Zero tolerancji dla fałszywych opinii?
To właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Jednak nie wszystkie opinie mają pokrycie w rzeczywistości. Sprawdź, jak walczyć z fałszywymi opiniami i czym są Zaufane Opinie.
Opinie, czy rekomendacje, to jeden z najważniejszych czynników decydujących o zakupie produktu lub usługi. Nie inaczej jest w przypadku opieki zdrowotnej: aż dla 63% ankietowanych przez ZnanyLekarz.pl, to właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Dlatego ważne jest, aby były one obiektywne. Jednak…nie wszystkie opinie takie są.
Czy wszystkie opinie publikowane w Internecie są obiektywne?
Niestety, fałszywe opinie są obecnie zjawiskiem powszechnym. Żeby uzmysłowić sobie skalę problemu, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google frazę “fałszywe opinie”.
Wszędzie, gdzie można zostawić opinię, pojawiają się też te nieprawdziwe. Przy czym warto podkreślić, że opinie fałszywe mogą być zarówno negatywne, jak i pozytywne.
Negatywne fałszywe opinie mają na celu zniesławienie, odstraszenie potencjalnych klientów oraz stanowią narzędzie nieuczciwej walki z konkurencją.
Pozytywne fałszywe opinie to zwykle “pójście na łatwiznę”, oznaczające zakup opinii. To prostsze i szybsze rozwiązanie niż pozyskiwanie opinii w sposób uczciwy, jednak, i, warto podkreślić - niezgodne z prawem.
Co więcej, to po prostu oszukiwanie potencjalnych klientów. Jak ogromna jest skala problemu, możemy przekonać się choćby z lektury mediów branżowych, skupionych wokół technologii i komunikacji cyfrowej. Dla przykładu poniżej zamieszczam screen z portalu Spidersweb. Z artykułu dostępnego pod adresem https://spidersweb.pl/bizblog/uokik-falszywe-opinie-zarzuty/ dowiadujemy się, że UOKiK stawia zarzuty i wyciąga konsekwencje prawne wobec podmiotów zajmujących się właśnie handlem fałszywymi opiniami.
Skoro kupowanie, czy wystawianie fałszywych opinii to takie powszechne zjawisko, to czy można coś z tym zrobić? Oczywiście.
Zero tolerancji dla fałszywych opinii, czyli jak ZnanyLekarz walczy z nieuczciwymi opiniami:
W ZnanyLekarz prowadzimy szerokie działania mające na celu weryfikację aktualnych opinii na serwisie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na dedykowanej stronie 👉 ZAUFANE OPINIE.
W związku z tym każda opinia, która będzie nierzetelna / fałszywa / zakupiona zostanie usunięta bez żadnych wcześniejszych uprzedzeń , a w ekstremalnych przypadkach przyjmujemy możliwość wypowiedzenia umowy z lekarzami, którzy pozyskują opinie w sposób nielegalny.
Wszelkie nadużycia i nielegalne pozyskiwanie opinii, w szczególności ich zakup zgłaszane będą do UOKiK.
Co ZnanyLekarz uważa za nieuczciwą opinię
Za nieuczciwe uznajemy wszelkie opinie dodane przez osobę, która nie była pacjentem lekarza lub kliniki. Dzielenie się tylko prawdziwymi doświadczeniami jest jednym z naszych filarów, dzięki którym opieka zdrowotna staje się bardziej ludzka i godna zaufania.
Ze ZnanyLekarz.pl korzysta ponad 1 300 000 internautów miesięcznie. Dlatego zależy nam na tym, aby ZnanyLekarz.pl był dla nich niezmiennie źródłem wiarygodnych i rzetelnych informacji.
Też możesz włączyć się do walki o rzetelne i wiarygodne opinie.
⚠️ Widzisz fałszywe opinie? Reaguj!
Jak zgłosić nieuczciwe zachowania na naszej platformie?
Jeśli masz informacje o tym, że ktoś sprzedaje, kupuje lub publikuje nieprawdziwe opinie, a tym samym nadużywa platformy jaką jest ZnanyLekarz, daj nam znać, kontaktując się pod adresem 📧nierzetelne.opinie@znanylekarz.pl 📧
Niezmiennie zachęcamy też do tego, abyś budował swój wizerunek w oparciu o rzetelne i sprawdzone informacje 👉 GRAJMY FAIR!
Jak uczciwie pozyskiwać opinie?
Wiesz, że opinie pacjentów mają ogromne znaczenie dla pozyskiwania kolejnych i budowania wizerunku gabinetu lub placówki. W jaki sposób zatem pozyskiwać je legalnie?Proś pacjentów o rekomendacje. Możesz udostępnić ankietę w recepcji gabinetu lub placówki. Możesz również znacznie ułatwić sobie życie i usprawnić pozyskiwanie i zarządzanie opiniami - wykorzystując narzędzia od ZnanyLekarz dostępne w ramach systemu gabinetowego, np. automatyczne powiadomienia. Jeżeli włączysz taką funkcję, po wizycie system wyśle do Twoich pacjentów prośbę o opinię.
Zaufanie jest bezcenne!
👉 Chcesz wiedzieć więcej o opiniach i o tym, jak je pozyskiwać - uczciwie i skutecznie?
- Przeczytaj artykuł: 3 nieinwazyjne sposoby na pozyskanie opinii od pacjentów
- Pobierz bezpłatny poradnik Kompendium wiedzy o opiniach w Internecie
- Zobacz wideo: Jarosław Kuźniar o hejcie, wizerunku i opiniach w Internecie
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.