6 obaw dotyczących serwisu ZnanyLekarz.pl, czyli jak przekonać lekarzy do współpracy?

zmartwiona lekarka, obawa przed serwisem

Zdarza się, że lekarze reagują niechętnie na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. A te są trudne do przecenienia - nie tylko dla placówki, ale i dla samych lekarzy. Nie wspominając o pacjentach! Oto sześć najpowszechniejszych obaw i zastrzeżeń dotyczących ZnanyLekarz.pl, jakie lekarze zgłaszają managerom placówek medycznych - i kontrargumenty.

Po raz pierwszy ten artykuł opublikowaliśmy w maju 2016 roku. Czy przez ten czas zmieniły się obawy lekarzy pracujących w placówkach (i nie tylko)?

Spójrzmy na listę najpowszechniejszych obiekcji i obaw lekarzy z maja 2016 roku. To odpowiednio:

1. Nie chcę być oceniany przez pacjentów

2. Nie będę nikomu udostępniał moich danych

3. Moi pacjenci wiedzą, jak do mnie trafić

4. Nie korzystam z Internetu

5. Nie mam dobrego zdania o serwisie

6. Nie wiem, jak prowadzić profil i reagować na opinie

 

Cóż, wiele się wydarzyło od 2016 r., szczególnie pandemia COVID zmieniła podejście do Internetu, czy telemedycyny już nie tylko samych pacjentów, ale też i lekarzy. Wiadomo, że aby dotrzeć do pacjentów, zarówno obecnych, jak i tych potencjalnych, trzeba być w Internecie. Wyraźnie widać zmianę w ilości profili lekarskich i placówkowych na ZnanyLekarz - to już ponad 60 000 codziennie aktywnych użytkowników, korzystających z funkcji płatnych, w tym kalendarza i rejestracji online. 
Obiekcja nr 5 - nie mam dobrego zdania o serwisie, również przestała być argumentem. Obecnie ZnanyLekarz to lider rynku nie tylko w Polsce (Docplanner to łącznie 13 krajów).

 

1. Nie chcę być oceniany przez pacjentów


Lekarz nie ucieknie przed opiniami, które pacjenci wystawiają w Internecie. Na opinie po prostu jest zapotrzebowanie - pacjenci chcą je znać, zanim umówią się na wizytę. Aż dla 78% jest to czynnik decydujący o wyborze lekarza. Warto tu zaznaczyć ogromny, bo 15% wzrost znaczenia opinii w 2023 r., w stosunku do poprzedniego badania, gdzie było to 63%. Prawo stoi po ich stronie, jednoznacznie broniąc możliwości opiniowania pracy osób wykonujących zawód zaufania publicznego.

Co więcej - obecnie lekarze po prostu przestali się bać opinii. I doskonale zdają sobie sprawę z tego, że rekomendacje medyczne to kluczowy element budowania wizerunku lekarza i specjalisty. Oraz placówki. Co mówią o piniach sami lekarze - zobacz wideo poniżej.

 

W portalu ZnanyLekarz.pl opinie są skrupulatnie moderowane, a ich wiarygodność weryfikowana. Do każdej opinii lekarz może się odnieść, a w skrajnych przypadkach zgłosić jako nadużycie - o co trudno na niemoderowanych forach dyskusyjnych. Mówiąc najkrócej: dociekliwy pacjent tak czy inaczej wyszuka opinie na temat lekarza, lepiej więc, żeby znalazł je w miejscu, w którym panują jasno określone zasady.

2. Nie będę nikomu udostępniał moich danych


To podobna sytuacja: dane na temat lekarza i tak są do znalezienia w Internecie, a pacjenci ich szukają. Im bardziej rzetelne informacje znajdą, tym większa szansa, że umówią wizytę. Podanie danych dotyczących praktyki zawodowej nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Portal ZnanyLekarz.pl bardzo dba o prywatną strefę lekarzy - m. in. usuwając wszystkie opinie, w których pacjenci nawiązują do życia prywatnego lekarza.


Chcesz wiedzieć więcej o opiniach pacjentów w Internecie?

Sprawdź:

  • Dlaczego opinie są tak ważne dla pacjentów
  • Jaki jest wpływ opinii na wizerunek
  • Jak reagować na opinie i czy zawsze warto
  • Jakie są zasady moderacji opinii w ZnanyLekarz.pl

 

Pobierz e-booka o opiniach online


3. Moi pacjenci wiedzą, jak do mnie trafić


To prawda, stali pacjenci nie muszą korzystać z pośrednictwa Internetu, aby przyjść na kolejną wizytę. Ale dlaczego zamykać się na nowych? Zwłaszcza młodsi pacjenci są przyzwyczajeni do szukania usług w Internecie - z badań wynika, że regularnie z Internetu korzysta 90% Polaków, a spośród nich połowa co najmniej raz w miesiącu wyszukuje online tematy dotyczące lekarzy i zdrowia.

Portal ZnanyLekarz.pl notuje każdego miesiąca ponad 13 milionów odwiedzin! To dziś naturalne środowisko, w którym lekarz powinien być obecny - tam bowiem szukają go pacjenci.

4. Nie korzystam z Internetu


...w przeciwieństwie do 90% Polaków. Internet jest dziś po prostu narzędziem pracy - również dla lekarza.

Wyobraź sobie, że pacjent szuka lekarza w Twojej okolicy. Z poleceń znajomych poznaje nazwę placówki lub nazwisko lekarza i pierwsze, co z nim robi to... wpisuje w wyszukiwarkę Google, prawda?

Wyszukiwarka podpowie pacjentowi kilka stron, w których znajdzie więcej informacji na Twój temat. Jednym z pierwszych wyników będzie najprawdopodobniej profil w serwisie ZnanyLekarz. Świetnie, jeśli pacjent odwiedzi Twój profil i umówi się na wizytę przez serwis.

Co więcej, narzędzia dostarczane przez portal ZnanyLekarz.pl mogą znacząco pomóc w budowaniu wizerunku eksperta - np. dzięki funkcjonalności Zapytaj lekarza.

💡Zainteresował Cię ten temat? Więcej informacji i porady znajdziesz w artykule Jak budować wizerunek eksperta poprzez odpowiedzi na pytania pacjentów?

 

Korzystając z rozwiązań ZnanyLekarz otrzymujesz także możliwość zdalnego kontaktu z pacjentami, którzy nie muszą już fatygować się na wizytę lub dzwonić, aby zadać dodatkowe pytania dotyczące terapii (przeczytaj też Czat medyczny - nowoczesna komunikacja z pacjentami online). Wbrew pozorom, narzędzia internetowe nie zabierają cennego czasu, a raczej pozwalają go zaoszczędzić.

5. Nie mam dobrego zdania o serwisie


To prawda, że początkowo portal ZnanyLekarz.pl nie spotkał się z życzliwym przyjęciem w środowisku lekarzy. Od debiutu w sieci minęło już ponad 15 lat  (pierwsza wersja wystartowała w 2007 roku), portal zmienił właścicieli i przeszedł ogromne zmiany. Obecnie jest częścią międzynarodowej grupy DocPlanner, a w jego bazie znajdują się informacje na temat ponad 215 tysięcy polskich lekarzy. W ankiecie przeprowadzonej na grupie ponad 1500 pacjentów aż 88% przyznało, że swojego lekarza wybrali w serwisie. 72% lekarzy posiadających już konta w serwisie uznało, że obecność tam ułatwia im budowanie pozytywnego wizerunku. ZnanyLekarz pomaga dotrzeć do nowych pacjentów, budować lojalność obecnych i usprawnia codzienną pracę.

buduj opinie 2x szybciej  rekomendacja_maestria


6. Nie wiem, jak prowadzić profil i reagować na opinie


Prowadzenie profilu w serwisie nie wymaga wiedzy technicznej - poradzi sobie każdy, kto posiada podstawowe umiejętności pracy z komputerem. Lekarz może liczyć nie tylko na pomoc placówki, ale także wsparcie konsultanta, który przeprowadzi go przez cały proces zakładania profilu.

 

Na naszym blogu czy w bazie wiedzy udostępniamy szereg pomocnych materiałów, np. poradniki 6 informacji niezbędnych na Twoim profilu w ZnanyLekarz.plProsty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Odnośnie reagowania na opinie - reguły są bardzo proste, i choć tak naprawdę portal pozostawia lekarzom znaczną swobodę, to jednocześnie oferuje szereg darmowych materiałów edukacyjnych, włącznie ze szkoleniami z zakresu budowania wizerunku w Internecie.


Zyskaj na obecności Twoich lekarzy w ZnanyLekarz.pl
Usprawnij pracę lekarzy i generuj większy zysk placówki - praktyczne porady jak zyskać na obecności na ZnanyLekarz