniu ze specjalizacją,
- nazwisko w połączeniu z miejscowością, w której przyjmujesz.
Google Alerts nie monitoruje jednak social mediów. Jeśli zależy Ci na tym, aby obserwować również te kanały, przyjrzyj się możliwościom płatnych narzędzi.
Płatne narzędzia do monitorowania marki i opinii w Internecie
Tutaj wybór jest spory. Brand24, Sotrender, SentiOne, Mention…wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę “narzędzie do monitorowania opinii w Internecie”. Jednak często dodatkowe koszty sprawiają, że na dedykowane narzędzia do monitorowania marki w Internecie decydują się największe kliniki i przychodnie.
Przykład: Brand24, czyli najpopularniejsze w Polsce narzędzie do monitorowania Internetu i mediów społecznościowych. I wciąż jedno z najbardziej przystępnych cenowo. W wersji podstawowej koszt jego użytkowania to od ok 180 zł miesięcznie. Wyróżnia się zaawansowanymi możliwościami monitorowania mediów społecznościowych (Facebook, Twitter i inne popularne serwisy) oraz dostępnością w języku polskim.
Powyższy fragment pochodzi z e-booka Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie. Znajdziesz w nim również informacje m.in. o tym:
- dlaczego opinie są tak ważne dla pacjentów,
- jaki jest wpływ opinii na wizerunek,
- jak reagować na opinie i czy zawsze warto.
Pobierz e-book bezpłatnie. 👇
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.