kwi 13, 2014

Jak szybko i wygodnie monitorować wpisy w internecie?

monitoring wpisówPacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami o lekarzach w internecie - miesięcznie na profile specjalistów w naszym serwisie dodawanych jest kilka-kilkanaście tysięcy nowych wpisów. Warto pamiętać, że pomimo tak dużej popularności, ZnanyLekarz.pl nie jest jedynym miejscem, gdzie pacjenci komentują pracę lekarzy. Opinie pojawiają się również na Facebooku, blogach, czy forach dyskusyjnych. Warto pamiętać, że każdy taki pojedynczy wpis może wpłynąć na postrzeganie lekarza i zwiększyć lub zmniejszyć liczbę pacjentów w gabinecie. Zatem niezwykle ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie, wiedzieć co oraz gdzie piszą pacjenci i w miarę potrzeby reagować na te wpisy. Jak zatem nie tracąc czasu i pieniędzy być na bieżąco z tym, co o Tobie piszą w internecie?

Czy trzeba codziennie wpisywać swoje nazwisko w wyszukiwarkę Google? Przedzierać się przez setki stron i dyskusji? Wiadomo, że lekarz z racji swojego zawodu, nie ma czasu na mozolne przeszukiwanie wielu stron internetowych, a nawet gdyby tak było, to nie jest to konieczne. Jest wiele prostych narzędzi, które zrobią to za nas. Oto kilka z nich.

Google Alerts

To niezwykle prosta usługa od Google, która niestety nie jest już rozwijana. Google Alerts wysyła na Twój adres e-mail najświeższe rezultaty wyszukiwania tych słów kluczowych, które sam wybierzesz. Jak włączyć taki alert? Wejdź na stronę: www.google.com/alerts, a następnie wpisz swoje imię i nazwisko w polu wyszukiwane hasło . Określ, jak często chcesz otrzymywać aktualizacje i podaj swój adres e-mail. Zapisz alert i potwierdź jego utworzenie przez kliknięcie w link, który zostanie wysłany na podany przez Ciebie e-mail. Pamiętaj, że możesz dodać kilka alertów i dodać oprócz nazwiska np. nazwę gabinetu.

Koszt: bezpłatne

mention.net

To dedykowana aplikacja do monitorowania internetu, która sprawdza wyniki wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że informację o nowej wzmiance na swój temat otrzymasz niemal od razu po jej opublikowaniu w sieci. Podobnie, jak Google Alerts, również Mention.net pozwala na ustawienie mailowych powiadomień o znalezionych publikacjach, a zatem nie musisz pamiętać o monitoringu - wszystko otrzymasz na swój adres e-mail. Dodatkowo możesz generować raporty i sprawdzać np. na jakich stronach najczęściej o Tobie piszą. Masz też dostęp do archiwalnych wyników wyszukiwania. Więcej: www.mention.net
Koszt: od 29 euro za miesiąc. Wcześniej możesz skorzystać z 14-dniowego okresu testowego.

brand24.pl

To narzędzie również dostarczy Ci wyniki wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Specjalny algorytm oceni też sentyment wypowiedzi, co oznacza, że otrzymasz informację, czy dany wpis jest pozytywny, czy negatywny. Dodatkowo dostępne jest archiwum znalezionych w sieci wypowiedzi oraz narzędzie do analizy zebranych danych. Więcej: www.brand24.pl
Koszt: Aplikację możesz testować za darmo przez 14 dni. Wersja podstawowa zawiera m.in. 3 słowa kluczowe, dostarcza max. 2500 wyników wyszukiwania miesięcznie i archiwum wpisów z ostatnich 2 tygodni kosztuje 19 zł/m-c.

sentione.pl

Aplikacja posiada ciekawy, przyjazny panel, który możesz samodzielnie konfigurować i decydować np. jakie wykresy chcesz widzieć. Również w tej aplikacji działa narzędzie oceniające sentyment wypowiedzi. Dodatkowo sentione.pl pokaże Ci źródła wypowiedzi, czyli miejsca w internecie, gdzie najczęściej mówi się o Tobie - może to być przydatna informacja przy planowaniu obecności w internecie. Oczywiście masz dostępne archiwum wyników wyszukiwania. Ciekawostką jest fakt, że dzięki automatycznie analizowanej płci osób dyskutujących, możesz wiedzieć, czy to kobiety, czy mężczyźni częściej piszą o Tobie. Więcej: www.sentione.pl
Koszt: Najtańsza wersja zawiera m.in. jeden monitorowany temat, archiwum z 3 ostatnich miesięcy i kosztuje 99zł/m-c. Sentione.pl możesz testować przez 14 dni za darmo.

Co wybrać?

Przedstawione narzędzia to mój subiektywny wybór. Podobnych rozwiązań, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych jest wiele. Oczywiście każde z nich ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Wybierając narzędzie dla siebie warto zastanowić się, jakie opcje są dla nas ważne i, w przypadku wyboru płatnego narzędzia, skorzystać najpierw z darmowego okresu testowego.

Niezależnie od tego, które narzędzie wybierzesz, z pewnością przy jego użyciu łatwiej będzie Ci monitorować to, co pacjenci piszą o Tobie w internecie i oczywiście reagować na takie wpisy.


Jak reagować na opinie w Internecie? Przeczytaj poradnik →