Certyfikaty Jakości ZnanyLekarz towarzyszą nam już od kilku lat – to coroczne podsumowanie działań specjalistów i placówek i docenienie tych, którzy dbają o ważne dla pacjentów kwestie. Kryteria dotyczą trzech głównych obszarów obecności w serwisie ZnanyLekarz: profil, opinie oraz kalendarz. Sprawdźmy, co zrobić, aby spełnić warunki Certyfikatu Jakości 2024, który przyznany zostanie już na początku nowego roku!
Jak zadbać o Certyfikat Jakości dla lekarza lub specjalisty?
Jak zadbać o Certyfikat Jakości dla placówki?
Certyfikat Jakości 2024: dla lekarza/specjalisty
Tutaj sprawdzisz obecne kryteria Certyfikatu Jakości 2024 dla lekarza/specjalisty (link otworzy się prawidłowo jeśli jesteś zalogowany/a na swoim koncie ZnanyLekarz).
Jak zadbać o kryteria profilu?
Dobre uzupełnienie profilu jest kluczowe z perspektywy pozyskiwania nowych pacjentów. Informacje na profilu powinny być kompletne – dlaczego to takie ważne? To, czego pacjent dowie się o lekarzu przed wizytą, w przeważającej mierze wpływa na jego decyzję o tym, u kogo podejmie leczenie. Dlatego przede wszystkim informacje o leczonych chorobach, ceny wizyt, a także informacje o wykształceniu czy też znajomości języków obcych są podstawą, której nie warto i nie należy pomijać, bo zwyczajnie się na tym traci. Po zalogowaniu do kalendarza w zakładce Mój profil znajdziesz sekcję Statystyki profilu i właśnie tam sprawdzisz, jakich informacji jeszcze Ci brakuje do uzyskania minimum 80%.
Jak zadbać o kryteria opinii?
To nieodłączny element obecności w Internecie oraz drugi najważniejszy czynnik wpływający na decyzje potencjalnych pacjentów o wyborze specjalisty. Jak o nie zadbać? Na co dzień sprawdzą się automatyczne powiadomienia do pacjentów z prośbą o wystawienie opinii po wizycie (sprawdź, czy masz to powiadomienie włączone dla każdego swojego adresu).
Dodatkową, sezonową akcją wspierającą zdobywanie nowych opinii od pacjentów jest skorzystanie z kampanii, czyli wysłanie jednej wiadomości do wielu odbiorców z zaproszeniem do podzielenia się opinią na profilu. Taką wiadomość można wysłać za pomocą SMS lub e-mail – właśnie teraz jest świetny moment na to, aby skorzystać z tej funkcji i tym samym zadbać o wymagane minimum 20 opinii wystawionych w 2024 roku. Zobacz instrukcję.
Przy Certyfikacie Jakości 2024 liczy się jednak nie tylko liczba opinii, lecz również:
- średnia ocena profilu lekarza/specjalisty z całego roku (wartość minimalna to 4,5)
- oraz średnia wszystkich dotychczasowych opinii (minimum 4,25).
Z kolei to, o czym czasem zapominają lekarze i specjaliści (a szkoda!) to udzielanie odpowiedzi na opinie pacjentów – zarówno na negatywne, żeby pokazać swoją perspektywę trudnej sytuacji opisanej przez pacjenta, jak i na pozytywne, aby docenić jego wysiłek i wzmocnić relację. Jest to przydatny nawyk, a więcej na ten temat przeczytasz w poradniku: jak odpowiadać na opinie?
Lekarze i specjaliści, którzy odpowiadają na opinie, są postrzegani przez pacjentów jako zaangażowani, otwarci na dialog oraz po prostu sympatyczni – a to nierzadko wpływa na decyzję o ponownym umówieniu wizyty w tym gabinecie.
Zadbaj o to, żeby minimum 20 opinii z tego roku miało Twoją odpowiedź.
Jak zadbać o kryteria kalendarza?
To podstawowe kryterium, którego siła tkwi w prostocie. Bez aktywnego kalendarza online na profilu, który pozwala pacjentowi znaleźć szybką pomoc, Certyfikat Jakości nie może zostać przyznany.
Pacjenci wchodzą na profil, który znaleźli w serwisie i oczekują możliwości umówienia się na wizytę u wybranego przez siebie specjalisty. Nawet jeśli nie masz wolnych terminów w najbliższym czasie, to kalendarz obecnie może być udostępniony nawet do 24 tygodni w przód. Zadbaj o aktualne godziny pracy pod każdym adresem, wprowadź planowane nieobecności i udostępnij pacjentom możliwość samodzielnego umawiania wizyt – inaczej ich obecność na Twoim profilu nie zakończy się umówieniem wizyty.
Certyfikat Jakości 2024: dla placówki medycznej
Tutaj sprawdzisz obecne kryteria Certyfikatu Jakości 2024 dla placówki medycznej (link otworzy się prawidłowo jeśli jesteś zalogowany/a na głównym koncie placówki w ZnanyLekarz).
Jak zadbać o kryteria profilu?
Wizytówka placówki, tak jak indywidualnego gabinetu lekarza lub specjalisty, powinna dostarczać pacjentom wszystkich potrzebnych informacji po to, aby jak najlepiej pomóc im podjąć decyzję o umówieniu wizyty. Zadbaj o spójny wizerunek placówki, dodając jej logo i zdjęcia gabinetów. Tutaj przejdziesz do edycji profilu i uzupełnisz poszczególne pola, aby spełnić kryterium minimum 80% uzupełnienia profilu.
Jak zadbać o kryteria opinii?
Opinie są narzędziem do budowania renomy placówki – znajdują się w nich nie tylko miłe słowa uznania, ale także wiele informacji zwrotnych, a z perspektywy pacjenta wskazówki, czy warto zgłosić się po pomoc właśnie w to miejsce. Dlatego pozyskiwanie nowych opinii na profilu powinno być stałym elementem codziennej pracy placówki.
W jaki sposób ułatwić sobie zbudowanie takiego nawyku? Włączając automatyczne powiadomienie do pacjentów po wizycie w adresie placówki z prośbą o wystawienie opinii. Ponadto można cyklicznie korzystać z kampanii, które pozwalają w prosty sposób przesłać wiadomość do wielu odbiorców za pomocą SMS lub e-mail i w ten sposób zaprosić pacjentów do pozostawienia opinii na profilu. Zadbaj, by na profilu placówki pojawiło się minimum 40 opinii wystawionych w 2024 roku. Liczy się również ich średnia ocena: minimum 4,5.
Jak zadbać o kryteria kalendarza?
O Certyfikat Jakości dla placówki mogą się starać placówki promujące przynajmniej trzech specjalistów i minimum jeden z nich musi mieć aktywny kalendarz do zapisów. Pacjent podejmujący decyzję o chęci skorzystania z usług placówki powinien móc bezpośrednio umówić wizytę – to właśnie w tym celu odwiedza on profil lekarza lub specjalisty. Ideą wyróżnienia Certyfikatem Jakości przez ZnanyLekarz jest docenienie tych lekarzy, specjalistów i placówek medycznych, którzy dbają o jak najłatwiejszy dostęp do szybkiej opieki medycznej dla pacjenta. Bez włączonego kalendarza na profilu nie można mówić o ułatwieniu pacjentom znalezienia pomocy, dlatego jest to tak istotne kryterium.
Z tego powodu warto więc zadbać o wykorzystanie widgetu placówkowego na stronie internetowej placówki. Pozwala on pacjentowi na umówienie wizyty w wybranym przez siebie terminie z aktualnie dostępnych na profilu.
Gotowi? Do dzieła!
Część kryteriów Certyfikatu Jakości – jak np. uzupełnienie profilu, można spełnić, poświęcając na to kilkadziesiąt minut lub jedno popołudnie. Na inne potrzeba więcej czasu, a tego jest coraz mniej do końca roku. Pamiętaj, że na zakwalifikowanie się do wyróżnienia masz czas do 31 grudnia br. Nie czekaj – szczególnie jeśli kryterium liczby opinii jest wciąż niespełnione. Sprawdź podane linki, a w razie trudności skontaktuj się z nami w standardowy sposób: na czacie, mailowo lub telefonicznie. Powodzenia!