Jak zmienia się rynek pracy lekarzy?

Lekarz jako pracownik. Jaki jest rynek pracy i czego oczekują polscy lekarze i specjaliści? Przedstawiamy wnioski z badania OZZL. 

Czytaj dalej

Jak zmienia się rynek pracy lekarzy?

Lekarz jako pracownik. Jaki jest rynek pracy i czego oczekują polscy lekarze i specjaliści? Przedstawiamy wnioski z badania OZZL. 


paź 5, 2022

5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez Internet

 

Każdego miesiąca z możliwości rejestracji wizyt online przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.


kwi 11, 2022

3 sprawdzone sposoby na nieobecności pacjentów

Niewielu jest lekarzy, którzy nie zmagają się z problemem zapominalskich pacjentów. Jak często w ciągu miesiąca, tygodnia, a może nawet dnia zdarza Ci się, że pacjent zapomina o terminie i nie przychodzi na wizytę? Takie sytuacje są niezwykle frustrujące - specjalista traci nie tylko pieniądze, ale też czas, w którym mógłby pomóc innemu pacjentowi. Jak sobie z nimi radzić? Poznaj 3 sprawdzone sposoby.


sty 20, 2022

System rezerwacji wizyt online dla gabinetu lekarskiego

Zarządzanie własnym gabinetem jest nie lada wyzwaniem. Oprócz bycia specjalistą w swojej dziedzinie i po prostu leczenia pacjentów, w codziennej pracy zmagasz się z wieloma obowiązkami. Musisz być jednocześnie lekarzem, managerem, marketingowcem, a nierzadko również zajmujesz się administracją i rejestracją pacjentów. Mnóstwo zadań! Ułatw je sobie, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Jednym z nich jest system rezerwacji online pacjentów. W tym artykule opowiem pokrótce czym jest, i w jaki sposób pomoże Ci zyskać więcej czasu na pracę z pacjentami.


Ujawniamy szczegóły oferty ZnanyLekarz

Wydaje Ci się, że ZnanyLekarz nie jest dla Ciebie lub kojarzy Ci się jedynie z portalem do wystawiania opinii i umawiania wizyt? Wiele tracisz, bo to jedynie ułamek oferty dla lekarzy i placówek medycznych...


sty 21, 2021

EDM a bezpieczeństwo danych Twoich pacjentów

Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.


Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?


mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?


E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.


cze 21, 2018

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.


kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.


mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.


gru 20, 2017

E-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy

Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.


cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu

Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!


mar 24, 2017

Recepcja w gabinecie lekarskim. Dlaczego tak trudno o dobrego pracownika?

Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Ponad 40% telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Sytuacja mogłaby ulec poprawie, gdyby lekarze zatrudniali recepcjonistki… ale znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko jest bardzo trudne. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. 


lut 24, 2017

3 zalety rozwiązań SaaS dla lekarzy, które musisz znać

Czas jest coraz cenniejszym zasobem. Stąd konieczność wydajnego zarządzania pracą - lekarzy prowadzących prywatne gabinety dotyczy to jak mało kogo. Na szczęście z pomocą przychodzi im technologia: mogą korzystać z aplikacji do zarządzania pracą. Coraz częściej - dystrybuowanych w modelu SaaS.


3 proste metody usprawnienia pracy asystentki w gabinecie lekarskim

Większość lekarzy zatrudnia w swoich gabinetach asystenta lub sekretarkę. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.


10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


cze 10, 2016

Kalendarz Wizyt jako skuteczne narzędzie do zarządzania - 3 zastosowania, których możesz nie znać

Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.


Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.


Polskie gabinety tracą przez pacjentów widma!

Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?


4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 


lut 11, 2016

3 sposoby prowadzenia recepcji w gabinecie lekarskim

Wizyta w gabinecie lekarskim wcale nie zaczyna się w chwili, gdy pacjent przekracza jego próg. Pierwszy kontakt najczęściej ma miejsce przez telefon, podczas umawiania wizyty. Już na tym etapie budujemy nasz wizerunek - pierwsze wrażenie robi się zaś tylko raz. Nieprofesjonalnie prowadzona rozmowa lub nieodebrany telefon mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego pacjenta.


5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!


lut 26, 2015

Ile zaoszczędzisz dzięki internetowej rejestracji pacjentów?

Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.


Popularne artykuły