Kalendarz Wizyt jako skuteczne narzędzie do zarządzania - 3 zastosowania, których możesz nie znać
Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.
1. Zarządzanie dniem pracy
Kalendarz Wizyt pozwala wygodnie przesuwać i odwoływać wizyty - o każdej zmianie pacjenci zostają powiadomieni. Dzięki temu unikniemy znanych chyba każdemu lekarzowi sytuacji, w których dwie wizyty nałożyły się na siebie i jednego z pacjentów jesteśmy zmuszeni poprosić o zaczekanie. Z łatwością zagospodarujemy “okienka”, udostępniając wolne terminy innym pacjentom - nawet tego samego dnia (zobacz więcej).
2. Skuteczne przypominanie o wizytach
Z Kalendarzem Wizyt zintegrowany jest system SMSowych przypomnień o wizycie. Znacząco obniża on poziom “no-shows” - pacjentów, którzy nie przychodzą na wizyty, ale też ich wcześniej nie odwołują. Statystyki pokazują, że dzięki przypomnieniom lekarze posiadający Kalendarz Wizyt notują nawet o 65% mniej “no-shows”, niż pozostali. Oznacza to redukcję nawet o niemal dwie trzecie strat powodowanych przez niesolidnych pacjentów!
3. Profesjonalna zdalna recepcja
Kolejnym narzędziem, które towarzyszy Kalendarzowi, jest TeleRejestracja. To usługa tzw. zdalnej recepcji, dzięki której pacjenci nie muszą dzwonić bezpośrednio do gabinetu, aby umówić wizytę. Rozmawiają z nimi profesjonalni konsultanci. Każda umówiona wizyta zostaje przez nich wpisana do Kalendarza.
TeleRejstracja może pochwalić się skutecznością w odbieraniu połączeń od pacjentów na poziomie 99.5% - dla porównania, średnio zaledwie ok. 55% połączeń wykonywanych do gabinetów zostaje odebranych. Jeśli gabinet zatrudnia pracownika recepcji, TeleRejestracja pozwala oszczędzić ok. 20% czasu jego pracy.
Warto też zwrócić uwagę, że TeleRejestracja czynna jest w dni robocze od 8:00 do 20:00 oraz od 9:00 do 17:00 w soboty, a więc znacznie dłużej, niż recepcja gabinetu - tymczasem jak pokazują statystyki portalu ZnanyLekarz.pl średnio 30% wizyt umawianych jest poza “biurowymi” godzinami.
![]() |
Jak komunikować się z pacjentami za pomocą Kalendarza Wizyt? Sprawdź >> |
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.