3 powody, dla których powinieneś odpowiadać na pytania pacjentów w Internecie
“Kto pyta, nie błądzi”. A kto udziela odpowiedzi…? Z danych zebranych przez ZnanyLekarz.pl wynika, że lekarze, którzy odpowiadają na zadane w Internecie pytania pacjentów, wychodzą na tym bardzo dobrze.
Każdy lekarz, który korzysta z profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl, może aktywować funkcję Pytania i Odpowiedzi. Dzięki niej pacjenci będą mogli wygodnie się z Tobą kontaktować i zadawać przez Internet pytania dotyczące zdrowia, powiązane z Twoimi specjalizacjami i doświadczeniem zawodowym. Oto trzy powody, dla których powinieneś im odpowiadać.
1. Zaprezentujesz się jako nowoczesny profesjonalista
Świat coraz odważniej stawia na technologie internetowe, a branża zdrowia nie jest żadnym wyjątkiem. Tzw. telemedycyna, czyli zdalny kontakt z lekarzem przez Internet, stale zyskuje na popularności. To prawda, że rozwiązaniom tego typu wciąż towarzyszy wiele kontrowersji. Obecnie przyjmuje się, że nawet rozmowa na videoczacie nie może zastąpić wizyty w gabinecie - nie znaczy to jednak, że w pewnych obszarach kontakt z pacjentem za pośrednictwem Internetu nie okazuje się optymalną formą interakcji. Pacjent, który ma konkretne pytanie, może szybko i wygodnie podzielić się nim z lekarzem i otrzymać odpowiedź.
Na udzielaniu odpowiedzi zyska Twój wizerunek - inni pacjenci, widząc Twoje zaangażowanie, dostrzegą w Tobie nowoczesnego, otwartego na ich potrzeby specjalistę (odpowiedzi są widoczne publicznie; lekarzom z profilami Premium można zadawać także pytania prywatne).
Z badania przeprowadzonego wśród pacjentów przez ZnanyLekarz.pl wynika, że aż 71% osób przy wyborze lekarza kieruje się jego doświadczeniem. Warto więc dzielić się wiedzą!
Profile lekarzy w ZnanyLekarz.pl, którzy odpowiedzieli na chociaż jedno pytanie, są odwiedzane średnio o 36% chętniej.
2. Usprawnisz komunikację z pacjentami i oszczędzisz czas
Funkcja Pytania i Odpowiedzi nie zastąpi wizyty w gabinecie, ale też nie do tego ma służyć. To narzędzie, dzięki któremu pacjent może szybko i sprawnie rozwiać wątpliwość dotyczącą kuracji albo zweryfikować informację.
Zadawane online pytania w żadnym razie nie powinny służyć do wystawienia diagnozy. Z drugiej strony pozwalają bardzo sprawnie się skonsultować z lekarzem bez blokowania terminu w gabinecie ani dzwonienia przez telefon. To oszczędność czasu i wygoda nie tylko dla pacjenta, ale także dla lekarza. Jeśli uznasz, że do rozwiązania problemu niezbędna będzie wizyta w Twoim gabinecie, możesz zaprosić pacjenta jednym kliknięciem.
3. Staniesz się lepiej widoczny w Internecie
Ze statystyk przeprowadzonych przez ZnanyLekarz.pl wynika, że profile lekarzy, którzy udzielili odpowiedzi na przynajmniej jedno pytanie, odnotowują wzrost liczby odwiedzin nawet o 36% (wzrost liczby odwiedzin profilu przekłada się zaś na liczbę umówionych wizyt). Odpowiadanie na pytania pacjentów poprawia także pozycję Twojego profilu w Google - z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarki udzielone pisemnie odpowiedzi to wartościowa treść, którą warto pokazywać internautom.
Odpowiadanie na pytania pacjentów nie wymaga dużego nakładu czasu, a niesie za sobą liczne korzyści: pozwala budować wizerunek nowoczesnego profesjonalisty, usprawnia komunikację i poprawia pozycjonowanie profilu lekarza. Nie zwlekaj, pozwól pacjentom zadawać pytania!
Szczegółową instrukcję, jak włączyć na Twoim profilu funkcję Pytania i Odpowiedzi, znajdziesz tutaj.
Jak odpowiadanie na opinie pacjentów działa na portalu ZnanyLekarz.pl?
Przeczytaj artykuł →
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.