Na rynku służby zdrowia konkurencja jest coraz liczniejsza, a pacjenci wciąż poszukują usług najlepszych dla siebie. Niestety, błędem jest założenie, że każda osoba, która raz skorzysta z usług naszej placówki, będzie robiła to zawsze bez jakiejkolwiek zachęty.
Dlaczego warto troszczyć się o lojalność obecnych pacjentów?
Budowanie lojalności i satysfakcji pacjentów to klucz do sukcesu placówki medycznej. W istotny sposób przyczynia się do zwiększania jej dochodów. Zadowoleni pacjenci w aż 95% przypadków są skłonni wrócić do placówki i umówić wizytę u tego samego lekarza. Są też bardziej skorzy do polecenia jej znajomym i rodzinie. Co więcej, utrzymanie obecnego pacjenta jest dla placówki bardziej opłacalne niż pozyskanie nowego. Znacznie łatwiej (a co za tym idzie - taniej) dotrzeć do pacjenta, którego dane posiadamy, niż inwestować w działania marketingowe pozyskujące nowych klientów.
W jakich obszarach warto działać?
Troska o budowanie lojalności i satysfakcji powinna obejmować całokształt doświadczenia pacjenta z placówką i personelem:
- wygodę i szybkość umówienia wizyty: krótki czas oczekiwania na połączenie, możliwość zapisu online;
- udzielenie informacji: przypomnienie o wizycie i ewentualnym przygotowaniu do badania, a w dniu konsultacji w placówce poinformowanie, jak trafić do gabinetu i jaki jest przewidywany czas oczekiwania;
- dobrą relację z lekarzem: otoczenie pacjenta opieką, poświęcenie mu czasu i uwagi oraz zaangażowanie go w proces leczenia;
- ustalenie dalszych kroków: po wizycie ustalenie planu leczenia, np. zakresu i terminu kolejnych konsultacji;
- kontrolę satysfakcji: zebranie opinii po wizycie i wdrożenie sugerowanych zmian.
Przydatne wskazówki
Jeszcze więcej praktycznych porad, jak zadbać o pacjentów i ich lojalność, znajdziesz w najnowszym e-booku p.t. Lojalność pacjentów placówki medycznej. Co zrobić, by pacjenci wracali? Pobierz go, aby poznać nowoczesne narzędzia i najlepsze praktyki wdrożone przez inne placówki!