lip 23, 2015

Sympozjum na kanapie, czyli webinar

webinar

W zawodzie lekarza, jak chyba w żadnym innym, konieczne jest ciągłe zdobywanie nowej wiedzy i podnoszenie kwalifikacji. Praca nigdy nie kończy się w momencie zamknięcia drzwi gabinetu. Lekarz, który traktuje swoją praktykę poważnie, jest częstym gościem sympozjów, zjazdów i konferencji. Niestety, wiąże się to z wieloma niedogodnościami. Ale może być łatwiej!

Lekarz w drodze

Przede wszystkim, udział w spotkaniach odbywających się nierzadko na drugim końcu Polski wymaga poświęcenia czasu. Sam dojazd potrafi pochłonąć kilka godzin. Ceną za możliwość zdobycia aktualnej wiedzy i kolejnych punktów edukacyjnych bywa więc stracony weekend lub zamknięty przez kilka dni gabinet. Oczywiście, jest to rodzaj inwestycji - niemniej potrafi wymusić wspięcie się na wyżyny logistyki, zwłaszcza, gdy czas dzieli się między praktykę zawodową i rodzinę.

Technologie ku pomocy

Coraz częściej w służbie edukacji wykorzystuje się nowe technologie. Internet od kilku lat umożliwia kształcenie na odległość, czyli tzw. e-learning; wiele uczelni prowadzi kierunki studiów zdalnie, właśnie za pośrednictwem Internetu (trend ten dotarł również do Polski). O tym, że istnieje coraz większe zapotrzebowanie na dostęp do zdalnej edukacji, świadczy choćby oszałamiający sukces popularyzatorskich wykładów TED - pliki video z nagranymi wystąpieniami prelegentów obejrzano na świecie już ponad miliard razy! Ze specjalistycznej, dedykowanej lekarzom platformy edukacyjnej medtube.net korzysta w krajach anglojęzycznych już blisko sto tysięcy osób. Czy Internet ma coś do zaoferowania także polskim lekarzom, którzy szukają możliwości do podniesienia swoich kompetencji? Oczywiście!

>Seminarium online?

Oczywiście trudno wyobrazić sobie przeprowadzenie przez Internet np. skomplikowanych warsztatów czy ćwiczeń praktycznych. Pamiętajmy jednak, że współczesna praktyka lekarska to nie tylko kontakt z pacjentem, trafne diagnozowanie dolegliwości czy prowadzenie terapii. To również biznes, który wymaga wsparcia marketingowego. O ile każdy lekarz bez większego problemu znajdzie przynajmniej kilka konferencji poświęconych rozwojowi interesujących go specjalizacji, tak marketing gabinetu lekarskiego wciąż pozostaje niszowym zagadnieniem. I tu właśnie z pomocą przychodzi Internet. Każdy chętny lekarz może wziąć udział w tzw. webinarach poświęconych właśnie temu problemowi.

Na czym to polega?

Webinar to nic innego, jak wykład transmitowany na żywo przez Internet. To ważne - nie chodzi o proste odtworzenie wcześniej nagranego materiału. Webinary umożliwiają interakcję z prowadzącym, uczestnicy mogą zadawać mu pytania czy zgłaszać niejasności. Aby wziąć udział w webinarze, potrzebujemy tylko sprawnego komputera lub innego urządzenia z dostępem do Internetu (prędkość łącza musi umożliwiać transmitowanie materiału wideo w czasie rzeczywistym - warunku tego nie spełniają dziś tylko archaiczne łącza modemowe) i odpowiedniego oprogramowania - zwykle udostępnianego przez organizatorów webinaru. Później pozostaje zalogować się, wygodnie usiąść… i chłonąć wiedzę.


Rozwijaj swoją wiedzę dotyczącą marketingu i wizerunku!
Odwiedź naszą Bibliotekę Lekarza →