Czy w Twoim miejscu pracy (gabinet, placówka) wciąż zdarza się, że mimo powiadomień i przypomnień pacjenci nie pojawiają się na wizytach lub odwołują je na ostatnia chwilę? Nagłe okienka to nic innego jak strata potencjalnego przychodu, bo w miejsce nieodwołanej wizyty mogłaby się pojawić inna, która dojdzie do skutku. W tym artykule podpowiemy Ci, jak prowadzić swój kalendarz, aby nie tracić potencjalnych przychodów.
Aktualny kalendarz to podstawa – dlaczego to takie ważne?
Nie bez powodu przypominamy o tym tak często, jak to możliwe. To samonapędzająca się karuzela: Ty dodajesz wizyty pacjentów do kalendarza, który jest włączony na profilu, dzięki czemu pacjenci widzą aktualne terminy i mogą z nich skorzystać. W przypadku zmiany terminu lub odwołania, natychmiast zwalnia się on w kalendarzu online i czeka na inną osobę.
Dodawanie wizyt przez specjalistę/rejestrację placówki bezpośrednio do kalendarza na profilu to także najlepszy sposób na to, aby uniknąć zdublowanych wizyt, czyli umówionych np. w kalendarzu papierowym dla pacjenta Kowalskiego i w kalendarzu online samodzielnie przez Nowaka. Możesz uniknąć takich sytuacji – to naprawdę proste.
Przypomnienia i powiadomienia
W dzisiejszym zabieganym świecie i pod presją czasu zdarza nam się zapominać o wizytach lub sprawach do załatwienia, szczególnie, jeśli jest ich wiele danego dnia. Powiadomienia przypominające o zbliżającej się wizycie mają znaczny wpływ na to, czy pacjent pojawi się na wizycie.
Wyobraź sobie sytuację, że pacjent umawia wizytę z wyprzedzeniem, np. konsultację kontrolną za pół roku. Jeśli dostanie kartkę z terminem, a nie jest przesadnie skrupulatny, może ją zgubić i kompletnie zapomnieć o wizycie. Korzystając z kalendarza online na znanylekarz.pl nie musisz poświęcać czasu i energii na wysyłanie powiadomień każdemu pacjentowi – wystarczy, że raz uruchomisz automatyczną wysyłkę powiadomień. Sprawdź we własnej pracy, że to się opłaca.
Gwóźdź programu: narzędzie do przyjmowania płatności online za wizyty
Jeśli nie korzystasz z Płatności od ZnanyLekarz, a czytasz ten artykuł o tym, jak zmniejszać liczbę okienek w gabinecie, to zapewne jest to dobry moment, aby poznać korzyści płynące z tego narzędzia.
Korzystając z Płatności, zyskujesz:
▪ szybki, wygodny i bezpieczny sposób zapłaty dla Ciebie i Twoich pacjentów,
▪ większą pewność, że pacjenci pojawią się na umówionych wizytach,
▪ bezpieczeństwo przetwarzanych opłat,
▪ spokój, ponieważ nie musisz sprawdzać przelewów na koncie w banku przed każdą wizytą.
Nowość w Płatnościach: odwołanie nieopłaconej wizyty
Wiemy, że Twój czas jest cenny – dla nas także jest to supeważna waluta. Dlatego w ostatnim kwartale 2023 roku wprowadziliśmy nowe rozwiązanie w Płatnościach. Dodając wizytę pacjenta do kalendarza online na profilu, możesz zdecydować o wysłaniu mu prośby o opłatę z góry za wizytę. Jeśli w ciągu 24 h pacjent nie opłaci wizyty, termin ponownie wraca do kalendarza i jest dostępny do rezerwacji. Po dodaniu wizyty pacjent dostaje 4 powiadomienia SMS: w momencie umówienia wizyty, godzinę po tym, a następnie po 20 i 23 godzinach. Jeśli mimo to nie opłaci wizyty, nie zostajesz z ryzykiem nagłego okienka w ciągu dnia.
Jak wygląda sytuacja w Twoim gabinecie lub placówce medycznej? Jak widzisz, jest kilka działań, które mogą pomóc Ci zadbać o przychody i wykorzystanie czasu zaplanowanego na pracę. Wypróbuj podane w artykule sposoby, aby maksymalnie zadbać o zmniejszenie nieobecności i utratę potencjalnych przychodów.