4 proste kroki do efektywności placówki medycznej

Sukces Twojej placówki zależy od skutecznego zarządzania. Drobne błędy popełnione przez managera odbiją się nie tylko na ilości umawianych wizyt. Pozostawią też swój ślad w postaci negatywnych ocen w Internecie. O czym zatem pamiętać, aby ich uniknąć?

4 kroki do efektywnej placówki

Po pierwsze: zadbaj o odpowiedni zespół.

To lekarze będą głównym atutem tego miejsca i od nich zależeć będzie zainteresowanie Waszą ofertą. Dlatego dobór specjalistów warto oprzeć na wyświetlanych w Internecie ocenach ich usług. Z naszego badania wynika, że aż 63% ankietowanych dokonuje wyboru lekarza przez pryzmat opinii o nim. To absolutna podstawa postrzegania nie tylko specjalistów, ale również samej placówki, przyjmującej do niego zapisy.

Przeczytaj też: Rekrutuj najlepszych lekarzy ze ZnanyLekarz.pl!

Po drugie: zatroszcz się o ergonomię miejsca, w którym pacjenci będą przyjmowani na wizyty.

Drobne niuanse - takie jak podjazdy i windy dla osób niepełnosprawnych, zapewnienie intymnej atmosfery w gabinetach, czy rezerwacje online - podnoszą standard placówki i komfort pracy samych lekarzy. Czy masz pewność, że dbasz o takie detale?

Przeczytaj też: Na czym polega profesjonalna obsługa pacjenta w placówce medycznej?

Po trzecie: ułatw pracę lekarzom i recepcji.

Oprócz wyposażenia placówki w niezbędny sprzęt, należy zadbać o nowoczesne standardy pracy. Przede wszystkim zoptymalizuj pracę specjalistów. Pomogą w tym narzędzia, do których dostęp jest tak prosty, jak i sama ich obsługa. Jednym z takich rozwiązań jest system medyczny od ZnanyLekarz, który pomaga zaplanować długość wizyt, wygodnie ułożyć grafik pracy lekarzy i przyjąć zapisy od pacjentów online i przez telefon. Pozwoli to lepiej zorganizować czas pracy specjalistów, co dobrze wpłynie na ich satysfakcję i kondycję placówki. Pamiętaj też, że nie wszystkie czynności musza być wykonywane "ręcznie". Przykład:  automatyczne przypomnienia o wizytach. Korzystaj z nowoczesnych narzędzi i optymalizuj pracę, zyskując czas i budując satysfakcję personelu i pacjentów.

Po czwarte: obserwuj opinie pacjentów.

To one wskażą nam, co robimy dobrze, a co warto zmienić, by zapisów na wizyty wciąż przybywało. Warto zachęcić też lekarzy do odpowiadania na opinie - co umożliwia serwis ZnanyLekarz. Pomoże to budować profesjonalny wizerunek, na czym skorzysta nie tylko lekarz, ale też sama placówka.

Przeczytaj też: 6 sprawdzonych sposobów, aby zachęcić pacjentów do wystawienia opinii

 

Już teraz pobierz e-booka szczegółowo omawiającego powyższe obszary!

Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną

 

Efektywność pracy placówek medycznych jest nie lada wyzwaniem stawianym przed ich managerami. To dla nich właśnie powstają narzędzia, takie jak te oferowane przez portal ZnanyLekarz.pl, wspierający ich w codziennej pracy. Placówki zarządzane skutecznie sprostają wyzwaniom ciągle rozwijającego się rynku usług zdrowotnych. Te zaś, które nie postawią na rozwiązania usprawniające ich pracę, będą tracić zarówno w oczach pacjentów, jak i lekarzy w nich pracujących.