Aby wykorzystać zamieszczane przez pacjentów opinie do skutecznej budowy profesjonalnego wizerunku w Internecie, trzeba przede wszystkim o nich wiedzieć! Może to brzmieć jak banał, jednak wcale nie jest takie oczywiste. Jak dotrzeć do opinii na swój temat w Internecie?
Pierwsza nasuwająca się odpowiedź – przy pomocy wyszukiwarki Google. Po wpisaniu w nią nazwiska lekarza (i może dodatkowych haseł, np. specjalizacji i miasta; samo imię i nazwisko może być na tyle popularne, że Google pokaże też informacje dotyczące zupełnie innych, choć nazywających się tak samo osób) wyświetli się lista najbardziej zbliżonych wyników.
Jednak każdorazowe wpisywanie hasła w wyszukiwarkę i przeglądanie wyświetlonych wyników może być męczące i czasochłonne. Warto zatem wybrać jedno z wielu narzędzi, które wykona tę pracę za Ciebie.
Wszystkie komentarze znajdują się w jednym miejscu, lekarz ma do nich wygodny dostęp, może udzielić autorowi odpowiedzi, a w przypadku uzasadnionych wątpliwości – zgłosić nadużycie. Jeśli posiada co najmniej bezpłatne konto, będzie automatycznie powiadamiany mailem o każdej nowo dodanej opinii.
Dzięki temu może się z nią zapoznać oraz odnieść do treści, np. podziękować. Opinia, po moderacji jak i odpowiedź, będą widoczne w profilu specjalisty.
Warunkiem otrzymywania powiadomień jest podanie w swoim profilu aktualnych danych kontaktowych, jak adres email. Nie jest on widoczny i dostępny dla pacjentów, służy właśnie do komunikacji i przekazywania istotnych informacji dotyczących profilu.
💡Więcej o tym jak wygląda proces moderowania opinii w serwisie ZnanyLekarz oraz jak skutecznie pozyskiwać opinie i jak na nie odpowiadać, znajdziesz w e-booku Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie - pobierz je bezpłatnie.
Jak widzisz, monitorowanie opinii w serwisie ZnanyLekarz.pl nie wymaga zaangażowania z Twojej strony.
🔖 Przeczytaj też: Co wpływa na wizerunek lekarza? + przydatne narzędzia
Zdecydowanie trudniej robi się w przypadku opinii pisanych anonimowo w innych miejscach w sieci. Mimo że niekoniecznie będą to wypowiedzi kluczowe dla wizerunku, dobrze jest o nich wiedzieć. Tymczasem miejsc, w których opinia może się pojawić, nie sposób wyliczyć. Zatem, jak dotrzeć do opinii na swój temat poza ZnanyLekarz.pl?
Google udostępnia darmowe narzędzie, pozwalające zautomatyzować monitorowanie Internetu pod kątem opinii. Możemy w nim zdefiniować interesujące nas hasła i aplikacja będzie regularnie przeprowadzać wyszukiwanie. Jeśli pojawią się nowe wyniki, zostaniemy poinformowani mailem.
Oto kilka podpowiedzi ekspertów:
- swoje imię i nazwisko,
- nazwisko w połączeniu ze specjalizacją,
- nazwisko w połączeniu z miejscowością, w której przyjmujesz.
Google Alerts nie monitoruje jednak social mediów. Jeśli zależy Ci na tym, aby obserwować również te kanały, przyjrzyj się możliwościom płatnych narzędzi.
Tutaj wybór jest spory. Brand24, Sotrender, SentiOne, Mention…wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę “narzędzie do monitorowania opinii w Internecie”. Jednak często dodatkowe koszty sprawiają, że na dedykowane narzędzia do monitorowania marki w Internecie decydują się największe kliniki i przychodnie.
Przykład: Brand24, czyli najpopularniejsze w Polsce narzędzie do monitorowania Internetu i mediów społecznościowych. I wciąż jedno z najbardziej przystępnych cenowo. W wersji podstawowej koszt jego użytkowania to od ok 180 zł miesięcznie. Wyróżnia się zaawansowanymi możliwościami monitorowania mediów społecznościowych (Facebook, Twitter i inne popularne serwisy) oraz dostępnością w języku polskim.
Powyższy fragment pochodzi z e-booka Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie. Znajdziesz w nim również informacje m.in. o tym:
- dlaczego opinie są tak ważne dla pacjentów,
- jaki jest wpływ opinii na wizerunek,
- jak reagować na opinie i czy zawsze warto.
Pobierz e-book bezpłatnie. 👇