Zarządzanie własnym gabinetem jest nie lada wyzwaniem. Oprócz bycia specjalistą w swojej dziedzinie i po prostu leczenia pacjentów, w codziennej pracy zmagasz się z wieloma obowiązkami. Musisz być jednocześnie lekarzem, managerem, marketingowcem, a nierzadko również zajmujesz się administracją i rejestracją pacjentów. Mnóstwo zadań! Ułatw je sobie, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Jednym z nich jest system rezerwacji online pacjentów. W tym artykule opowiem pokrótce czym jest, i w jaki sposób pomoże Ci zyskać więcej czasu na pracę z pacjentami.
Jeśli zastanawiasz się, czy system rejestracji wizyt online dla gabinetu lekarskiego jest opłacalny, to zerknij na poniższe dane.
Rynek medyczny rozwija się niezwykle dynamicznie. W samym tylko 2021 roku wykorzystanie telemedycyny wzrosło 38-krotnie! Cyfrowa rewolucja trwa, a to oznacza, że umożliwienie rejestracji online pacjentom to nie tyle wybór, a konieczność.
Zacznijmy od początku…
Najogólniej rzecz ujmując to oprogramowanie, dzięki któremu umożliwiasz swoim pacjentom zarezerwowanie wizyty za pośrednictwem Internetu. Cały proces odbywa się automatycznie, co pozwala oszczędzić twój czas. Za pośrednictwem systemu pacjenci mogą: umawiać wizytę, otrzymać potwierdzenie i przypomnienie SMS z opcją zmiany terminu / odwołania. Zaawansowane systemy rezerwacji wizyt online (np. ZnanyLekarz) automatycznie wysyłają po wizycie także prośby o ocenę i rekomendację.
Program do rejestracji pacjentów online to ogromne odciążenie dla lekarza, czy recepcjonistki - w porównaniu do klasycznego, papierowego kalendarza.
Nawet w przypadku jednoosobowej działalności, może okazać się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Ponieważ odpowiada na wiele potrzeb jednocześnie - i to zarówno po stronie lekarza, jak i pacjenta.
Przeprowadziliśmy wywiady z ponad 200 specjalistami, aby dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami (w kontakcie z pacjentami) mierzą się w swojej codziennej pracy. Zdecydowanym faworytem w zestawieniu jest tzw. No-show, czyli pacjenci, którzy nie pojawiają się na wizycie.
84% lekarzy boryka się z problemem nieobecności pacjentów na wizytach.
Źródło: badania własne ZnanyLekarz
Wspólnym mianownikiem jest też fakt, że często specjaliści samodzielnie zajmują się biznesem, a to oznacza, że nie mogą prowadzić jednocześnie rejestracji i samych wizyt.
System rezerwacji wizyt online rozwiązuje te problemy dając:
Rejestracja wizyt online znacząco wpływa także na poprawę tzw. Patient experience (więcej na ten temat przeczytasz tutaj ). Jak to możliwe?
Pacjenci najczęściej skarżą się na to, że trudno im dodzwonić się do specjalisty.
Czy wiesz, że:
Dodatkowo, aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online, a 77% uważa, że rejestracja, potwierdzenia oraz zmiany terminów online są wygodne. To dość przekonujące liczby.
Średnio 24% wizyt kończy się nieobecnością pacjenta. Jest prosty sposób, aby zmniejszyć tę liczbę i jednocześnie zredukować powstające ten sposób straty. Poza wspomnianymi wcześniej powiadomieniami automatycznymi, świetnym sposobem na zmniejszenie liczby tzw. no-shows jest pobieranie płatności za wizytę, czy badanie “z góry”.
Korzystając z systemu rezerwacji wizyt od ZnanyLekarz możesz realizować takie płatności z góry, czyli jeszcze przed wizytą!
System rezerwacji wizyt może obsługiwać procesy na każdym etapie cyklu życia pacjenta: od jego pozyskania, przez umawianie kolejnych wizyt, po pozyskiwanie opinii. Tak jest w przypadku systemu od ZnanyLekarz - po wizycie pacjent otrzymuje automatyczną wiadomość z prośbą o wystawienie opinii*.
*Aby cały proces był obiektywny, opinie pacjentów, zanim pojawią się na portalu i w Twoim profilu, trafiają do działu User Care, gdzie są weryfikowane i moderowane.
Największą z barier wdrożenia rejestracji wizyt online jest obawa, że to proces złożony technologicznie. I drogi.
I tutaj doskonała wiadomość - ZnanyLekarz wychodząc naprzeciw Twoim potrzebom, stworzył system rezerwacji wizyt online. Jeśli posiadasz już profil na ZnanyLekarz, to kalendarz uruchomisz w kilku prostych krokach. Szczegółową instrukcję, jak to zrobić znajdziesz tutaj.
Co więcej, jeśli posiadasz własną stronę www, w prosty sposób możesz zamieścić na niej widget. To rozwiązanie pozwala każdemu lekarzowi, który posiada aktywny profil na ZnanyLekarz, udostępniać rezerwację wizyt online nie tylko w ramach swojego profilu na portalu, ale także i na własnej stronie!
Udostępniasz wolne terminy, najczęściej w postaci kalendarza, a pacjent chcąc zarejestrować się na wizytę wybiera typ wizyty i jej datę, czyli najbardziej odpowiadający mu termin z dostępnej puli .
Następnie podaje wszelkie niezbędne dane i dokonuje rezerwacji. I już.
System ZnanyLekarz, automatycznie wyśle powiadomienie do pacjenta, przypomni mu o wizycie w wiadomości sms i e-mailu. W tej samej wiadomości pacjent będzie miał możliwość potwierdzenia lub odwołania wizyty.
Z kolei w twoim grafiku pojawi się stosowna informacja o samej wizycie (przykład poniżej). Możesz z tego poziomu zarządzać dalszą komunikacją z pacjentem, poprosić o przygotowanie niezbędnych dokumentów, dodać wszelkie informacje - także w trakcie lub po wizycie.
Reasumując, z systemem ZnanyLekarz dostajesz tak naprawdę możliwość zarządzania wizytami pacjentów. Od momentu pozyskania, przez wszelkie zmiany, po przechowanie dokumentacji medycznej. Twoi Pacjenci z kolei dostają opcję rejestracji online na wizytę, odwołania lub zmiany jej terminu.
A to dopiero początek korzyści, bo każda funkcjonalność systemu ZnanyLekarz odpowiada na konkretne potrzeby nowoczesnego gabinetu lekarskiego. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.