Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

poradnik
Dlaczego pacjenci nie umawiają wizyt ponownie?
 
Założeniem każdego procesu diagnostyki i leczenia jest najczęściej długofalowość procesu, prawda? Rzadko zdarza się, że jedna wizyta u lekarza bądź specjalisty wystarcza, aby rozwiązać palący problem. Najczęściej potrzeba dodatkowych badań, w międzyczasie konsultacji z lekarzem innej specjalizacji, aby wykluczyć potencjalne przyczyny choroby. Dlaczego więc dzieje się tak, że pacjenci umawiają pierwszą wizytę w Twoim gabinecie i na tym kończy się ich leczenie? 

Decyzja o kolejnej wizycie za pół roku musi zostać podjęta teraz. Czy na pewno?

Po zakończeniu konsultacji najczęściej planowane są dalsze kroki, jak np. badania diagnostyczne, dodatkowe konsultacje ze specjalistami, podjęcie leczenia za pomocą odpowiednio dobranych lekarstw i wizyta kontrolna po upływie określonego czasu. Często jednak zdarza się, że zaproponowany termin kontroli jest zbyt odległy w kalendarzu pacjenta, aby mógł on bezpośrednio umówić wizytę o konkretnej godzinie. Umawianie wizyty kontrolnej w stosunkowo dalekiej przyszłości jest uciążliwe zarówno dla lekarza bądź specjalisty, jak i dla samego pacjenta. 

Co zrobić w takiej sytuacji?

Podpowiedz pacjentowi, że może on samodzielnie umówić wizytę przez Internet w kalendarzu, który jest dostępny na Twoim profilu w serwisie. Zdecydujcie, jaki może być przybliżony termin wizyty kontrolnej. W jakim celu? Jeszcze w trakcie tej samej wizyty możesz ustawić przypomnienie dla pacjenta, które zostanie automatycznie wysłane kilka dni przed planowanym terminem kontroli (instrukcja krok po kroku znajduje się TUTAJ). Pacjent wówczas nie zapomni o tym, aby umówić wizytę przez Internet! 

Booking

Uff, termin wizyty kontrolnej wybrany! Ale czy pacjent się pojawi?

To świetna wiadomość, jeśli pacjent może od razu wybrać pewny termin kolejnej wizyty. Nie czekaj! Jak najszybciej dodaj tę wizytę pacjenta do swojego kalendarza ZnanyLekarz, aby ten termin nie był dostępny dla pozostałych. Wizyta, którą samodzielnie umawiasz w kalendarzu to dla pacjenta gwarancja niezbędnych przypomnień i powiadomień przed wizytą i po jej zakończeniu (np. z prośbą o dodanie opinii). Oprócz tego dajesz pacjentowi możliwość dowolnej edycji terminu, a sobie większą pewność, że pojawi się on na wizycie. 

Na koniec: zapomnij o papierach!

Data i godzina kolejnej wizyty zapisana na kartce samoprzylepnej. Brzmi znajomo? Owszem. Podobnie jak sytuacja, w której pacjent wydzwania do recepcji Twojego gabinetu, mówiąc, że tę właśnie kartkę zgubił i nie pamięta, kiedy ma wizytę. ;-) Wydawać by się mogło, że to mała rzecz, która nie ma większego wpływu na funkcjonowanie gabinetu i proces leczenia pacjentów. Nic bardziej mylnego. Szczególnie, jeśli zapisany na kartce termin był jedynym, który pasował pacjentowi w najbliższym czasie.

Najprawdopodobniej słusznie wnioskujesz, że technologia okaże się tutaj Twoim sojusznikiem. Pamiętaj, aby dodawać wizyty pacjentów i o to samo ich prosić - umawianie wizyt przez Internet to skuteczny sposób na zmniejszenie nieobecności pacjentów i utrzymanie długofalowości procesów leczenia. Dlaczego by nie spróbować?

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!