paź 21, 2015

5 wskazówek, jak zwiększyć ruch na stronie www placówki medycznej

charts2

W dobie powszechnego dostępu do sieci to strona internetowa jest pierwszą wizytówką placówki medycznej. Z badań PBI wynika, że już ponad 10 milionów Polaków rozpoczyna poszukiwanie lekarza w Internecie. Najkrótsza droga do naszej kliniki powinna więc prowadzić przez Internet. Zdarza się jednak, że liczba odwiedzin strony jest daleka od satysfakcjonującej, choć na pozór o wszystko zadbaliśmy. Na co wówczas zwrócić uwagę?


1. Przyjrzyj się zawartości strony

Podstawowe informacje, które bezwględnie należy zamieścić na stronie, to dane kontaktowe oraz zakres usług. Warto też dodać cennik wizyt i zabiegów (albo chociaż widełki cenowe). Koniecznie pamiętajmy też o opisach lekarzy pracujących w placówce, najlepiej ze zdjęciami i rekomendacjami pacjentów. Pacjenci często szukają konkretnego lekarza, na przykład poleconego przez znajomego. W treściach publikowanych na stronie powinny znaleźć się słowa kluczowe dla pacjentów (po których, jak sądzimy, szukają oni placówki). Ważne także, aby regularnie publikować nowe materiały - artykuły, aktualności itp. Strona nie powinna sprawiać wrażenia “martwej”.

 

2. Pozycjonuj stronę według aktualnych trendów

Zakładając stronę placówki, na pewno spotkaliśmy się z pojęciem pozycjonowania. Być może nawet zleciliśmy wypozycjonowanie witryny zewnętrznym wykonawcom? Pamiętajmy, że algorytmy Google, odpowiadające za kolejność wyświetlanych stron po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę, ulegają ciągłym zmianom. Obecnie bardzo ważne jest, aby witryna była zoptymalizowana pod kątem urządzeń przenośnych, wolna od zduplikowanych treści (pojawiających się w identycznej formie w innych miejscach w Internecie), oraz reprezentowana na Facebooku.

 

3. Pomyśl o inwestycji w AdWords

Jeśli konkurujemy na trudnym rynku - w dużym mieście, gdzie funkcjonuje wiele placówek o zbliżonym profilu - istnieje duże prawdopodbieństwo, że na osiągnięcie sukcesu przy pomocy “klasycznego” pozycjonowania poczekamy długie miesiące. Po prostu: wielu rywali, chcących “przejąć” te same frazy wpisywane przez pacjentów w wyszukiwarkę Google. Wówczas z pomocą przyjdą AdWords, czyli tzw. linki sponsorowane. Wyświetlane są one obok lub powyżej naturalnych wyników wyszukiwania - a więc rzucają się w oczy i mogą skierować ruch na naszą stronę. Z drugiej strony, oznaczone są znacznikiem “Reklama”, a generalnie poziom zaufania do treści sponsorowanych jest wciąż mniejszy. Doraźnie AdWords mogą jednak okazać się bardzo pomocne.

 

4. Promuj witrynę offline

To banalne, ale prawdziwe - ruch na stronę internetową można kierować także… spoza sieci. Ogłoszenia w lokalnej prasie, wizytówki, materiały promocyjne - wszędzie tam powinniśmy zamieszczać adres naszej witryny. Wiąże się z tym ważna kwestia: nazwa strony powinna być możliwie nieskomplikowana i łatwa do zapamiętania. Nie powinniśmy też korzystać z niszowych domen - najlepszy będzie adres kończący się na .pl lub .com.

 

5. Sprawdź, czy projekt strony jest wolny od błędów

Problem często okazuje się bardzo prosty. Błędy w projekcie strony mogą nie tylko utrudnić, ale wręcz uniemożliwić korzystanie z niej naszym potencjalnym pacjentom. Brakujące podstrony, niedziałające skrypty, czy choćby przeładowanie strony elementami graficznymi mogą skutecznie odstraszyć Internautów. Warto pamiętać też, że coraz więcej Polaków korzysta z Internetu z poziomu smartfonów (już ponad 60% użytkowników urządzeń tego typu). Oni również powinni móc wygodnie przeglądać naszą stronę.

 

Przyjrzyjmy się jeszcze raz stronie internetowej naszej placówki. Czy na pewno nie mamy sobie nic do zarzucenia? Być może niewielkim nakładem możemy znacznie poprawić liczbę odwiedzin witryny… a w konsekwencji także samej placówki!


Interesują Cię zagadnienia związane z promowaniem placówki medycznej w Internecie? Pobierz darmowego e-booka!