3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

 

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 14 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:

Czytaj dalej

3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

 

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 14 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:


5 zasad strategii w mediach społecznościowych

Niektórzy lekarze unikają mediów społecznościowych. Część nie czuje potrzeby pojawiania się w nich, część nie rozumie ich sposobu działania, a jeszcze inni po prostu nie mają czasu, by je prowadzić. A szkoda, bo media społecznościowe mogą znacząco pomóc w dotarciu do pacjentów. Co więcej, ich prowadzenie wcale nie musi być trudne i czasochłonne, wystarczy pamiętać o pięciu zasadach.


6 informacji niezbędnych na Twoim profilu w ZnanyLekarz.pl

 

 

Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.

Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego? 


6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl

 

Ze ZnanyLekarz.pl korzysta ponad 1 300 000 pacjentów miesięcznie. ZnanyLekarz.pl to także najczęściej pojawiający się wynik dla różnych zapytań w wyszukiwarce Google. Dlatego...jeśli chcesz zadbać o swoją widoczność w sieci i skutecznie docierać do pacjentów - stwórz skuteczny zadbaj o swój profil w ZnanyLekarz.pl. Pokażemy Ci, jak to zrobić.


sie 7, 2022

5 porad jak wykorzystać Google AdWords w promocji gabinetu lekarskiego

Pacjenci, szukając lekarza, zazwyczaj korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują w okno wyszukiwania imię i nazwisko (jeśli znają lekarza) albo specjalizację czy rodzaj usługi oraz miasto (jeśli nie znają konkretnego specjalisty). Jak sprawić, aby Twoja strona wyświetliła się na liście wyników wyszukiwania? Możesz zadbać o pozycjonowanie strony albo zainwestować w reklamę Google AdWords. Na czym polega promocja w programie AdWords? I o czym należy pamiętać, uruchamiając kampanię promującą usługi lekarskie?


6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarce

 

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.


Widget, czyli jak ułatwić pacjentom wybór Twojego gabinetu

 

 

Przeczytaj też: Widget, czyli sprytny sposób na rejestrację online pacjentów

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza.

Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?


7 kroków na ścieżce pacjenta do gabinetu lekarza

Jak skutecznie pozyskiwać i…zatrzymać pacjenta? Każdy lekarz jest ekspertem w swojej dziedzinie, posiadającym specjalistyczną wiedzę medyczną. Jednak, w dzisiejszych czasach, wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie zawsze idą w parze z zainteresowaniem ze strony pacjentów. Wielu lekarzy zapomina bowiem, że nie wystarczy być świetnym specjalistą, by pozyskać lub utrzymać pacjenta - trzeba jeszcze zadbać o jego dobre doświadczenia.

W tym artykule pokażę Ci 7 kroków na ścieżce pacjenta, które możesz wdrożyć w swojej placówce, aby skuteczniej budować z nim długofalowe relacje. Innymi słowy: aby był Twoim pacjentem, a nie konkurencji.


sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.


mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.


3 powody, dla których stracisz pacjentów

Postrzeganie lekarzy przez społeczeństwo uległo poważnej zmianie, która... niekoniecznie musi podobać się samym lekarzom. Nie sposób jednak zawrócić czasu. Warto za to dobrze poznać oczekiwania współczesnych pacjentów, aby zapobiec ich utracie na rzecz innych gabinetów.


gru 7, 2017

7 mitów o pracy lekarza, w które wciąż wierzysz

Powszechnie znany jest stosunek lekarzy do działań marketingowych, mając promować usługi gabinetu. Nazwanie go "nieufnym" byłoby eufemizmem. Dodajmy do tego rygorystyczne polskie prawo, zabraniające reklamowania wprost praktyki lekarskiej... W efekcie wiele gabinetów nawet nie podejmuje tematu promowania swoich usług. To zaniechanie okazuje się w dłuższej perspektywie bardzo kosztowne.


paź 11, 2017

5 sposobów na podniesienie liczby odwiedzin profilu

Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.


5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.


sie 30, 2017

Przychodzi facet do lekarza... 3 sposoby na przekonanie do wizyty pacjentów-mężczyzn

Jeśli przyjrzeć się danym statystycznym dotyczącym korzystania ze służby zdrowia, rzuci się w oczy znaczna dysproporcja pomiędzy... płcią pacjentów. Jak się okazuje, kobiety są znacznie częstszymi gośćmi w gabinetach lekarskich niż mężczyźni.


wrz 30, 2016

Jak w oszczędny sposób pozyskać pacjentów z Pakietem Premium?

 

Gabinet lekarski zarabia na wizytach pacjentów. Głównym celem lekarza jako przedsiębiorcy jest więc zwiększenie ich liczby. Robi się to na różne sposoby - wykorzystując ulotki, marketing szeptany, stronę internetową, przypominając o wizytach SMSami. Oto, jak w oszczędny sposób można zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania, kosztowne i nie gwarantujące sukcesu.


Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.


4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 


kwi 20, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

 

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.


kwi 6, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. III

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.


mar 17, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.


mar 10, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. I

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016 r.


Reklama praktyki lekarskiej w 2016 r.

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych


W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.


14 elementów, które wpływają na pozycję strony w Google w 2015 r.

Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.


5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!


Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich?

Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.


Niech o Tobie mówią, czyli jak wykorzystać marketing szeptany do promocji gabinetu

Biorąc pod uwagę restrykcyjne polskie prawo dotyczące reklamy usług medycznych (pisałem o tym w poprzednim poście), gabinety zazwyczaj pozyskują pacjentów przez polecanie. Ocenia się że nawet od 70% do 90% nowych pacjentów przychodzi tą drogą. Łatwiej zaufać specjaliście, z którego usług korzystał ktoś znajomy albo który ma pozytywne opinie w serwisie dla lekarzy i pacjentów. Jak jednak sprawić, żeby pacjenci o nas mówili – i to mówili pozytywnie?


mar 26, 2015

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.


Rozmowa z lek. Leszkiem Huziorem

O relacjach z pacjentami, ich opiniach, a także wykorzystaniu nowych technologii służących lepszej komunikacji z pacjentami w gabinecie lekarskim opowiada lek. Leszek Huzior - ginekolog, specjalista położnictwa i chorób kobiecych z Warszawy.

gru 20, 2013

Wyszukiwarka lekarzy - od dziś z geolokalizacją!

Kiedy tydzień temu wprowadziliśmy nowy wygląd profilu lekarza, nasz zespół IT kończył prace na kolejną nowością. Dziś oficjalnie prezentujemy wyniki tej pracy, czyli wyszukiwarkę lekarzy z geolokalizacją!

Dotychczas wyszukiwanie lekarzy w okolicy było możliwe tylko przy użyciu naszej aplikacji, teraz jest dostępne również w pełnej wersji serwisu. Co się zmieniło? Zamiast jednego pola wyszukiwania, gdzie do tej pory pacjenci wpisywali specjalizację lekarską lub kombinację: specjalizacja + miasto, mamy dostępne dwa pola: znajdź oraz gdzie.


Dodaj cennik usług Twojego gabinetu!

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy ankietę wśród pacjentów korzystających ze ZnanyLekarz.pl, w której zapytaliśmy m.in. o to, jakich informacji brakuje im w naszym serwisie. Aż 77% ankietowanych odpowiedziało, że chcieliby, aby lekarze na swoich profilach udostępnili cennik podstawowych usług. W odpowiedzi na tą potrzebę w ubiegłym tygodniu umożliwiliśmy lekarzom dodanie na profilach cen usług, a jednocześnie zmieniliśmy panel edycji profilu lekarza i placówki. Jak wygląda nowy panel edycji dla lekarza? Jak dodać cennik? O tym poniżej.


Popularne artykuły