Jak wypadasz na tle konkurentów? Analiza profilu lekarza w 5 krokach
Pacjenci szukają dziś lekarzy głównie w Internecie. Dokonują wyboru na podstawie informacji, które znajdą w sieci. Zestawiają różnych lekarzy ze sobą. Zastanawiałeś się, jak Cię widzą potencjalni pacjenci - i jak wypadasz na tle innych gabinetów z Twojej okolicy?
Największy serwis dla pacjentów - jak im się prezentujesz?
Skupimy się na profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl - jako na miejscu, które z dużym prawdopodobieństwem odwiedzi potencjalny pacjent.
Obecnie serwis notuje ponad 5,3 miliona odwiedzin miesięcznie i jest największym polskim portalem łączącym lekarzy i pacjentów.
- Dzięki dobremu pozycjonowaniu wyniki z serwisu pojawiają się wysoko na liście wyników dla zapytań w Google - nawet dotyczących bezpośrednio imienia i nazwiska lekarza.
- Pacjenci korzystają też z wyszukiwarki wbudowanej w serwis, chętnie wyszukują po miejscowości.
Warto przyjrzeć się, jak wypadamy na tle innych specjalistów!
1. Doświadczenie w cenie!
Na profilu warto pochwalić się doświadczeniem zawodowym i certyfikatami - zwłaszcza staże w prestiżowych klinikach i szpitalach robią wrażenie. To samo dotyczy doświadczenia w pracy za granicą.
2. Opinie
Bardzo ważne, wręcz kluczowe są opinie innych pacjentów. Jako na decydujące kryterium wyboru wskazało na nie 88% pacjentów. Lekarz, który posiada wiele wiarygodnych opinii na swój temat, będzie wybierany chętniej (zobacz, dlaczego tak się dzieje). Warto więc dbać o to, żeby opinii było jak najwięcej.
3. Chodzi o umówienie wizyty!
Dla blisko połowy pacjentów bardzo ważna jest łatwość, z jaką mogą umówić wizytę. Większość lekarzy podaje do siebie numer kontaktowy, ale… aż 44% połączeń od pacjentów pozostaje bez odpowiedzi!
Jak zyskamy w oczach pacjentów? Umożliwiając umawianie wizyt przez Internet. Pozwala na to System zarządzania wizytami, narzędzie wchodzące w skład Pakietu Premium. Statystyki pokazują, że profile z aktywnym kalendarzem wizyt są odwiedzane nawet dziesięciokrotnie częściej!
4. Co leczymy... i za ile?
Istotne są też dokładna lista wykonywanych zabiegów i leczonych chorób (wielu pacjentów nie szuka w Google nazwiska lekarza, tylko wpisuje nazwę schorzenia lub zabiegu, który chcieliby przeprowadzić) oraz… cennik. To z pozoru banalna informacja, która może wyróżnić profil na tle konkurencyjnych.
Ponad 40% pacjentów wskazało na cennik jako jedną z kluczowych informacji analizowanych podczas wybierania lekarza. Nie każdy ma ochotę dzwonić do lekarza, aby poznać jego stawki (jak już wiemy, samo dodzwonienie się bywa problematyczne…).
W przypadku, gdy usługi trudno wycenić, warto podać choćby orientacyjne widełki.
5. Daj się zobaczyć!
Kolejnym z pozoru banalnym wyróżnikiem naszego profilu mogą być… zdjęcia. Zdjęcie przedstawiające lekarza automatycznie skraca dystans, pokazuje człowieka, a nie anonimowy internetowy awatar. Również zdjęcia czystego, zadbanego gabinetu lekarskiego mają duże znaczenie wizerunkowe.
Można odnieść wrażenie, że to drobiazgi - pamiętajmy jednak, że często to właśnie detale decydują o końcowym sukcesie!
Poznaj wszystkie korzyści Profilu Premium!
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.