paź 5, 2022

5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez Internet

 

Każdego miesiąca z możliwości rejestracji wizyt online przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.

Oto 5 najważniejszych powodów, dla których lekarze korzystający z kalendarza wizyt online rekomendują elektroniczną rejestrację pacjenta.

1. Elektroniczna rejestracja to mniej pacjentów zapominających o wizycie

Ile razy zdarzyło Ci się, że pacjent nie zjawił się w Twoim gabinecie, bo zapomniał o wizycie? Ile cennego czasu straciłeś przez czyjeś roztargnienie?

Pacjenci, którzy bez uprzedzenia, po prostu nie zjawiają się w umówionym terminie, to poważny problem. Jak pokazują badania, w zależności od specjalizacji liczba no-shows wynosi od kilkunastu, aż do blisko 40%! 

 

Udział procentowy no-shows w ilości wizyt, wg specjalizacji lekarskiej. Źródło: ZnanyLekarz

Zapominalscy pacjenci nie są problemem lekarzy korzystających z internetowego umawiania wizyt. System automatycznych powiadomień przez SMS i mail z odpowiednim wyprzedzeniem przypomina choremu o konsultacji. Dzięki temu rozwiązaniu ryzyko niepojawienia się pacjenta na wizycie jest minimalne. 

🔥 Według badań ZnanyLekarz, powiadomienia SMS pomagają zredukować liczbę no-shows aż o 65%! W ten sposób eliminuje "dziury" w grafiku i oszczędzasz także inne zasoby. I tu płynnie przechodzimy do drugiego z najważniejszych powodów, dla których lekarze i specjaliści chętnie wykorzystują kalendarz wizyt i rezerwację online.

ebook Efektywne zarządzanie gabinetem lekarskim i placówką medyczną

2. Rejestracja pacjentów online to oszczędność czasu

Każda minuta czasu jest na wagę złota, a internetowy system umawiania pacjentów pozwala go zaoszczędzić. Dzięki niemu lekarze mniej czasu tracą na pozornie mało czasochłonne czynności, które w dłuższej perspektywie zabierają niewspółmiernie dużą część dnia.

❓  Czy wiesz, że:

średnio 3 na 4 telefony do gabinetu dotyczą umówienia wizyty, zmiany jej terminu lub odwołania. Co czwarty pacjent dzwoni…zapytać o lokalizację.

🔥 Eliminując czynności, które de facto nie są leczeniem, automatyzując wysyłanie powiadomień i przypomnień o wizytach oraz zmniejszając liczbę nieobecności pacjentów, po prostu oszczędzasz swój czas. W ten sposób możesz zyskać średnio aż do 10h miesięcznie…czyli więcej niż jeden dzień roboczy! 

Znika konieczność telefonicznego umawiania wizyt, przypominania o nich, a wreszcie ich przekładania czy anulowania. Prowadzenie nieporęcznych kalendarzy, czy mozolne uzupełnianie własnoręcznie przygotowanych plików komputerowych to przeszłość. System umawiania wizyt przez Internet daje pacjentom możliwość samodzielnego zapisu i odwołania wizyty. Oczywiście tylko w wyznaczonych przez Ciebie terminach. Zobacz, jak proste jest włączenie i ustawienie kalendarza: tutaj.

3. Oszczędność pieniędzy dzięki elektronicznej rejestracji pacjenta

Prowadzenie wirtualnej recepcji daje możliwość znacznego zmniejszenia wydatków na tradycyjną administrację, a być może nawet całkowitej rezygnacji z tej formy. Roczny koszt wirtualnego sekretariatu to tylko około 1/12 kosztów utrzymania standardowej recepcji i, co ważne, Twój gabinet pracuje nie 8, ale 24 godziny na dobę.

Dodatkowo, system automatycznych (i bezpłatnych!) przypomnień o wizytach dla pacjentów pomaga skutecznie obniżyć rachunki za telefon. Nie ma już konieczności samodzielnego przypominania o wizycie.

Co więcej, korzystając z elektronicznej rejestracji pacjenta - oszczędzasz, a wręcz - nie tracisz pieniędzy, dzięki zmniejszeniu liczby nieobecności pacjentów podczas wizyt (patrz punkt 1).

Policz, ile Ty tracisz na nieobecności pacjentów na wizycie 👉 KALKULATOR NO-SHOW

 

PL LG FAC calculator no-show

4. Rejestracja wizyt online pozwala nie tracić pacjentów

🔥 45% wszystkich rezerwacji online odbywa się poza godzinami pracy.

W przeciwieństwie do tradycyjnej recepcji, system rejestracji wizyt online jest dostępny przez 24 godziny na dobę. Korzystając z takiego rozwiązania, lekarz zwiększa szanse, że pacjent zdecyduje się na wizytę u niego, a nie - zniecierpliwiony niemożnością dodzwonienia się i dokonania zapisu – zacznie szukać innego specjalisty.

5. Internetowa rejestracja wizyt to odpowiedź na oczekiwania pacjentów i wygoda

Coraz więcej spraw załatwiamy przez Internet – robimy zakupy, korzystamy z usług bankowych, rozliczamy się z fiskusem. Zupełnie naturalnym oczekiwaniem pacjentów jest więc, by również wizyty lekarskie można było umawiać za pośrednictwem tego wygodnego medium.

🔥 Aż 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online! Z raportu Kyruus wynika, że ponad 60% pacjentów preferuje cyfrowe opcje rezerwacji wizyt, czy to przez przeglądarkę, e-mailem lub SMS-em.
Ponadto 30 procent pacjentów stwierdziło, że opcja rezerwacji wizyty online jest tym, czego najbardziej oczekuje od swojego lekarza, zaraz po zapewnieniu wysokiej jakości opieki.

Dlaczego lekarze wybierają rejestrację wizyt online?

Odpowiedź jest prosta i krótka: bo elektroniczna rejestracja pacjenta się opłaca. Dzięki systemowi rejestracji wizyt online oszczędzasz czas, pieniądze, zyskujesz więcej zadowolonych pacjentów i jednocześnie zachowujesz kontrolę nad całym procesem rejestracji.

Zdaniem lekarzy i specjalistów, elektroniczna rejestracja pacjentów to bardziej efektywny sposób umawiania wizyt - uznało tak blisko 80% ankietowanych specjalistów z Polski (szczegóły na grafice poniżej). Obok wyraźnej oszczędności czasu, doceniają też łatwość, z jaką pacjenci mogą umówić wizytę online (prawie 74% badanych).


rejestracja_online_pacjentow

 

Dane rynkowe (poniżej) również jednoznacznie wskazują, że rezerwacje online to nie tyle wybór a konieczność.

  • 32% rezerwowanych wizyt jest po godzinie 19
  • 85% pacjentów wyraża chęć rejestracji wizyt online
  • 77% pacjentów uważa że rejestracja, potwierdzenia oraz zmiany terminów online są wygodne

System rezerwacji wizyt online rozwiązuje najczęstsze problemy lekarzy i specjalistów, a dodatkowo znacząco wpływa także na poprawę tzw. Patient experience (więcej na ten temat przeczytasz tutaj ). 

Zatem... do dzieła! Zacznij wykorzystywać potencjał internetowej rejestracji pacjentów już dziś - sprawdź jak >

 


 

Przeczytaj też: