ZnanyLekarz.pl to najczęściej pojawiający się wynik dla różnych zapytań w wyszukiwarce Google. Dlatego, aby zadbać o swoją widoczność w sieci i skutecznie docierać do pacjentów - stwórz skuteczny profil w ZnanyLekarz.pl. Pokażemy Ci, jak to zrobić.
Obecność na specjalistycznych portalach, takich jak ZnanyLekarz.pl, samoistnie zapewnia dobrą widoczność w Internecie, często nawet w przypadku Profilu Podstawowego - darmowe konto możesz utworzyć tutaj. Wynika to ze znakomitego pozycjonowania serwisu w wyszukiwarce: ponad 70 tysięcy fraz, po wyszukaniu w Google, pokazuje wynik ze ZnanyLekarz.pl na pierwszym miejscu!
Jednak samo posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl nie jest jeszcze gwarantem sukcesu. Profil lekarza to tylko narzędzie i w dużym stopniu od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Możesz oczywiście uzupełnić dane kontaktowe i na tym poprzestać, ale nie oczekuj wówczas spektakularnych efektów. Jeżeli umiejętnie wykorzystasz wszystkie możliwości profilu, z pewnością wpłynie to na rozwój Twojej praktyki lekarskiej i Twój wizerunek w Internecie.
🔖 Pobierz poradnik Widoczność i wizerunek w Internecie. Poznaj bezpłatne i płatne działania, które pomogą Ci rozwinąć praktykę lub placówkę medyczną.
Pacjenci chętniej wybierają lekarzy, którzy podają pełne informacje o sobie. Dokładnie uzupełniony profil pokazuje Twój profesjonalizm i wzbudza zaufanie pacjentów. Dlatego warto poświęcić trochę czasu, aby stworzyć wizytówkę, która przyciągnie pacjentów. Zobacz, jakie informacje są niezbędne na Twoim profilu:
Dlaczego uzupełnienie profilu specjalisty na ZnanyLekarz jest tak ważne?
Im lepiej uzupełnisz swój profil, tym większa szansa, że pacjenci trafią właśnie do ciebie.
Czy nie wystarczy, że podam podstawowe dane jak wykształcenie i dane adresowe?
Mogłoby się wydawać, że podanie swojej specjalizacji lekarskiej wyczerpuje temat i jednoznacznie informuje zainteresowanych, w jakich przypadkach możesz im pomóc. Jednak większość pacjentów dysponuje bardzo powierzchowną wiedzą na tematy związane z medycyną i np. termin flebolog może brzmieć dla przypadkowej osoby co najmniej zagadkowo.
Takie osoby szukają pomocy medycznej, wpisując w wyszukiwarkę nazwę choroby lub opisując problem, z którym się borykają. Właśnie dlatego warto uzupełnić sekcje Usługi i Choroby – aby łatwiej dać się tym pacjentom odnaleźć.
💡 Pamiętaj! Choroby i Usługi mają swój udział w wyszukiwarce serwisu i również stanowią hasła kluczowe, po których znajdą Cię pacjenci!
Aż 63% pacjentów dokonuje wyboru lekarza w oparciu o opinie innych osób, dlatego, jeżeli chcesz, aby Twój profil był skuteczny, zachęcaj swoich pacjentów do pozostawienia komentarza na Twoim profilu. Możesz to zrobić łatwo i wygodnie, korzystając z funkcji kampanii SMS. 👇
Jeżeli czujesz się niezręcznie prosząc pacjentów o napisanie opinii, skorzystaj z pomocy ZnanyLekarz. Po każdej wizycie nasz system automatycznie wyśle do pacjenta prośbę o wystawienie opinii. Dzięki temu szybko i bez wysiłku zbudujesz swój profesjonalny wizerunek online. Poniżej przykładowa opinia na portalu ZnanyLekarz.pl.
Pokaż potencjalnym pacjentom, że w pełni angażujesz się w to, co robisz. Wystarczy prosty i zwięzły komunikat, by dać do zrozumienia, że dbasz o swoich pacjentów, czytasz ich opinie i liczysz się z ich zdaniem. Pisząc komentarz pamiętaj, że wpływa on na odbiór Twojej osoby przez innych pacjentów. Nie wiesz, jak odpowiadać na wpisy? Przeczytaj wskazówki.
🔖Zobacz też poradnik: Jak odpowiadać na opinie pacjentów?
Świetnym sposobem, aby zwiększyć widoczność profilu na ZnanyLekarz.pl jest także odpowiadanie na pytania pacjentów.
Na Twoim profilu ZnanyLekarz.pl znajduje się niezwykle skuteczne narzędzie do kreowania wizerunku i budowania widoczności w sieci - pytania publiczne. Każdy użytkownik serwisu ZnanyLekarz.pl może zadać pytanie anonimowo, korzystając ze specjalnego formularza.
Odpowiadając na pytania pacjentów budujesz swoją wiarygodność i wizerunek eksperta. Zapewniasz też sobie lepszą widoczność w ramach serwisu. Jak to możliwe?
Porady widoczne są na stronie głównej. Przy każdej poradzie podane są informacje o specjaliście, który jej udzielił. Jest także możliwość łatwego umówienia wizyty. Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej. Jednak dla wielu osób - pacjentów, stanowią bardzo często możliwość przełamania bariery psychologicznej, czy uzyskania tak potrzebnej im porady.
Najlepiej świadczą o tym liczby:
Na stronie https://www.znanylekarz.pl/pytania-odpowiedzi widoczne są wszystkie pytania i odpowiedzi, a także dodatkowo ranking najbardziej aktywnych ekspertów. Odpowiadanie na pytania pacjentów to zatem świetny sposób na budowanie wizerunku eksperta i zwiększanie możliwości dotarcia do potencjalnych pacjentów.
Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, umieść na niej widget - graficzny link do Twojego profilu. Pacjenci, którzy odwiedzą stronę, będą mogli jednym kliknięciem wejść na Twój profil i zapoznać się z opiniami innych pacjentów o Twoim gabinecie.
Widget pozwala także w łatwy i wygodny sposób udostępnić kalendarz wizyt i rejestrację online, znacznie pływając na pozytywne doświadczenia pacjentów.To jedna z ulubionych (zaraz po opiniach) funkcji użytkowników ZnanyLekarz.pl.
Internauci spędzają godziny w serwisach społecznościowych, gdzie dzielą się istotnymi dla nich informacjami i stronami. Dowiedz się więcej o tym, jak social media wpływają na decyzje twoich pacjentów (kliknij w link). To idealne media do informowania o każdym rodzaju usług, także lekarskich.
Lekarze i specjaliści, którzy posiadają oficjalne strony społecznościowe mogą podzielić się na nich linkiem do swojego profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. I w drugą stronę: aby ułatwić swoim pacjentom kontakt, dodaj w profilu link do kalendarza online.
Protip: Aby ułatwić swoim pacjentom kontakt, dodaj w profilu link do kalendarza online. Tutaj znajdziesz informacje, jak to zrobić:
Bardzo ważna jest możliwość umówienia wizyty online - tak, aby po znalezieniu lekarza można było natychmiast zapisać się do jego gabinetu. Z naszych statystyk wynika, że
Dodatkowo:
Uruchom na swoim profilu kalendarz online. Dzięki temu potencjalni pacjenci szybko i wygodnie umówią się na wizytę niezależnie od tego, czy recepcja Twojego gabinetu jest aktualnie otwarta, czy nie.
Kalendarz należy rzetelnie uzupełniać - tylko wtedy ma on sens. Warto wstawić odpowiednio wiele wolnych terminów, aby pacjenci mieli realny wybór. Koniecznie należy dbać o aktualność wprowadzonych terminów oraz wprowadzać do kalendarza planowane urlopy. O wszelkich wprowadzonych zmianach umówieni pacjenci zostaną automatycznie poinformowani.
Automatyczny system przypomnień SMS-owych pozwoli Ci zredukować liczbę pacjentów zapominających o wizycie (nawet do 65%!), a dodatkową korzyścią będzie brak konieczności odbierania telefonów - pacjenci umówią się samodzielnie.
Uruchamiając kalendarz online, pamiętaj, aby zaproponować pacjentom względnie dużą liczbę terminów, w tym tych popołudniowych i informować ich o możliwości zapisu online.
Regularnie odwiedzaj swój profil i aktualizuj go. Chwal się nowymi certyfikatami, rozszerzeniem oferty usług, nowym sprzętem. Dodanie zdjęć do galerii pozwoli pacjentom poznać Ciebie i Twój gabinet. To prosty i skuteczny sposób na budowanie wizerunku - i to jeszcze przez wizytą!
Chcesz wiedzieć więcej o budowaniu widoczności i wizerunku? Pobierz nasz poradnik Widoczność i wizerunek w Internecie. Poznaj bezpłatne i płatne działania, które pomogą Ci rozwinąć praktykę lub placówkę medyczną. 👇