Biblioteka

Przeglądaj interesujące artykuły, tematy, filmy oraz infografiki.

poradnik Komunikacja z pacjentami social media
Media społecznościowe dla lekarzy

 

Social media dla lekarzy?

Najpopularniejszą rozrywką polskich internautów są media społecznościowe – spędzają w nich średnio 7 godzin i 4 minuty tygodniowo (dane na styczeń 2022 r.). Nie dziwi więc, że marketing medyczny w mediach społecznościowych to już codzienność w promocji placówki medycznej czy gabinetu lekarskiego.

 

Niemal co drugi Polak jest na Facebooku

Najpopularniejszym w Polsce portalem społecznościowym jest Facebook. Globalnie Facebook ma ponad 2,8 miliarda użytkowników miesięcznie, a aż,9 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia (Q2 2021, źródło Facebook). W Polsce jest 21,5 mln. użytkowników Facebooka (Marzec 2021, źródło: Gemius). Nie jest to portal “tematyczny”, raczej złożona platforma do wymiany komunikatów pomiędzy użytkownikami. Facebooka cechuje swoisty egalitaryzm - konto założyć może tam każdy, portal nie jest zorientowany na żaden przewodni temat.


Nowe wezwanie do działania

Facebook daje duże możliwości przedsiębiorcom (a za takich należy uznać prowadzących swoje gabinety lekarzy). Dzięki darmowym, łatwym w obsłudze narzędziom można utworzyć stronę firmową, tzw. fanpage. Spełni on podobną rolę do zwykłej strony internetowej - umożliwi podanie danych kontaktowych i informacji o sobie, galerii zdjęć itp. Świetnie nadaje się do bieżacej komunikacji z pacjentami - obecnymi oraz przyszłymi, czy budowania wizerunku eksperta. 

Nie wiesz o czym pisać? Albo potrzebujesz odrobiny inspiracji? Przykładowe posty - zarówno dla Facebooka jak i Instagrama znajdziesz na naszym blogu:

 

To, co się liczy - zaangażowanie

Ze względu na specyfikę Facebooka, strony firmowe wykorzystywane są przede wszystkim do komunikacji z fanami (osobami, które je “polubiły” i otrzymują bieżące powiadomienia o aktywnościach). Stąd konieczność częstego publikowania treści czyli postów.

Jeszcze przed założeniem fanpage’a warto przygotować strategię dotyczącą publikowanych treści, ich źródeł i częstotliwości. Należy też na bieżąco doglądać interakcji z pacjentami, odpowiadać na pytania, sprawdzać, czy nie pojawiły się jakieś niepożądane komentarze. Wymaga to sporego zaangażowania, jednak z drugiej strony - odpowiednio prowadzony fanpage może być bardzo skutecznym narzędziem wizerunkowym.

 

Czy Instagram to dobre medium społecznościowe dla lekarzy?

 

Lekarze z powodzeniem wykorzystują Instagrama, który w Polsce ma 6,8 miliona aktywnych użytkowników.. To przydatny kanał w budowaniu wizerunku, czy edukacji. Kilka ciekawych przykładów znajdziesz w artykule: Lekarz w social mediach: 9 pomysłów na posty.

 

Portale dla profesjonalistów

Coraz większą popularność zdobywa LinkedIn - reklamujący się jako “portal profesjonalistów”. Korzysta z niego obecnie ponad 4 700 000 Polaków. W przeciwieństwie do egalitarnego Facebooka, LinkedIn specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych.

LinkedIn kojarzony jest głównie z miejscem, w którym szuka się nowej pracy. To pewne uproszczenie, ale rzeczywiście portal mocno koncentruje się na życiu zawodowym.  O ile za pośrednictwem LinkedIn lekarz nie dotrze raczej bezpośrednio do potencjalnych pacjentów, tak może pozyskać cenne branżowe kontakty - a właściciele prywatnych placówek mogą tu z powodzeniem szukać pracowników.

 

Miejsce w Internecie dedykowane dla lekarzy i pacjentów

88 % pacjentów znalazło lekarza na ZnanyLekarz.pl

88 % pacjentów znalazło lekarza na ZnanyLekarz.pl

Specjalnie dla polskich lekarzy powstał nasz serwis - ZnanyLekarz.pl. Co go wyróżnia? Przede wszystkim, został zaprojektowany jako miejsce, w którym potencjalni pacjenci szukają i wybierają lekarza. Co miesiąc odwiedza nas ok. 13 milionów osób. W ankiecie przeprowadzonej na ponad 1500 badanych aż 88% przyznało, że swojego lekarza znaleźli na ZnanyLekarz.pl i oceniło ten wybór jako właściwy.

Z drugiej strony, aż 72% lekarzy, którzy posiadają już profile w serwisie, uznało, że obecność tam ułatwia im budowanie pozytywnego wizerunku. Założenie i prowadzenie profilu w ZnanyLekarz.pl jest bezpłatne - chętni mogą skorzystać z płatnego systemu gabinetowego i funkcji, dzięki której m.in. otrzymują narzędzie pozwalające pacjentom umawiać wizyty bezpośrednio z poziomu profilu, zarządzać pracą gabinetu czy komunikować się z pacjentami (zobacz więcej).

Reasumując - z pewnością warto zainteresować się mediami społecznościowymi, aby skutecznie promować swoją praktykę lekarską. Możliwości są duże, a narzędzia łatwo dostępne.


Pobierz niezbędnik każdego lekarza, który chce zadbać o dobrą widoczność w Internecie:
Pobierz bezpłatny poradnik

Szkolenia online Sprawdź ofertę bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i specjalistów
Materiały do pobrania Pobierz bezpłatne poradniki przygotowane przez ekspertów

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!