Bez pacjentów nie ma placówki medycznej. Poznaj sprawdzone sposoby na to, aby skutecznie pozyskiwać ich przy pomocy trzech kanałów komunikacyjnych: telefonicznego, online i osobistego.
Każdy manager na pewno ma świadomość, jak ważnym kanałem kontaktu z pacjentem (i drogą umawiania wizyt) jest telefon. Nie każdy jednak wie, że średnio 30% połączeń przychodzących do placówek medycznych pozostaje bez odpowiedzi. A przecież każda rozmowa telefoniczna to potencjalna rezerwacja wizyty i potencjalny przychód. Wiele z nich oznacza w rzeczywistości utraconych pacjentów…
Aby zmniejszyć liczbę nieodebranych połączeń, placówka nie musi inwestować w rozbudowane urządzenia i sieci. Efektywną rejestrację online i obsługę pacjenta zapewnisz wykorzystując system VoIP dla placówek (więcej o takim rozwiązaniu przeczytasz w tym artykule). Wystarczy dostęp do Internetu i zainstalowana na komputerze lub smartfonie dedykowana aplikacja, aby odbierać połączenia od pacjentów w dowolnym miejscu, nawet pracując zdalnie.
Oczywiście, sam system odbierania połączeń nie wystarczy, aby uniknąć tracenia pacjentów na liniach telefonicznych. Musi on także sprawnie i efektywnie działać. Rejestracja powinna zapewnić pacjentowi obsługę w ciągu maksymalnie kilku minut oczekiwania na linii lub, w przypadku gdy pacjent się rozłączy, jak najszybciej do niego oddzwonić i przedstawić ofertę placówki.
Istnieje kilka sposobów na zmniejszenie liczby utraconych połączeń telefonicznych i - co za tym idzie - wizyt w placówce:
Jest kilka narzędzi, które pozwalają zarówno monitorować aktywność telefoniczną w placówce, jak i oddzwaniać na nieodebrane połączenia Takich jak ZnanyLekarz Phone, intuicyjny system telefoniczny, w pełni zintegrowany z oprogramowaniem do zarządzania placówką (Systemem od ZnanyLekarz) i dedykowany potrzebom placówek medycznych. Zapewnia on pełną i sprawną obsługę telefoniczną pacjentów dzięki:
Przy pomocy ZnanyLekarz Phone rejestracja może odbierać połączenia od pacjentów w dowolnym miejscu, nawet pracując zdalnie. Wystarczy dostęp do Internetu i zainstalowana na komputerze lub smartfonie dedykowana aplikacja.
Dzięki ZnanyLekarz Phone nie stracisz więcej pacjentów - nawet tych, którzy nie dodzwonili się do placówki!
Dowiedz się więcejCoraz więcej osób oczekuje możliwości rezerwacji wizyt lekarskich online. Odzwierciedla to sukces portali łączących pacjentów i specjalistów - np. ZnanyLekarz.pl, który miesięcznie odwiedza ponad 13 milionów pacjentów. W czasach, gdy rezerwacji wielu usług dokonujemy online, nie dziwi, że trend ten dotyczy także branży zdrowia.
Udostępnienie internetowej rezerwacji wizyt jest jednak nie tylko odpowiedzią na trendy społeczne, ale również sposobem dotarcia do nowych grup pacjentów. Przykładem są tu osoby z młodszych pokoleń, które nie rozstają się ze swoimi smartfonami, poszukujący informacji i usług online.
Dzięki kalendarzowi online placówka jest w stanie także obsłużyć zapisy na wizyty 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez konieczności zatrudniania rejestracji medycznej poza standardowymi godzinami pracy. Pacjenci umówią konsultacje sami, o dowolnej porze dnia i nocy.
Poznaj System od ZnanyLekarz: oprogramowanie do zarządzania placówką medyczną
Zwiększysz efektywność pracy Twojej placówki, a pacjenci w dowolnym momencie umówią wizytę za pośrednictwem strony internetowej placówki, mediów społecznościowych, Google lub przez portal ZnanyLekarz.pl.
Dowiedz się więcejInnym sposobem udostępnienia pacjentom rezerwacji wizyt online (poprzez stronę internetową lub media społecznościowe) jest instalacja widgetu. Pokazuje on dostępne terminy w grafiku placówki i umożliwia natychmiastową rezerwację konsultacji. W ten sposób nawet organiczny ruch pacjentów ze strony www i mediów społecznościowych możesz przekuć w nowe wizyty i zysk.
Mówiliśmy dotychczas o promowaniu placówki i docieraniu do nowych pacjentów. Trzeba jednak pamiętać, że nie mniej ważne od pozyskiwania pacjentów, jest ich utrzymywanie - odpowiadanie na ich potrzeby, tak aby chcieli umówić się na kolejną wizytę w naszej placówce.
Najlepszym sposobem na zbudowanie lojalności pacjenta jest pozostawienie dobrego pierwszego wrażenia i utrzymanie wysokiej jakości obsługi. O czym należy pamiętać?
Warto pamiętać, że zadowolony i lojalny pacjent nie tylko chętnie wróci do placówki, ale też poleci ją swoim bliskim i zostawi pozytywną opinię w Internecie. A, jak wiadomo, rekomendacje pacjentów są często najlepszą formą reklamy. Jak zatem zadbać o Doświadczenia pacjenta?
Innym aspektem, który zachęca pacjentów do umawiania kolejnych wizyt, jest dobra organizacja w placówce oraz sprawna komunikacja przed, po i w trakcie wizyty. W tym celu placówka powinna zadbać o:
Choć może wydawać się to oczywiste, odpowiednia atmosfera i troska o komfort pacjenta nastawią go przychylnie do placówki. Wystarczy zadbać o kilka szczegółów, jak choćby:
Elementy wystroju placówki są dobrą inwestycją, bowiem relatywnie niewielkim nakładem można wywrzeć pierwsze dobre wrażenie na pacjencie.
📚 Przeczytaj też: Patient experience: 7 kroków na ścieżce pacjenta do placówki
Co zrobić, by pacjenci wracali do Twojej placówki?
Pobierz bezpłatnego e-booka i poznaj więcej sposobów na budowanie lojalności pacjentów.
Pobierz bezpłatnie
Kluczem do sukcesu placówki - zwiększenia liczby wizyt - jest tak naprawdę zastosowanie równolegle wszystkich 3 omówionych sposobów:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobach na zwiększenie liczby wizyt w placówce i zadbanie o dobre doświadczenia pacjentów, umów się na bezpłatną rozmowę. Nasz ekspert doradzi, jak rozwiązania od ZnanyLekarz pomogą Twojej placówce zmaksymalizować zyski.