Widoczność i pozycjonowanie w Internecie - funkcje ZnanyLekarz dla placówek medycznych
Poznaj funkcje ZnanyLekarz dla placówek medycznych, dzięki którym jeszcze szybciej zyskasz lepszą widoczność swojej placówki i więcej zadowolonych pacjentów.
90% pacjentów zaczyna swoją ścieżkę do placówki i gabinetu lekarza, czy specjalisty w Internecie. Aby trafili do Ciebie, muszą najpierw Cię znaleźć, a później wybrać. Dlatego ważne, aby:
- placówka była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania,
- pacjent mógł łatwo znaleźć niezbędne informacje, jak leczone choroby, dostępni specjaliści, cennik usług, dane teleadresowe, a następnie
- łatwo sprawdził dostępne terminy
- i wygodnie umówił się na wizytę.
Dla placówki najtrudniejszym elementem w ramach ścieżki pacjenta jest wypracowanie widoczności. Konkurencja w branży opieki medycznej jest ogromna. Dlatego przebicie się "na górę" w wynikach wyszukiwania Google oznacza zazwyczaj ogromne nakłady…czasu, pieniędzy, zatrudnienie specjalistów lub firmy od pozycjonowania. W skrócie: jest to jedno z największych wyzwań managerów placówek. I tutaj z pomocą przychodzi ZnanyLekarz dla placówek - i metoda wzmacniania widoczności placówek medycznych w sieci, dzięki której zyskujesz:
Pozycjonowanie placówki w ZnanyLekarz.pl i widoczność w wynikach wyszukiwania Google.
A w efekcie wzrost ruchu i liczby wizyt rejestrowanych online z poziomu profilu placówki. Zobaczmy teraz krok po kroku, jak to działa i jakie elementy są składnikami sukcesu.
Placówki są widoczne dla zapytań typu “specjalizacja miasto” zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i w ramach wyszukiwania w portalu ZnanyLekarz.pl (patrz przykład poniżej).
Taki sposób wyświetlania placówek w wynikach wyszukiwania w Google i na ZnanyLekarz.pl oznacza:
- większy ruch na profil kliniki pochodzący z wyszukiwania,
- placówki są widoczne w aplikacji mobilnej na ekranie głównym,
- lepszą widoczność, przez uzyskanie eksponowanej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania,
- a tym samym zwiększenie zasięgów i możliwość dotarcia do osób, które mogły nie znać Twojej placówki wcześniej,
- możliwość pozyskiwania większej ilości zapytań… a co za tym idzie: pacjentów.
Funkcje profili placówki medycznej na ZnanyLekarz.pl dzięki którym zyskasz jeszcze lepszą widoczność i możliwość pozyskania pacjentów bezpośrednio z wyszukiwarki w portalu oraz wyników w Google:
Rejestracja i kalendarz wizyt online
Kiedy pacjent trafi już na profil placówki, zadbaj o to, aby w łatwy i wygodny sposób znalazł potrzebne informacje - i aby były one atrakcyjnie zaprezentowane (więcej porad, jak to zrobić, znajdziesz w punkcie Wygląd profilu placówki), sprawdził dostępne terminy oraz umówił wizytę. Tutaj z pomocą przychodzą narzędzia: kalendarz i rejestracja na wizyty online. Dzięki rejestracji online 24/7 umożliwiasz pacjentom rezerwację, kiedy tylko chcą. Jednocześnie oszczędzasz czas swój i recepcji.
Zarezerwuj z Google NOWOŚĆ!
Masz już profil placówki na ZnanyLekarz.pl, aktywny kalendarz oraz rejestrację na wizyty online oraz Google Profil Firmy? Świetnie! 👉 Otrzymuj rezerwacje wizyt przez Google, korzystając ze swojego profilu ZnanyLekarz. Dzięki integracji ZnanyLekarz z Google nasz zespół może aktywować funkcję Zarezerwuj z Google na profilach świadczeniodawców w GBP. Ta przydatna funkcja jest całkowicie bezpłatna dla naszych klientów.
Łącząc stronę rejestracji wizyt online z GBP, ułatwiasz pacjentom rezerwację bezpośrednio z wyników wyszukiwania Google.
Podobnie, z poziomu wyników pod samą mapą Google mają możliwość kliknięcia "Zaplanuj". Oczywiście jedynie w przypadku, kiedy Twoja placówka ma włączoną możliwość rejestracji online na ZnanyLekarz.pl.
Przycisk rezerwacji może być widoczny w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych, komputerach i aplikacjach. Co więcej, specjaliści ZnanyLekarz mogą także umieścić listę oferowanych zabiegów na Twojej karcie Google Profil Firmy, dzięki czemu Twoje usługi będą jeszcze bardziej widoczne.
Opinie pacjentów
Opinie pacjentów odgrywają kluczową rolę w procesie wyboru lekarza lub placówki medycznej. Stanowią one fundament budowania lojalności pacjentów, przyczyniając się do tego, że pacjenci chętniej powracają do danej placówki.
- Aż 71% pacjentów przyznaje, że opinie są dla nich pomocne i użyteczne.
- Jednocześnie, aż 95% zadowolonych pacjentów wraca do danego specjalisty, a 12% zmienia lekarza, jeśli jakość wizyty nie była dla nich zadowalająca.
Dlatego regularnie pozyskuj opinie. Zadbaj też o ich wyeksponowanie. System ZnanyLekarz, zintegrowany z kalendarzem online, automatycznie wysyła SMS z prośbą o wystawienie opinii po każdej wizycie. Upewnij się też, że profile placówki i pracujących w niej specjalistów są połączone, dzięki czemu opinie te, po weryfikacji, trafiają na profil placówki i są widoczne dla potencjalnych pacjentów.
🔖 Przeczytaj też: 6 sprawdzonych sposobów, aby zachęcić pacjentów do wystawienia opinii
Wygląd profilu placówki
Profil Premium Placówki to miejsce, w którym możesz pokazać swoje mocne strony i wypromować swoją ofertę. Przewidzieliśmy miejsce na najważniejsze informacje dla pacjentów: listę usług z ich cenami, specjalistów z ich ocenami, dokładny adres wraz z mapą oraz kalendarz z wolnymi terminami. Wszystko po to, aby ułatwić pacjentom wybór Twojej placówki.
1. Sekcja Usług widoczna jest w górnej części profilu.
Dzięki takiej prezentacji powstało miejsce do rezerwacji wizyt bezpośrednio w placówce. To także najbardziej widoczna cześć profilu placówki medycznej, co znacząco poprawia widoczność oferty.
2. Profile lekarzy widoczne i dostępne spod profilu placówki.
Profil zaczyna się od sekcji usług (patrz: screen powyżej). Dzięki temu zachęcamy pacjentów do rezerwacji usługi zamiast wyboru konkretnego lekarza. Nawet jeśli wybiorą specjalistę z listy widocznej w wizytówce placówki, nie zostaną przekierowani do profilu specjalisty.
3. "Nasz sprzęt" wyróżniony w sekcji o nas.
Sekcja "O nas" zawiera pozycję "Nasz sprzęt". Dzięki temu daje Ci możliwość zaprezentowania specjalistycznego sprzętu, jakim dysponuje twoja placówka.
4. Wzbogacone zdjęcia w galerii.
Zdjęcia w galerii, filmy oraz certyfikaty w jednej sekcji przedstawione w ładniejszy i przystępniejszy sposób.
Dzięki temu pacjenci mogą łatwo zapoznać się z Twoją kliniką i marką, odkrywając jej przestrzeń i organizację jeszcze przed pierwszą wizytą.
Taki wygląd profilu placówki to:
- większa wygoda rezerwacji wizyty dla pacjenta,
- wzrost użyteczności dla pacjentów - koniec z pacjentami “uciekającymi” z profilu placówki na profile lekarskie, a w efekcie
- większa liczba rezerwacji bezpośrednio na profilu kliniki oraz
- wyższy współczynnik konwersji z profilu kliniki.
Przeczytaj też : Patient experience: ścieżka pacjenta do placówki
❓ Profil Premium jest zawsze oferowany z oprogramowaniem dla placówek. Dlaczego?
Aby osiągnąć wszystkie cele związane z widocznością, musisz najpierw zbudować swoją reputację i upewnić się, że spełniasz wszystkie potrzeby pacjentów. Podstawą jest używanie kalendarza ZnanyLekarz do zarządzania wizytami we wszystkich placówkach. Pomożemy Ci zapewnić najlepsze cyfrowe doświadczenia i zbierać opinie pacjentów. Kiedy Twoja reputacja będzie silna, będziesz częściej wybierany przez nowych pacjentów odwiedzających nasz portal.
ZnanyLekarz dla placówki medycznej - dlaczego warto?
Pytanie nie brzmi, dlaczego warto mieć profil dla placówki w ZnanyLekarz połączony z systemem medycznym lecz...czy możesz sobie pozwolić, aby go nie mieć?
ZnanyLekarz.pl to największy i najbardziej zaufany przez pacjentów portal, na którym poszukują oni lekarzy, specjalistów i...po prostu pomocy oraz porady. Każdego miesiąca ZnanyLekarz.pl odwiedza blisko 14 mln pacjentów, umawiając online około 1 mln wizyt.
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.