sty 20, 2022

System rezerwacji wizyt online dla gabinetu lekarskiego

Zarządzanie własnym gabinetem jest nie lada wyzwaniem. Oprócz bycia specjalistą w swojej dziedzinie i po prostu leczenia pacjentów, w codziennej pracy zmagasz się z wieloma obowiązkami. Musisz być jednocześnie lekarzem, managerem, marketingowcem, a nierzadko również zajmujesz się administracją i rejestracją pacjentów. Mnóstwo zadań! Ułatw je sobie, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Jednym z nich jest system rezerwacji online pacjentów. W tym artykule opowiem pokrótce czym jest, i w jaki sposób pomoże Ci zyskać więcej czasu na pracę z pacjentami.

Jeśli zastanawiasz się, czy system rejestracji wizyt online dla gabinetu lekarskiego jest opłacalny, to zerknij na poniższe dane.

Z badań przeprowadzonych przez Red Point Global we współpracy z Dynata wynika, że 80% pacjentów chce wykorzystywać regularnie cyfrowe kanały komunikacji do kontaktu ze swoimi lekarzami/klinikami. Aż 44% badanych komunikuje się z dostawcami usług medycznych wyłącznie w ten sposób.

Rynek medyczny rozwija się niezwykle dynamicznie. W samym tylko 2021 roku wykorzystanie telemedycyny wzrosło 38-krotnie! Cyfrowa rewolucja trwa, a to oznacza, że umożliwienie rejestracji online pacjentom to nie tyle wybór, a konieczność.

Zacznijmy od początku…

Czym jest system rezerwacji wizyt online?

Najogólniej rzecz ujmując to oprogramowanie, dzięki któremu umożliwiasz swoim pacjentom zarezerwowanie wizyty za pośrednictwem Internetu. Cały proces odbywa się automatycznie, co pozwala oszczędzić twój czas. Za pośrednictwem systemu pacjenci mogą: umawiać wizytę, otrzymać potwierdzenie i przypomnienie SMS z opcją zmiany terminu / odwołania. Zaawansowane systemy rezerwacji wizyt online (np. ZnanyLekarz) automatycznie wysyłają po wizycie także prośby o ocenę i rekomendację.

Program do rejestracji pacjentów - korzyści dla gabinetu lekarskiego i…pacjenta

Program do rejestracji pacjentów online to ogromne odciążenie dla lekarza, czy recepcjonistki - w porównaniu do klasycznego, papierowego kalendarza.

Nawet w przypadku jednoosobowej działalności, może okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Ponieważ odpowiada na wiele potrzeb jednocześnie - i to zarówno po stronie lekarza, jak i pacjenta.

Najczęstsze problemy, z jakimi mierzą się lekarze

Przeprowadziliśmy wywiady z ponad 200 specjalistami, aby dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami (w kontakcie z pacjentami) mierzą się w swojej codziennej pracy. Zdecydowanym faworytem w zestawieniu jest tzw. No-show, czyli pacjenci, którzy nie pojawiają się na wizycie.

84% lekarzy boryka się z problemem nieobecności pacjentów na wizytach.

Źródło: badania własne ZnanyLekarz

Wspólnym mianownikiem jest też fakt, że często specjaliści samodzielnie zajmują się biznesem, a to oznacza, że nie mogą prowadzić jednocześnie rejestracji i samych wizyt. 

 

System rezerwacji wizyt online rozwiązuje te problemy dając:

  • Wygodne udostępnianie terminów wizyt.
  • Brak możliwości pomyłki - nie umówisz 2 pacjentów na tę samą godzinę.
  • Zmniejszenie ilości nieobecności pacjentów podczas wizyt - ZnanyLekarz wysyła automatyczne powiadomienia i przypomnienia.
  • Oszczędność czasu - zamiast odbierać telefony, skupiasz się na pracy.
  • Większą dostępność dla pacjenta - system ZnanyLekarz działa 24 / 7/ 365 - także, wtedy kiedy ty przyjmujesz pacjentów i poza godzinami Twojej pracy.

 

Rejestracja wizyt online znacząco wpływa także na poprawę tzw. Patient experience (więcej na ten temat przeczytasz tutaj ). Jak to możliwe?

Czego pragną pacjenci?

Pacjenci najczęściej skarżą się na to, że trudno im dodzwonić się do specjalisty.

Czy wiesz, że:

  • 62% pacjentów nie chce czekać dłużej niż 1 minutę na odebranie połączenia,
  • 44% pierwszych prób połączeń kończy się niepowodzeniem,
  • 37% pacjentów wybiera innego lekarza kiedy się nie dodzwaniają za pierwszym razem.

Dodatkowo, aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online, a 77% uważa, że rejestracja, potwierdzenia oraz zmiany terminów online są wygodne. To dość przekonujące liczby. 

System rezerwacji wizyt z płatnościami online: doskonały sposób na zmniejszenie liczby no-shows

Średnio 24% wizyt kończy się nieobecnością pacjenta. Jest prosty sposób, aby zmniejszyć tę liczbę i jednocześnie zredukować powstające ten sposób straty. Poza wspomnianymi wcześniej powiadomieniami automatycznymi, świetnym sposobem na zmniejszenie liczby tzw. no-show jest pobieranie płatności za wizytę, czy badanie  “z góry”. 

Korzystając z systemu rezerwacji wizyt od ZnanyLekarz możesz realizować takie płatności z góry, czyli jeszcze przed wizytą! 

Rejestracja online to także łatwy i wygodny sposób na pozyskiwanie opinii

System rezerwacji wizyt może obsługiwać procesy na każdym etapie cyklu życia pacjenta: od jego pozyskania, przez umawianie kolejnych wizyt, po pozyskiwanie opinii. Tak jest w przypadku systemu od ZnanyLekarz - po wizycie pacjent otrzymuje automatyczną wiadomość z prośbą o wystawienie opinii*. 


*Aby cały proces był obiektywny, opinie pacjentów, zanim pojawią się na portalu i w Twoim profilu, trafiają do działu User Care, gdzie są weryfikowane i moderowane.

Rejestracja pacjentów online w Twoim gabinecie - jak to zrobić?

Największą z barier wdrożenia rejestracji wizyt online jest obawa, że to proces złożony technologicznie. I drogi.

I tutaj doskonała wiadomość - ZnanyLekarz wychodząc naprzeciw Twoim potrzebom, stworzył system rezerwacji wizyt online. Jeśli posiadasz już profil na ZnanyLekarz, to kalendarz uruchomisz w kilku prostych krokach. Szczegółową instrukcję, jak to zrobić znajdziesz tutaj

Co więcej, jeśli posiadasz własną stronę www, w prosty sposób możesz zamieścić na niej widget. To rozwiązanie pozwala każdemu lekarzowi, który posiada aktywny profil na ZnanyLekarz, udostępniać rezerwację wizyt online nie tylko w ramach swojego profilu na portalu, ale także i na własnej stronie!

Jak wygląda rejestracja online pacjentów ze ZnanyLekarz?

Udostępniasz wolne terminy, najczęściej w postaci kalendarza, a pacjent chcąc zarejestrować się na wizytę wybiera typ wizyty i jej datę, czyli najbardziej odpowiadający mu termin z dostępnej puli . 

Rezerwacja wizyty online przez pacjenta

Następnie podaje wszelkie niezbędne dane i dokonuje rezerwacji. I już.

System ZnanyLekarz, automatycznie wyśle powiadomienie do pacjenta, przypomni mu o wizycie w wiadomości sms i e-mailu. W tej samej wiadomości pacjent będzie miał możliwość potwierdzenia lub odwołania wizyty.  

Z kolei w twoim grafiku pojawi się stosowna informacja o samej wizycie (przykład poniżej). Możesz z tego poziomu zarządzać dalszą komunikacją z pacjentem, poprosić o przygotowanie niezbędnych dokumentów, dodać wszelkie informacje - także w trakcie lub po wizycie.

 

Rezerwacja wizyty online - widok lekarza 

Reasumując, z systemem ZnanyLekarz dostajesz tak naprawdę możliwość zarządzania wizytami pacjentów. Od momentu pozyskania, przez wszelkie zmiany, po przechowanie dokumentacji medycznej. Twoi Pacjenci z kolei dostają opcję rejestracji online na wizytę, odwołania lub zmiany jej terminu. 

A to dopiero początek korzyści, bo każda funkcjonalność systemu ZnanyLekarz odpowiada na konkretne potrzeby nowoczesnego gabinetu lekarskiego. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj


Jak skutecznie dbać o Patient experience? Dowiedz się więcej o kształtowaniu dobrych doświadczeń pacjenta i przekuwaniu ich w zysk swojego gabinetu!Pobierz bezpłatnego e-booka