Jak zwiększyć rozpoznawalność w Internecie?
W świecie nowoczesnych technologii dekada to cała epoka. Wydaje się, że jeszcze wczoraj samo posiadanie przez lekarza strony www wystarczało, aby jego gabinet był dobrze widoczny w Internecie. Prosta witryna wystarczała, aby zostawić innych lekarzy daleko w tyle. Niestety, te czasy dawno minęły.
Sama strona www to za mało
Dziś, aby zapewnić sobie rozpoznawalność online, lekarz musi znacznie bardziej się postarać. Sama strona internetowa, choć nadal jest podstawą obecności w sieci, może nie wystarczyć. Pacjenci szukają lekarzy i opinii na ich temat na dedykowanych portalach, takich jak ZnanyLekarz.pl.
Od czego trzeba zacząć?
To, co nie uległo zmianie, to cel obecności lekarza w Internecie. Jest nim oczywiście dotarcie do pacjentów i przekonanie ich do wizyty w gabinecie. Aby go osiągnąć, trzeba pamiętać o kilku pryncypiach.
- Warto myśleć o Internecie jako o drodze, która powinna prowadzić do gabinetu.
- To, jak komunikujesz się z pacjentami, buduje Twój wizerunek.
- Komunikacja z pacjentem zaczyna się dziś w Internecie.
- Rozpoznawalności nie sposób zbudować z dnia na dzień, to rozłożony w czasie proces, wymagający Twojego zaangażowania.
Pierwszym krokiem do zwiększenia swojej rozpoznawalności online jest postawienie się w roli pacjenta. Jak sądzisz, w jaki sposób będzie on szukał lekarza? Odpowiedź jest prosta: dokładnie tak, jak szuka innych usług lub produktów, a więc przy pomocy wyszukiwarki Google.
Bądź widoczny w Google
Poszukiwanie zacznie od wpisania w wyszukiwarkę specjalizacji lekarskiej, która go interesuje. Czasem może nie być pewien, do jakiego specjalisty powinien się udać - zapewne posłuży się wówczas nazwą schorzenia, na które cierpi, lub zabiegu, który chce wykonać. Aby zawęzić wyniki wyszukiwania, zapewne doda także lokalizację.
Oznacza to, że na swojej stronie musisz nie tylko przedstawić się jako specjalista w danej dziedzinie, ale także zawrzeć dokładny opis świadczonych usług oraz aktualne dane adresowe. Więcej na temat tego, co powinna zawierać skuteczna strona internetowa gabinetu lekarskiego, znajdziesz tutaj.
Łatwo znaleźć Twój profil w ZnanyLekarz.pl
Bardzo prawdopodobne, że w wynikach wyszukiwania Google, nawet po wpisaniu bezpośrednio Twojego nazwiska, wyżej od prywatnej strony internetowej pokaże się Twój profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Wynika to z faktu, że portal jest bardzo dobrze pozycjonowany. Szukający Cię pacjent w pierwszym rzędzie może trafić zatem na ZnanyLekarz.pl. Warto więc, abyś również tam zaprezentował się w sposób zachęcający do umówienia wizyty (tutaj przeczytasz, co powinno znaleźć się na Twoim profilu).
Znasz opinie na swój temat?
Warto w tym miejscu nadmienić, że ponad 80% pacjentów uważa opinie za czynnik decydujący o wyborze lekarza. A najłatwiej zapoznać się z nimi właśnie w Internecie. Budując rozpoznawalność w Internecie, warto śledzić opinie na swój temat i na nie reagować - dziękować za pozytywne, w uzasadnionych przypadkach polemizować z negatywnymi. Wszystkiego na temat opinii dowiesz się z bezpłatnego poradnika.
Możesz dodatkowo zwiększyć liczbę odwiedzin profilu
To, jak wielu pacjentów odwiedzi Twój profil na ZnanyLekarz.pl, zależy także - a nawet przede wszystkim - od Ciebie. Rzetelnie go uzupełniając i aktualizując, a także wchodząc w interakcje z pacjentami, dodatkowo poprawisz swoją rozpoznawalność (dowiedz się więcej tutaj).
Wszystkie drogi prowadzą do... gabinetu
Posiadanie profilu na ZnanyLekarz.pl w wersji Premium ma jeszcze jedną, ważną zaletę. Pacjenci mogą dzięki niemu umawiać wizyty przez Internet, bez konieczności sięgania po telefon. To dodatkowo skraca drogę sprzed ekranu komputera lub smartfona do Twojego gabinetu. Moduł, dzięki któremu możliwe jest umówienie wizyty, tzw. widget, możesz zainstalować także na swojej stronie internetowej, łącząc ją tym samym z profilem. Wówczas niezależnie od tego, w jaki sposób pacjent Cię znajdzie, będzie mógł błyskawicznie umówić wizytę.
Zbudowanie rozpoznawalności w Internecie nie jest proste i na pewno będzie wymagało poświęcenia czasu. Warto jednak się postarać - nagrodą będzie większa świadomość Twojej praktyki wśród pacjentów.
Współtwórca bloga oraz bazy wiedzy dla lekarzy i managerów placówek medycznych.