1. Nie chcę być oceniany przez pacjentów
Lekarz nie ucieknie przed opiniami, które pacjenci wystawiają w Internecie. Na opinie po prostu jest zapotrzebowanie - pacjenci chcą je znać, zanim umówią się na wizytę (aż dla 63% jest to czynnik decydujący o wyborze lekarza). Prawo stoi po ich stronie, jednoznacznie broniąc możliwości opiniowania pracy osób wykonujących zawód zaufania publicznego. W portalu ZnanyLekarz.pl opinie są skrupulatnie moderowane, a ich wiarygodność weryfikowana. Do każdej opinii lekarz może się odnieść, a w skrajnych przypadkach zgłosić jako nadużycie - o co trudno na niemoderowanych forach dyskusyjnych. Mówiąc najkrócej: dociekliwy pacjent tak czy inaczej wyszuka opinie na temat lekarza, lepiej więc, żeby znalazł je w miejscu, w którym panują jasno określone zasady.
2. Nie będę nikomu udostępniał moich danych
To podobna sytuacja: dane na temat lekarza i tak są do znalezienia w Internecie, a pacjenci ich szukają. Im bardziej rzetelne informacje znajdą, tym większa szansa, że umówią wizytę. Podanie danych dotyczących praktyki zawodowej nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Portal ZnanyLekarz.pl bardzo dba o prywatną strefę lekarzy - m. in. usuwając wszystkie opinie, w których pacjenci nawiązują do życia prywatnego lekarza.
Dowiedz się więcej o opiniach pacjentów w Internecie!
3. Moi pacjenci wiedzą, jak do mnie trafić
To prawda, stali pacjenci nie muszą korzystać z pośrednictwa Internetu, aby przyjść na kolejną wizytę. Ale dlaczego zamykać się na nowych? Zwłaszcza młodsi pacjenci są przyzwyczajeni do szukania usług w Internecie - z badań wynika, że regularnie z Internetu korzysta 90% Polaków, a spośród nich połowa co najmniej raz w miesiącu wyszukuje online tematy dotyczące lekarzy i zdrowia. Portal ZnanyLekarz.pl notuje każdego miesiąca ponad 13 milionów odwiedzin! To dziś naturalne środowisko, w którym lekarz powinien być obecny - tam bowiem szukają go pacjenci.
4. Nie korzystam z Internetu
...w przeciwieństwie do 90% Polaków. Internet jest dziś po prostu narzędziem pracy - również dla lekarza. Narzędzia dostarczane przez portal ZnanyLekarz.pl mogą znacząco usprawnić codzienną pracę - np. dzięki funkcjonalności Pytania i Odpowiedzi lekarz otrzymuje możliwość zdalnego kontaktu z pacjentami, którzy nie muszą już fatygować się na wizytę lub dzwonić, aby zadać dodatkowe pytania dotyczące terapii. Wbrew pozorom, narzędzia internetowe nie zabierają cennego czasu, a raczej pozwalają go zaoszczędzić.
5. Nie mam dobrego zdania o serwisie
To prawda, że początkowo portal ZnanyLekarz.pl nie spotkał się z życzliwym przyjęciem w środowisku lekarzy. Od debiutu w sieci minęła już niemal dekada (pierwsza wersja wystartowała w 2007 roku), portal zmienił właścicieli i przeszedł ogromne zmiany. Obecnie jest częścią międzynarodowej grupy DocPlanner, a w jego bazie znajdują się informacje na temat ponad 145 tysięcy polskich lekarzy. W ankiecie przeprowadzonej na grupie ponad 1500 pacjentów aż 88% przyznało, że swojego lekarza wybrali w serwisie. 72% lekarzy posiadających już konta w serwisie uznało, że obecność tam ułatwia im budowanie pozytywnego wizerunku.
6. Nie wiem, jak prowadzić profil i reagować na opinie
Prowadzenie profilu w serwisie nie wymaga wiedzy technicznej - poradzi sobie każdy, kto posiada podstawowe umiejętności pracy z komputerem. Lekarz może liczyć nie tylko na pomoc placówki, ale także wsparcie konsultanta, który przeprowadzi go przez cały proces zakładania profilu. Odnośnie reagowania na opinie - reguły są bardzo proste, i choć tak naprawdę portal pozostawia lekarzom znaczną swobodę, to jednocześnie oferuje szereg darmowych materiałów edukacyjnych, włącznie ze szkoleniami z zakresu budowania wizerunku w Internecie.
Zyskaj na obecności Twoich lekarzy w ZnanyLekarz.pl
Dlaczego lekarz powinien być otwarty na obecność w ZnanyLekarz.pl? Poznaj argumenty!