cze 29, 2016

Jak wypadasz na tle konkurentów? Analiza profilu lekarza w 5 krokach

wybór lekarzaPacjenci szukają dziś lekarzy głównie w Internecie. Dokonują wyboru na podstawie informacji, które znajdą w sieci. Zestawiają różnych lekarzy ze sobą. Zastanawiałeś się, jak Cię widzą potencjalni pacjenci - i jak wypadasz na tle innych gabinetów z Twojej okolicy?

Największy serwis dla pacjentów  -  jak im się prezentujesz?

Skupimy się na profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl - jako na miejscu, które z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi potencjalny pacjent.

Obecnie serwis notuje ponad 5,3 miliona odwiedzin miesięcznie i jest największym polskim portalem łączącym lekarzy i pacjentów.

  • Dzięki dobremu pozycjonowaniu wyniki z serwisu pojawiają się wysoko na liście wyników dla zapytań w Google - nawet dotyczących bezpośrednio imienia i nazwiska lekarza.
  • Pacjenci korzystają też z wyszukiwarki wbudowanej w serwis, chętnie wyszukują po miejscowości.

Warto przyjrzeć się, jak wypadamy na tle innych specjalistów!

1.  Doświadczenie w cenie!

Na profilu warto pochwalić się doświadczeniem zawodowym i certyfikatami - zwłaszcza staże w prestiżowych klinikach i szpitalach robią wrażenie. To samo dotyczy doświadczenia w pracy za granicą.

2.  Opinie 

Bardzo ważne, wręcz kluczowe są opinie innych pacjentów. Jako na decydujące kryterium wyboru wskazało na nie 88% pacjentów. Lekarz, który posiada wiele wiarygodnych opinii na swój temat, będzie wybierany chętniej (zobacz, dlaczego tak się dzieje). Warto więc dbać o to, żeby opinii było jak najwięcej.

3.  Chodzi o umówienie wizyty!

Dla blisko połowy pacjentów bardzo ważna jest łatwość, z jaką mogą umówić wizytę. Większość lekarzy podaje do siebie numer kontaktowy, ale… aż 44% połączeń od pacjentów pozostaje bez odpowiedzi!

Jak zyskamy w oczach pacjentów? Umożliwiając umawianie wizyt przez Internet. Pozwala na to System zarządzania wizytami, narzędzie wchodzące w skład Pakietu Premium. Statystyki pokazują, że profile z aktywnym kalendarzem wizyt są odwiedzane nawet dziesięciokrotnie częściej!

4.  Co leczymy... i za ile?

Istotne są też dokładna lista wykonywanych zabiegów i leczonych chorób (wielu pacjentów nie szuka w Google nazwiska lekarza, tylko wpisuje nazwę schorzenia lub zabiegu, który chcieliby przeprowadzić) oraz… cennik. To z pozoru banalna informacja, która może wyróżnić profil na tle konkurencyjnych.

Ponad 40% pacjentów wskazało na cennik jako jedną z kluczowych informacji analizowanych podczas wybierania lekarza. Nie każdy ma ochotę dzwonić do lekarza, aby poznać jego stawki (jak już wiemy, samo dodzwonienie się bywa problematyczne…).

W przypadku, gdy usługi trudno wycenić, warto podać choćby orientacyjne widełki.

5.  Daj się zobaczyć!

Kolejnym z pozoru banalnym wyróżnikiem naszego profilu mogą być…  zdjęcia. Zdjęcie przedstawiające lekarza automatycznie skraca dystans, pokazuje człowieka, a nie anonimowy internetowy awatar. Również zdjęcia czystego, zadbanego gabinetu lekarskiego mają duże znaczenie wizerunkowe.

Można odnieść wrażenie, że to drobiazgi - pamiętajmy jednak, że często to właśnie detale decydują o końcowym sukcesie!


Poznaj wszystkie korzyści Profilu Premium!